:(

Biverkningar from HELL. Jag trodde jag mådde dåligt innan med det är inget emot vad jag gör nu. Fy tusan!!!!
Hur ska jag stå ut i 2 veckor?
Får se hur natten och morgondagen blir och ta ett beslut efter det. Det här är hemskt :(


Vilken röra!

Det tidigare inlägget gick inte att publicera för några dagar sedan så jag gjorde det nu. Blogg-appen är inget vidare!

Dagen idag har verkligen innehållit alla slags känslor man kan ha. Sjukligt nervös, ångesattacker om vartannat, rädsla, skratt, mycket tårar, lättnad, lugn.

Doktorn hade mycket att säga. Jag missade ju såklart att berätta en hel del, men har en telefontid med honom om 10-14 dagar så jag ska skriva ner mina frågor och ta upp det då. Det är otroligt jobbigt med minnesstörningar.

Iaf så konstaterade han att jag har en "djupare depression". Det tar "oftast" 6-12 månader innan man är bättre Men med hjälp av medicin och en psykoterapeut kan det bli bättre fortare. Det hoppas jag på. Han skulle skicka remiss snarast så jag får ett samtal inom en månad. Medicinen börjar göra skillnad om ca 2 veckor. Innan dess är det mest biverkningar. Hoppas verkligen att det blir en mild variant för min del.. Vill bara bli bra NU!
Jag är ju helt emot mediciner men dr förklarade hur det fungerar och jag är villig att ge det en chans OM det kan få mig att må bra!
Sjukskrivning avsade jag mig ifrån. Vill inte gå hemma mer och det ÄR bra att komma ut och träffa andra människor.
Nu längtar jag efter att bli frisk. Jag ÄR sjuk och jag måste tillåta mig att vara det. Jag tycker dock att det är pinsamt. Jag som alltid vart så stark är plötsligt så svag. Men vad gör det egentligen?!
Jag var iaf stark nog att söka hjälp och nu finns det bara en väg... Framåt!

All kärlek till er som bryr er om mig! Det är vid sådana här dippar som man märker vilka som är ens vänner och som bryr sig.

KRAM


Illamående

Jag kan inte sova. Mår så fruktansvärt illa. Jag antar att det är all nervositet. Jag kan inte tänka på något annat och kroppen börjar känna av allt nu. Puh! Jag längtar tills det är över! Hoppas hoppas att jag får må bra snart. Den här svackan gör mig tokig. Jag har hellre influensa o magsjuka samtidigt i flera veckor än att må såhär dåligt psykiskt! Urk :(

Fick föresten sms från mamma igår. Dem är i paradiset. Sol, värme, paraplydrinkar o rasta-musik! I loooove it all!! Det gör ju inte mitt mående bättre. Fan! Jag skulle verkligen behövt en semester nu! Men den är härligt att höra att dem har det så fantastiskt!

Idag var det ridning som vanligt för lillan! Hon älskar att "rida såå fort" (=trava). Men det märks att hon är lite liten ännu. Hon har lite svårt att koncentrera sig och lyssna. Tittar på omgivningen och pratar om att fika osv när hon rider! Haha! Ibland är den obligatoriska fikan efteråt mest viktig! Gullungen! Det är kul med barn och hon är den/det enda som kan få mig att skratta för tillfället! Här om dagen kramade och pussade hon mig och sa "jag kommer aldrig glömma dig". Jag vet inte vart hon hört det, och först fick jag en skrattattack men sen började jag gråta för det var så gulligt! Känslostorm!

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas på ett par timmars sömn trots allt. Att det ska vara så svårt. Tackar vet jag totalt utmattning. Man slipper tänka, grubbla, vrida o vända sig i sängen. Bara lägga huvudet på kudden och blunda. Lovely!

Godnatt!


Solsken ute.. solsken inne...

Vaknade upp till solen som sken genom den mörkblå rullgardinen. Det var verkligen ljust i hela rummet imorse. Underbart. Däremot så vägrar huvudvärken att släppa. Jag har haft konstant huvudvärk i över 3 veckor nu. Det tar enormt på mig både fysiskt och psykiskt, men igår lyckades jag ändå ha en bra dag och framförallt vara en bra mamma. Jag har haft många dåliga dagar senaste tiden.
Längtar så tills nästa vecka då jag har läkartid! Längtar efter förändring!

