pannkaka



Upp som en sol å ner som en jävla pannkaka.

Är så sjukt trött på alla lögner o alla hemligheter!



uppehåll



Nu blir det blogguppehåll ett tag ,tror jag bestämt. Eller om jag sätter lösen...
Får se hur länge jag står ut..

Hej svejs!



Herregud!!!


Vilken natt det vart. Jag har nog aldrig vart så arg o slagits så mycket. Eller förresten, har jag någonsin slagits?
Ja jag fick nog ut mina aggressioner (stavning?) trots att allt bara var en mardröm. Kände mig helt upp-o-ner-vänd när jag vaknade. Vad var på riktigt o inte?! Usch så förvirrande!
Men nu har jag kommit på bättre tankar, o det känns skönt.

Har hunnit med ett besök hos C på morgonkvisten. Vilken skillnad! Nu kan jag ju till o med röra mig utan större bekymmer. Så himla skönt! :)
Fick ligga med värme o tens i 20 min sen fick jag massage. Nu har jag stödbältet på mig o det gör också stor skillnad- än så länge. Jag hoppas såklart att det håller i sig!

Jobbet väntar... Jippie!

Ps. Z- inga pengar på luren. Därför jag inte svarat. Fyller på den efter jobbet!

PUSS!

en dag i taget


Det var länge sen jag mådde så bra som idag. Men som sagt, det kan vända fort, fort.
Men han lär mig att ta "en dag i taget". Det är ett måste just nu, annars kan det balla ur totalt.

Oj vad jag njuter av graviditeten nu! Va ett par (eller 13!) veckor som va äckligt jobbiga pga av illamåendet etc, men nu är det så himla mysigt. Obeskrivligt <3 Har ju drabbats av foglossning men så länge jag lyssnar på kroppen så fungerar det. Det är bra!

Imorgon jobbar jag fm-passet. Det va länge sen. Jobbigt att gå upp kl. 5!
Efter jobbet ska jag till läkaren. Nervös som vanligt men det löser sig säkert.

Dags för en promenad innan AA.

Hejs!

hemkommen



Nyss hemkommen från en lång dag i bilen. Eller, 5 timmar iaf.. Det räcker o blir över. Ska bli skönt att slippa detta snart!

Har inget vettigt att skriva idag. Är mest tom i huvudet. Mår okej för en gångs skull. Behöver ha min dagliga dos av min älskling för att kunna "slappna av" i hjärnan. Har haft hjärnspöken senaste dagarna och har inte kunnat prata med nån om det heller. Men nu känns det lättare. Han får mig att tänka framåt. Puh!

Magen kurrar. Ska kolla om det finns nått gott i kylen..
Pusshej!


2-siffrigt



Idag är vi nere på två-siffrigt. 99 dagar kvar till BF. Tjoho! Det tar sig :)
I natt var jag uppe 3 ggr o kissade. Visst är det underbart!? Man får verkligen all den sömn man behöver, eller inte :P

Idag har vi fått kallelse till Föräldrar-utbildningen. Herregud! Nu börjar det verkligen närma sig. Sååå spännande!
4 ggr är det o det håller på i 2 timmar varje gång. P är lite nervös, men det är ju rätt rart ;)



.

Kommentarer



Jag ser ljuset i tunneln. Wiho!

Va kul det är när folk kommenterar! Man blir glad.
Maaasssa som läser, men "bara" min lilla gumma som törs skriva :)

Dags att plocka undan o ta en promenad innan jobbet kallar.
På återseende!


Lär dig livets stora gåta, älska, glömma och förlåta"


Idag har vi vart duktiga trots att jag har haft huvudvärk hela dagen (pga järnbristen kanske?).
Har hunnit med en massa bra saker... Dock inte det som vi pratat om i ca 2 veckor.
Jag tänker hela tiden: "men vi kan ta det imorgon" och så skjuter jag upp det. Även fast det bara tar en kvart att få det avklarat :)  Jag är dålig på att prioritera just nu helt enkelt. Haha!

Imorgon är det dags för jobb igen. Jippie, eller INTE. Ångest big time! Jag älskar inte min nya kollega så mycket. Vi är totalt olika. Jag får helt enkelt börja räkna ner dagarna så kanske det går lite lättare.. Ungefär som innan man ska gå på semester..

