Behöver kläder!!!


Jag skulle kunna stoppa ner nästan alla mina kläder i några sopsäckar och lägga i en UFF-låda. Jag använder i stort sett bara 10 plagg, på sin höjd. Inte konstigt att man alltid känner sig "ful" och tråkig. Uschanimig!

Jag skulle behöva uppdatera min garderob, och jag har vart på väg ett flertal gånger men det slutar alltid med att jag antingen kommer hem med kläder till P och Alice, eller något plagg till mig själv, men som ser exakt ut som ett som jag redan har. Hänger ni med?
Jag skulle behöva en personal shopper! Någon som kan följa med mig till affären och plocka på mig lite snygga och användbara plagg, som passar mig och min kropp (och livsstil).
Jag längtar efter att få klä upp mig och känna mig fin. Det var länge sen nu. Dock skulle jag behöva fixa mitt hår innan något sådant händer ;) Det är mycket nu. Önskelistan...
* En frisör
* En personal shopper

:)

Sitter ensam hemma. Alicen sover sen en stund tillbaka. Hon har blivit en riktig nattuggla och det är så himla jobbigt att tvinga upp henne såå tidigt på morgonen när det är dagis och jobb. I morse var den värsta morgonen ever. Hon var jätteledsen och jag ville bara krypa ner i sängen med henne igen. Men icke. Det var bara att försöka få henne på bättre tankar, och det gick som tur var ganska fort!

P är iväg på festligheter. Jobbet har "sommarfest" i spöregnet. Underbart att sitta i ett stort tält och huttra. Tur att man slipper sånt. Antar att dom inte blev så långvariga i tältet utan hamnade någon annanstans.

Helgen är i stort sett oplanerad och det känns så himla skönt med tanke på att jag har fått tillbaka huvudvärken och det dåliga allmäntillståndet. Jävla blodtryck! :S

Nu.... BB!!!



Många dagar mellan inläggen...


Det har vart en riktig tråååkhelg. Jag har fått sovmorgon två dagar i rad (LYX! Älskar min sambo MASSVIS!)
Men jag har både vaknat OCH somnat med huvudvärk, och idag på lunchen, tog jag faktiskt och stoppade i mig två alvedon. Jag försöker hålla mig borta från allt vad mediciner heter (dum som jag är!) och det hade jag faktiskt kunnat göra denna gång också- för dom hjälpte inte ett skit. Det braiga med det är att jag inte behöver fundera mer på vad felet är. Det är nämligen BT som skjutit i höjden igen. Allt pga jobbet. Bläk! :(

Idag fick vi spontanbesök av "moppa" (=Alice morfar). Han kom nyligen hem från Thailand igen, efter en minisemester på 2 veckor. Den här gången kom han dock inte hem ensam. Hmm. Han har sin nya "tjej" med sig. Trevligt värre. Vet inte om jag har tagit in allt ännu. Känner mig ganska så känslokall inför allt detta? Jaja, han frågade faktiskt ifall vi ville träffa henne. Vad svarar man på det? *huh*
Iaf så bestämdes det att dom skulle komma hit någon dag. Jag vill inte vara dum. Är han lycklig borde jag vara glad för hans skull. Men det är svårt när jag vet att mamma mår så fruktansvärt dåligt :S

Han berättade också om sitt hus i Ban Krut. Han håller på och renoverar det, och har köpt möbler osv. Så vi kunde få åka dit och använda det när som helst. 100 meter från stranden. Det låter som ett paradis. Inga turister. Långa, tomma stränder, perfekt för barn. Vi får väl se om vi åker dit någon gång. Framtiden får utvisa!

Alla ligger och sover här hemma, och jag funderar på att dra mig till sängen jag också. Det är slut på "En unge i minuten" nu så jag kan lika gärna sova! Har en tuff dag framför mig imorgon igen.

Ha en härlig kväll!




Kata Beach, april -11



Money


Jag skulle behöva pengar.... NU! Helst ganska mycket pengar. Eller iaf 40 000:-
Då skulle jag kunna göra ett klipp och kanske tjäna lika mycket. En bra affär skulle det kallas. Jag brukar vara bra på sådana.

Ja, ibland önskar man att man hade lite mer pengar på sparkontot. Pengar som man kunde göra vad man ville för. Som man inte var tvungen att spara till något viktigt.

Åh va kul det skulle vara.

Drömma är allt bra härligt!

