Lista...

När fick du reda på att du var gravid? Den 18 september 2008
Blev det en chock? Både och. Trodde inte det skulle lyckas. 
Hur gammal var du? 24 år 
Hade du mycket halsbränna? Tillräckligt!
Spydde du mycket? Mycket illamående och kräkningar från v. 8-20. Hemskt!!
Hade du mycket foglossning? Så länge jag jobbade hade jag ont, men sen var det ok när jag gick hem på HP!
Ditt sf mått som störst? 36 cm
Har du fått bristningar? En pytteliten bredvid naveln och några på brösten. Inget jag lagt märke till direkt.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? En pojke såklart.
Vad hoppades du på? Spelade absolut ingen roll! Huvudsaken att han/hon var frisk.
Gick du över tiden? Ja. 8 dagar enligt CVL och 10 dagar enligt RUL.
Födde du för tidigt? Nej 
Hur var förlossningen? Perfekt! Regelbundna värkar började 05.30 och 18.33 är Alice född.
Blev du sydd? Ja, två stygn
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag minns inte. Men det var iaf jag och Peter, en uska och en bm. Sen kom det in en läkare och en eller två bm till, på sluttampen när lillstrumpan mådde lite dåligt och vi behövde lite extra hjälp.
Hade du någon nära med dig? Ja, Peter.  
Vilket BB födde du på? Nyköpings Lasarett
Hur stor var bebisen? Hon var 50 cm lång och vägde 3550g
Vad fick den heta? Alice Miranda Philipsson
Var allting värt det? Dum fråga! SJÄLVKLART! Det är det häftigaste jag vart med om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0