Pussheej


~  Hjälp andra, men när du gör det, glöm inte dig själv ~



har nog gjort ett stort misstag



Jag börjar tvivla på allt. Det blir nog så när man sitter o tänker alldeles för mycket, ensam.
Jag tror jag gjort ett misstag. Är det inte dumt att föda ett barn till den här världen?!
Det är skrämmande. Jag blir rädd när jag läser och ser allt som händer.
Mina föräldrar och mina vänner har lyckats skydda mig från det mesta hemska (eller så har jag bara vart så äckligt självupptaget så jag inte sett det alla andra ser?). Det är först nu som jag blivit inkastad och upptäcker hur världen ser ut på riktigt.
Hur ska jag kunna rädda pyret från allt skit?

Lite sent att ändra sig nu... Missförstå mig rätt. Jag älskar pyret mest av allt, önskar bara att världen var lite mer underbar!



Mammas dag idag!



Satt igår o funderade vart alla mina pengar tagit vägen. Det fattades över 4000:- på mitt konto! Utan att jag gjort något speciellt. Det var underligt...  Men nu har jag listat ut vart dom försvann... å jag ska nog se till att få tillbaka dom omedelbums så jag kan fortsätta roa mig på egen hand :)

Vågen börjar röra på sig nu. +1kg på en vecka. Har i stort sett stått still sen inskrivningen i november. Kan ju bero på min psykiska hälsa. Har väl inte vart så väldans matglad pga allt. Än så länge sitter allt på magen (tror jag???).
Antar att det hinner ändra sig fort fort! Snart kommer vi rulla fram, pyret o jag ;P


Vi somnade osams igår. Det värsta jag vet, men det är ju en vana jag har nu. Jag klarar det. Måste man så måste man!
Kanske därför jag ser ut som ett lik i ansiktet nu för tiden?! Fick iaf ventilera mig med P efteråt. Jag förstår ju att allt är svårt, men det är minst lika svårt för mig som verkligen undvikit att hamna i en sån här sits o ändå hamnar här?! Som blivit "sjuk" pga en ANNAN människa. Helt sinnes egentligen!? Jag måste lära mig att bli mer egoist. Alla gör vi våra egna val. Jag ska inte må dåligt över att någon annan gör ett dåligt beslut. *pränta in i skallen*

Jag ser verkligen fram emot första mötet. 3 veckor kvar dock. Låååång väntan!
Usch vad jag tjatar om samma sak hela tiden. Men det är ju frivilligt att läsa som tur är.

Idag ska jag rå om min kropp o själ lite extra o kanske äta tårta!
Älskade mamma fyller 51 år idag! Grattis grattis! <3










usch va svårt det är



Hur kan det vara så jävla svårt att förstå?
Jag förstår nästan allt när jag läser om det?! Förnekandet var det ja.  
Jag behöver prata med nån... ganska snart!

Jag tycker att hans "gamla" beteende visar sig ibland. Men det är väl inte konstigt egentligen. Svårt att bara ändra allt från en dag till en annan. Men det är klart att jag går å drömmer om att det skulle vara så. Va mycket lättare allt vore då!

Du får helt enkelt stå ut med mitt tjat o gnat. Jag gör det för att jag bryr mig.

Idag har jag hittat lite smått å gott. Byxor, leggings, linnen o några tröjor. Allt som magen kan få plats i!
Så himla skönt att kunna ha lite "normala" kläder o inte behöva gå i linnen o tröjor som slutar under brösten ;)
O ja, det är självvalt. Jag älskar min mage o pyret som lever loppan där inne.
Skulle inte byta ut det mot något annat! <3
Så det så!


inte en blund...



Sov inte en blund i natt. Va näst intill hemskt. Målade upp olika bilder i huvudet som gjorde att allt ballade ur totalt.
Har haft sammandragningar titt som tätt, vilket såklart beror på min oro och mitt välmående (eller inte välmående?).
När jag till slut (för ungefär en timma sen) hade bestämt mig för att INTE åka, blev kroppen lugn å magen har mjuknat.

Även om Jag är sjuk o skulle behöva gå på behandling nu, så känner jag att det är helt fel tid i mitt liv för att göra det. Jag måste koncentrera mig på annat för tillfället. Fast hela tiden tänker jag att det är någon dålig undanflykt?
Jag vet faktiskt inte. Hjärnan blir ganska så söndermald när man lever ett sånt här liv, så det är svårt att tänka "normalt", eller iaf att tänka så som man gjorde tidigare i livet. Komplicerat att förklara?!
Jag ska iaf göra så gott jag kan, på hemmaplan. Kanske söka upp mötena till en början..
Tror faktiskt det hjälper jättemycket att läsa och höra hur andra har det. Vi är så himla lika trots att det skiljer så mycket från fall till fall.