 


VAB


Är hemma med Alice idag igen. Vi delade på det igår. Men idag tog jag det själv. P kom hem tidigare från jobbet igår morse, så jag hann köra morgonpasset på jobbet och åkte sedan hem och tog Alice så P fick sova. Då var han näst intill död. Han hade vart vaken sen innan 7 dagen innan. Dessutom hade han suttit och gjort prov på natten. Duktiga han! ♥

Alice är dunderförkyld. Täppt i näsan ena stunden, nästa så rinner det som världens syndaflod. Usch! Men ingen feber tror jag. Har inte kollat idag. Får nog bli dagis imorgon!? HOPPAS! Vill jobba! Klättrar på väggarna när jag är hemma och gör iiiingenting!

Jag funderar på att åka iväg och köpa en skrivare. Vi har ju ett stort åbäke som P har fått av någon!?
JAG HATAR DEN! Den är sjukligt stor och klumpig och den tjuter som en brandvarnare när man sätter igång den. Den larmar om allt möjligt. Vill bara häva ut den ur fönstret.
Så.... En liten smidig sak vore på sin plats. Dessutom vill jag ha en som kan kompiera/scanna också! Våran förra hade det, och den var kanon! Undra vart den tog vägen? P sa att den var trasig. Hmm....
Skulle behöva kopiera lite stuff, och jag orkar inte åka runt och leta efter en maskin. Näää, sånt måste man ha hemma! Får ta en funderare på det här!

Handla mat ska jag också göra. Det ekar i kylen!


Alice har hittat glassbyttan som stod på tining på bänken. Överlycklig! ♥



Svårt...


Det är svårt att blogga när man inte har en egen dator :( Jag har försökt blogga från telefonen ett antal ggr men det verkar inte funka som det ska, för det har aldrig blivit något inlägg. Konstigt!
På min önskelista står det "minilaptop" på översta raden.... Drömma är gratis iaf :)

Idag är det lite ruggigt väder ute. Vi har inga planer heller, så det känns ok. Alice har hostat så hon kräktes nu på morgonen. Jag hoppas verkligen att det går över foooort för jag har varken tid, eller lust att vabba mer nu. Uschanimig!

Nu ska jag reda ut lite pappers-jobb!

Ha en trevlig söndag!

Helgen är förbi..


Jag sitter i soffan och softar ner efter en helg tillsammans, hela familjen. Så skönt att äntligen vara samlade igen! Sambon var väldigt saknad här hela veckan! ♥

Idag har vi vart iväg till trädgårdshandeln och köpt på oss MASSOR med blommor. Det blev en dyr affär... men fin! Vi fick med oss en hel hög med blommor och jord och vi har ägnat hela eftermiddagen åt att planera och fixa i trädgården. Vilken härlig dag det blev! Nu vill jag bara att det ska växa upp och tjocka på sig. Jag är allldeles för ivrig. Inget tålamod öht :)



Det fick dessutom följa med två tomatplantor hem. P och jag valde varsin, nu hoppas vi bara på att dom tar sig. Men det borde dom, iaf i vårt uterum/altanen. Det är sjukt varmt (o skönt) där under dagarna och kvällarna nu så det kanske blir några tomater i sommar! Lovely!

Snart börjar BB. Söndagsmys!



Mat


Idag lyxar jag till det med klyftpotatis och kycklingfilé. Det ska bli sååå gott!





Migrän


I morse vaknade jag med migrän. Hemskt, men det var bara att pallra sig upp. Vid 10-snåret kom en tjej och hälsade på hundarna.
Väldigt trevlig och lättsam och som jag trodde så föll hon pladask för min lilla herre (och han för henne). Men vi bestämde att hon skulle se hur Cessie fungerar i familjen först, och sedan ta Alfons. Ett tag tänkte hon att hon ville ha båda ;) På lördag ska jag iväg och lämna henne... Ska bli spännande! :)

Har googlat lite på dåligt minne. Äntligen kom jag ihåg det. Haha, det låter ju helt sjukt. Har tänkt på det många gånger, men alltid glömt.
Det kanske inte låter så allvarligt för utomståeende, men jag lider ofta själv av det. Speciellt när jag jobbar. Jag minns ofta inte vad jag har sagt, och till vem. Om jag ska göra en beställning så får jag hjälp, men efter 30 minuter har jag glömt hur man ska göra och vad man ska skriva. Även fast jag gjort det 100 ggr tidigare, själv. Men det värsta är ute hos kunderna. Man lovar saker och glömmer så fort man vänder ryggen till.

Jag kommer ihåg väldigt lite från min barndom. Om någon påminner mig kan jag komma ihåg lite, men inte detaljer. Känns hemskt att inte minnas sitt eget liv...

Dessutom tappar jag ofta bort mig i meningar. Jag tänker ut vad jag ska säga, men när jag berättat hälften så har jag glömt slutet. Skapligt pinsamt när man träffar nya människor. Peter är så van vid mig nu, men det händer nog minst en gång i veckan, att han påpekar att jag har så sjukt dåligt minne! Ibland kan han bli riktigt irriterad och sur, men jag kan ju inte rå för det! ;( *sorry darl*

Det första man ser när man googlar är ju såklart Alzheimerz eller en hjärntumör. Det utesluter jag direkt. Risken att jag skulle ha det är väääldigt liten.
Sen står det mest om långvarig stress, överdriven alkoholkonsumtion osv...