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på! Alice magsjuka kan knappast ha vart magsjuka. Hon kräktes två gånger och så fort vi kom hem var hon sig själv. Pigg som en nötkärna och för en gångs skull vräkte hon i sig mat. Hon som aldrig äter annars har ätit hur bra som helst sen i onsdags, så himla skönt!

Det blir nog en tur till stan. En lekpark och kanske lite shopping! Funderar på att ta bussen in. Jag har lovat Alice att hon ska få åka buss så det kunde ju passa bra idag! OM det nu går någon buss idag dvs :)

Ha en härlig dag!


Livskvalitet!

Alice, Alfons och jag packade in oss i bilen och for in till stan! Vid stannade till på affären och köpte fika och for sedan ned till Djulö! Här finns en jättefin lekpark och vi har dukat fram allt smått och gott på en filt. Änderna gjorde oss sällskap men nu har dem försvunnit iväg. Kanske hittat någon annan att tigga hos ;)
Det här är livet och jag borde verkligen se till att göra sånt oftare. Det är nog därför jag mår som jag gör- jag har ägnat hjärnan åt fel saker! Ändring på det nu! Jag vill ju må bra och hinna njuta av mitt liv tillsammans med min familj!

Vi ska vara kvar här en stund till. Alice hittade två äldre flickor att leka med nu och sedan ska jag tvinga ner henne i vagnen och gå en sväng. Måste passa på att vara ute så mycket som möjligt för jag vet att det är bra för själen.

Saknar redan mamma som för tillfället sitter på planet till Guadeloupe tillsammans med A & A! Hoppas dom får en helt underbar resa! Jag är så avundsjuk men samtidigt förväntansfull! Ska bli kul att se hur dem uppfattar ön och vem vet.. Kanske åker dem/vi tillbaka dit! :)

Nu ska jag sola och leka med Alice :)

Ha en fantastisk dag i solen!


Jag har gjort det!

Äntligen har jag sökt den hjälp som jag borde sökt för 2,5 år sedan. En sten har lättat från mitt bröst. Jag hoppas läkaren kan hjälpa mig!


Pepp


Jag håller på att peppa mig själv här hemma ikväll. Jag MÅSTE ringa VC imorgon.
Det fungerar inte att må så här längre. Hate it! :(

Deppig blogg... Hoppas det vänder snart!


Guadeloupe


Föresten så tackade jag NEJ till en resa till Västindien. Närmare bestämt en ö som heter Guadeloupe.
Karibien, vem vill inte åka dit liksom?!
Jag är så jävla dum, men ibland tänker jag faktiskt på andra än bara mig själv. Fy vad jag ångrat mitt beslut, men istället fick A ta min plats, och det känns riktigt bra trots allt ♥

En drömresa, som jag hoppas få göra med Peter en dag. Drömmar har jag!


Känslomässig berg-och-dalbana...


Finns så sanslöst mycket känslor i min kropp just nu. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ena stunden gråter jag floder, för vad vet jag inte. För allt och inget. Andra stunden är jag lyckligast i världen. Är det det här som kallas utbränd?
Har panikångest-attacker varje kväll numer. Hjärtklappning och ett tryck över bröstet. Jag tror inte att det är bra att gå med, så nu blir jag mer och mer peppad att verkligen söka hjälp.
Fast jag skäms. Skäms för att jag är så svag. Jag borde verkligen orka. Det finns människor som har det tusen gånger jobbigare än mig. Jag borde må bra nu. Det var flera år sedan jag mådde som sämst, men det är nu kroppen börjar göra uppror på riktigt.

Jag hör aldrig av mig till mina vänner. Det finns flera skäl. Inget jag vill ta upp här. Jag har alltid vart bra på att fly. Det är det jag gör nu. Jag stänger in mig och umgås bara med dem som jag måste umgås med. Familjen och arbetskollegor. Ännu ett tecken på utbrändhet/depression.

Har sedan ett par månader fått problem med ljud. Jag har blivit så extremt ljudkänslig! Flera ljud samtidigt får mitt huvud och mitt humör att gå i tusen bitar. Det är så sanslöst jobbigt. Och svårt att förklara för någon som inte förstår.

Jag ska försöka bli bättre på att skriva av mig. Jag vet att jag behöver det.

Nu ska jag fly igen. Allt är en dimma.

Ta hand om er!

RSS 2.0