Jag fattar inte hur det kunde bli såhär?! Usch!
Jag måste lära mig att det är en sjukdom och inget man väljer, även om jag vill tro det.



Förresten, 5/3 är det dags för 3D/4D ultraljud på Crocus. Ska bli såååå himla spännande! Men det kanske jag sagt?
Har som sagt var ingen koll på nått nu för tiden.

Bebis skriker efter man så det är dags att göda sig själv. Puss så länge!


beslut hela tiden



Nej nu vill jag absolut inte längre. Jag vägrar sitta i en ring. Eller? Som på ett jävla dagis!?

Nej fan! Jag börjar tröttna rejält på min beslutsångest jag har när det gäller allt.
Jag har ett par timmar till på mig att fundera... fast jag borde kanske sova!?

Godnatt

Närhet



Läste en blogg nyss. Kunde ha vart skrivet av mig själv...


"Hittade ett så fint och sant citat som jag tycker säger väldigt mycket om mitt sätt att tänka... jag vet att det är flera i min omgivning som ibland (ofta?) undrat hur jag kan utsätta mig för det jag gjort och gör i mina relationer. Varför jag kämpar i stället för att ge upp när jag kanske borde..

"När du ser tillbaka på ditt liv kommer du förstå att de ögonblick då du verkligen levt är då du har uträttat något av Kärlek"

-Henry Drummond

Jag tycker det är en vacker tanke och jag hoppas att jag i framtiden inte ska ångra det jag uträttat av kärlek.."


Som sagt, det är så mycket som andra inte förstår. Även fast jag förklarar.

Alcazar leder väl överlägset nu hoppas jag- resten var bara skit! Usch!


rullar fram



Det blev en hel-dag hos Malin igår. Först ett besök hos min kära kurator förstås. Jag förstår inte att tiden alltid går så fort när jag är där?! Men det är väl bra det!

Hos Malin bjöds det på mat*2, tårta, bullar o kakor. Jammi :) Vi var inte hemma förrän sent. Tokdäckade efter 2 sidor i boken! :)

Idag har jag mkt att stå i. Måste börja med att tvätta lite kläder så jag har nått att ha på mig när jag åker bort.
Börjar bli nervöst i magen kan jag lova. Jag hade egentligen gärna stannat hemma, men det kan nog bli lärorikt, inte bara för mig! Skönt att se storstan lite också! Jag försöker se det positiva i detta. Haha!

Fram med känslorna!
Puss



Tårtkalas


Usch va jag skäms nu! Jag tittade igenom garderoben (ännu en gång!) imorse i hopp om att kanske hitta några byxor som jag kan ta mig i, men icke. Bestämde mig hastigt o lustigt att jag kanske skulle ta en snabb-sväng till Nkpg o kolla in gravid-byxor. Vill inte gå runt i mysbyxor under f-veckan nästa vecka.
Här i stan finns ju nada utbud.
Frågade Malin snällt om hon ville ha hundarna medans jag är där. Visst sa hon (snällaste människan i världen. Ställer ALLTID upp!), "...så kan du få lite tårta också"
TÅRTA? VADÅ TÅRTA? *kolla datum*  Neeeeej.
Hur kan man vara så jävla självupptagen att man glömmer bort bästa Malins födelsedag?! HALLÅ?!
Nu är det dags att vakna upp till verkligheten igen. Kan inte gå runt i min bubbla längre!

Så nu blev det andra planer :) Jag ska till kuratorn kl. 13 sen måste jag leta reda på en fin present o sen blir det kalas, i mysbxor! Haha! :)

Nu blev det lite bråttom! Hej hopp!

Helt underbart



Jag kan inte sluta fashineras över hur det det rör sig i (och utanpå) magen på mig. Hur h*n buffar så man ser på utsidan. Bonk bonk. Mest hela tiden. Ser ut som h*n vill ta sig ut. Kanske börjar det bli lite småtrångt där inne :)
Det är sjukt häftigt iaf! <3

Mötet med chefen gick bra. Fick en hel del gjort och sagt. Skönt!
Nu är pappren om HP inskickat, så nu får jag väl vänta i ett par veckor innan jag får svar. J sa att hon aldrig vart med om att någon nekats HP på vårt jobb, så jag räknar med att gå hem 16 mars, om jag inte räknat helt fel. Det är 4 veckors arbete kvar för min del isf. Får se hur det ska gå till!? Oj vad det ska bli skönt att slippa det där sen, på ett bra tag!