Jag tycker inte det är något som stämmer in på mig. Okej att jag har mått dåligt psykiskt, under en längre tid (ett par år) och att minnet har blivit väldigt mycket försämrat under den tiden. Men nu mår jag ju mycket, mycket bättre. Borde jag i så fall inte läka ihop nu och få tillbaka mitt minne?

Jag har ju egentligen aldrig känt någon "stress". Jag har ju mest bara vart inne i en djup depression, men jag har tagit mig ur den på egen hand och mår idag, bättre än jag gjort på länge. Kanske borde jag inte tänka mer på detta. Det kanske snart blir bra! Ja, jag hoppas på det :)


Oj, det här blev alldeles för långt. Tur att ni inte är så många som läser ;)






Leo 10 år 1/5-11


Eftersom vi missade Leos kalas i lördags, pga en olycka, så åkte vi och grattade honom (och Wille) ikväll.
Vi blev bjudna på jääättegod smörgåstårta från Sultans, och en smarrig kladdkaka med grädde. Alice nöjde sig med Smultron-rån och vatten. Men hon var väldigt nöjd kan jag meddela :)

Här sitter Leo och dricker sin fruktdrink. Thailand 2011

Alice somnade som vanligt, ganska snart efter att vi kommit ut på stora vägen. Som alltid när vi åker från Vingåker. Men idag hade hon hoppat över middagsluren så jag såg på henne att hon var dundertrött redan när vi åkte Till Vingåker. Nu ligger hon här bredvid och kollar på Livräddarna på Tv. Hon är väldigt intresserad av sjukvård, och speciellt förlossningar, när det tittar ut bebisar på slutet. Kanske hon ska bli läkare eller barnmorska när hon blir stor? :)




Sovmorgon



Alice sover fortfarande. Jag släckte lampan vid 23.30 och det tog några minuter innan hon kunde komma till ro. Stackars liten. Jag vet själv hur jobbigt det är att ha ont i munnen/tänderna. Nu sover hon iaf gott...

När man talar om trollen... Nu hörde jag dörren öppnas..


Pizza och rabarberpaj


Jag fick sällskap till middagen idag igen. Såå himla kul! Dessutom har vi planerat in en date på fredag ♥
Idag åt vi hemmagjord pizza med vitlökssås (såklart) och till efterrätt tog vi lite rabarberpaj med vaniljvisp. Kräkmätt fortfarande! Haha! Varför ska jag vräka i mig så mycket? URK!

Ikväll somnade Alice hyffsat tidigt 19.30 (?) men hon sov inte någon längre stund. Efter 1,5 timma vaknade hon och var jätteledsen och kändes varm. Nu ligger hon vaken här i soffan bredvid mig, och tittar på TummeLisa. Såg att det håller på att komma upp flera tänder i hennes mun, så det är nog dom som spökar. Blir en hemma-dag imorgon med andra ord.

Nu ska jag fortsätta kolla på BB. Går ju inte att missa!!! :))


Fodervärd...


Men fyyy vilken tråkig dag. Världens längsta dessutom!!!

Ringde iaf upp en tjej som är intresserad av en hund. Ja, nu har jag bestämt mig. En av hundarna måste iväg. Det är inget lätt beslut, men jag har inget val. Dem har båda börjat markera inne, och jag orkar inte ha det så längre. Så fort dem är ensamma så är dem världens mest underbara.
Iaf, familjen bor i närheten, dock så har dem 3 barn i åldrarna 5-9, så jag är inte säker på att det kommer fungera. Det är väl mest Cessie som jag tänker ska flytta (Alfons har ju hängt med mig i 8 år nu, och är världens mattegris, så det känns svårt att lämna bort honom). Men vi får se hur det blir. Kanske slutar det med att båda blir kvar hemma ändå!? Haha! Nej då... Men allt beror på hur familjen är osv.
På torsdag kommer iaf mamman i familjen hit och hälsar på. Ska bli intressant att se hur det går. Har redan lite ångest :S

Nu ska vi stressa in till affären. Mjölken tog slut och så har jag lovat Alice nya Bamse-tuggummin!


Bara för att alla skriver om det...

..ska jag också göra det! Vad F*n är det för väder?!