Blev också klart idag att det blir ett Sthlm's-besök nästa vecka. Åker redan på söndag, och kommer hem på onsdag kväll. Jag får sällskap också, vilket känns skönt. Lär jag nog behöva eftersom dagarna slutar kl.16 :P

Dags att hänga tvätt. Ciao

Body


Tror ni att det räcker med 21 st body's till bebis?

Haha! Jag är nog mojje! Iofs så har jag ärvt ett par stycken. Jag får skylla på det helt enkelt ;)
Det är svårt att veta vad för slags kläder som går åt till en maj-bebis. Det kan ju vara både kallt o jättevarmt.




Alltid sent ute...


I efm ska jag träffa chefen. Behöver prata ut o framför allt reda ut allt. Dessutom ska hon fylla i papper om min HP-ansökan. Tror hon förstått för länge sen att det inte funkar så mkt längre, men det känns ändå lite pinsamt på något vis?
Jag är ju liiiite sent ute som vanligt. OM jag nu får HP-ansökan beviljad (man ska inte hoppas för mkt) så ska jag gå hem redan om 5! veckor. Herregud vad tiden går.. Snart är det dags att föda ;)
Först ska jag som sagt skriva en hel novell om vad mitt arbete innebär etc etc, och fylla i alla tusen papper. Vi får se om jag lyckas!

Idag mår jag lite, lite bättre. Inte alls lika ont i halsen, och örat är det bara lite lock för. Det tar sig, även med skit-Kåvepenin :)

I tisdags var jag hos BM. Fick en ny jättegullig BM, för min ordinarie var sjuk. Åh vad jag tyckte om den nya också! En rar gammal tant som jag aldrig sett förut. Väääldigt noga med allt. Mina besök brukar ta 10min max. I tisdags var jag där i nästan en timma!
Bebis mådde finfint. Mitt sf-mått låg på 24 (perfekt!) och hjärtljuden var på 136! Väldigt lågt, men det var ju lill*ns sovstund. H*n är lik mamma å pappa! Tar gäärna sovmorgon o busar hellre runt sent på kvällen o natten! Inte mig emot, än så länge. Det blir kanske lite jobbigare att få "normala" rutiner när h*n är ute sen men jag får väl helt enkelt fortsätta vara en nattuggla ett tag om det nu håller i sig!
Jag har fått sammandragningar. Det är hela paketet som övar inför förlossningen. Det känns lite obehagligt ibland. Hela magen blir stenhård o det drar o sliter. Men det är normalt. Kändes skönt att höra!
Hb låg på 108 igen, så nu tycker dom att jag ska äta TVÅ järntabletter. USCH! Hur ska det gå till?
Dom va tvungna att sticka mig fyra ggr i fingret innan dom fick ut tillräckligt med blod. Snåla jag. Inte ens några droppar kan man avvara. Haha! Men man ska ju spara på det lilla man har :)

Ska kanske plocka undan frukosten nu å ta en dusch.
Hejs!

Ingen röst...


Sjuk sjuk sjuk. Pratade med sambon i telefonen igår, och råkade visst nämna att halsontet hade gått över. Tji fick jag. Några timmar senare var den tillbaka, 10 ggr värre än innan. Nu kan jag knappt prata, och att gå ut med hundarna i kylan är ett rent helvete. Nu önskar jag ännu en gång att jag inte var själv hemma.
Jag tycker så synd om hundarna som vill ut o gå långpromenad o springa i skogen, men jag orkar verkligen inte. Jag går en sväng så dom får göra sitt sen går vi hem igen. Så rolig å pigg är jag! :(
Nu har jag vart risig i över en vecka. Usch så ledsamt!

Återkommer senare..



Öroninflammation


Det hjälpte inte att min kära fästman köpte en fin o dyr mössa till mig igår, för igår kväll när jag kom hem fick jag lock för ena örat, då visste jag att det skulle sluta illa. I natt sov jag väl ungefär 2 timmar, innan jag vaknade av världens värk i örat o i hela huvudet. Låg vaken i många timmar, av smärtan, så idag är jag slut som människa.
Ringde vc nu på eftermiddagen för jag stod inte ut längre, och den här gången fanns det faktiskt en tid redan en timma senare. Så nu har jag vart o träffat ännu en väldigt trevlig läkare på sjukhuset, som skrev ut pencillin och som sjukskrev mig (100%!) hela veckan.
Usch, jag vill va frisk o pigg... Inte ligga själv hemma som ett kolli!

Mat kanske? Ekar i kylen så det blir väl nått lätt... igen!

Konstigt..


Det är konstigt att man kan älska en annan människa så himla mycket.

Det är nästan så det gör ont i hela kroppen på mig.
Ett liv utan dig är meningslöst.


RSS 2.0