TummeLisa


Alice börjar få många filmer i sin samling. Hon började intressera sig för tv/film rätt så sent tror jag. Kanske för ett par månader sedan. Ungefär i samma veva som hon fick sin fina rosa dvd-spelare, av mormor. Vilken superbra present! ♥
Det är ju inte så att hon sitter framför den hela dagarna, men den är perfekt att ha på kvällen när hon myser med vällingflaskan och behöver slappna av och vila, samt i bilen när man åker lite längre :)

Hennes filmsamling består nu av bland annat Molly Mus, TummeLisa, Tingeling (Ningningning som Alice säger), Pettson & Findus, och lite annat smått och gott.




Jag tänkte ta en sväng om med dammsugaren och moppen. Det ser för jäkligt ut här hemma och ikväll kommer Z o eventuellt M på besök. Vi ska äta tacos och bara ha det gött!

Fasen vad härligt det är med vänner! Vad vore man utan dom? Under vintern går jag i dvala och jag orkar knappt göra något, inte ens träffa mina nära och kära/familj. Den här vintern kanske var lite extra tung med tanke på allt man har fått gå igenom. Men nu när våren börjar komma så får man mer energi och orkar mer.

För inte så länge sen träffade jag en vän, väldigt spontant. Vi sprang på varandra i affären, oh shit, kände jag då. Fasen vad jag saknar mina vänner! Vilken energi-boost dom är för mig! *älskar er*

Nu ska jag ta tag i något väldigt jobbigt. Wish me luck!



Alice 2 år om en månad...



Den här klänningen funderar jag på att köpa till Alice. Den är ju sååå söt och skulle passa perfekt till min lilla sötnos på hennes födelsedag! Japp, så får det nog bli :)

Förslag på presenter till en 2-åring som har det mesta?
Jag har spanat in denna... Kan det vara något mån tro eller är lilla fröken för liten?



Hjälp mig nu gott folk :)

Dags för BB!

Puss!


Thailand 31/3-15/4 2011


 Alice lyssnar såklart på sin idol, Lady Gaga, på flygplanet. Mycket nöjd tjej som charmade alla flygvärdinnor med sin fina dans :)



Glass-time! En av de första dagarna på stranden, Kata Beach.



Utsikten från frukostbordet :)



Bensinstationen. Statoil och Preem- SLÄNG ER I VÄGGEN!



Alice i vagnen, jag och Leo. Tog en promenad till Karon beach och såg solnedgången och tog ett eftermiddagsdopp i HÖGA vågor! Underbar dag <3



På vägen hem från Karon B matade Leo en bebiselefant. Jag och Alice var halvrädda och höll oss på lite avstånd. Sjukt söööt!



Chicken Satey (stavning?) blev en av våra favoriträtter. Kycklingspett med jordnötssås + ris. Yummi!



Jag och Alice badar i poolen. Alice har fått en båt som hon kan glida runt i. Hur bra som helst!



En kväll på stan. Alice skulle hålla Leo i handen heeeela tiden. Han blev nästan som hennes storebror (han tröttnade på hennes tjat efter några dagar ;))



Eftersom min ena väska försvann med bland annat allt godis i, så fick vi gå in i den svenska godisbutiken och shoppa. Alice gick som på moln och slet och drog i det mesta :)


 
Alice på hotellrummet. Äter chips och ritar :)



Leo och mamma/farmor på Dino's restaurang i Karon. Mysigt ställe, men mindre god mat samt DYRT! Inte alls värt pengarna tyvärr.



Alice på Dino's! :)



Leo, Alice och farmor/mormor i pool-baren! :)



Värsta dagen på resan. Jag tjatade om att åka på Weekend-market o shoppa. FY FAN vad jag ångrade mig när vi kom dit. Marknaden var stor som 3-4 fotbollsplaner och det var folk ÖVERALLT och säkert 45-50 grader där inne i tältet. Det rann bokstavligen om oss alla. Sjukligt varmt och jobbigt. Jag ville bara HEM.
En erfarenhet rikare.



Jag och Alice på hotellet.



Så här trött blir man efter en dag på stranden. Somnade sittandes i sängen!



Mamma/mormor och Alice springer till vattnet. Försöker undvika att bränna fötterna i sanden. Sjukt varmt!



Leo skrev i sanden på Kata Beach. Var tänkt att bli ett mms, men hade glömt telefonen på hotellet :(



Alice på stranden. JÄTTEGLAD :)



På flyget på väg hem. Fruuuktansvärt låång resa. Inte någon hit för en hurtbulle som jag. Höll på att krypa ur skinnet efter ett par timmar bara. BLÄ!



På flygplanet. Tittar ut över Stockholms skärgård. ÄLSKADE SVERIGE! ♥



Snaaart dags för landning. Skruttan sover och jag är sååå himla trött och sliten men uppspelt över att snart vara hemma hos min älskade sambo och dem andra familjemedlemmarna!



Jag, äntligen hemma! Utvilad och lycklig! ♥


RSS 2.0