ersättning, 8 veckor och 2 dagar


Det gick kalasbra. Som jag misstänkte. Hon är ju så duktig min lilla flicka. (skryt skryt!)

Jag borde verkligen sova nu.. men jag går å drar på det, som varje kväll. Gillar inte att sova. Men jag antar att det beror på dom f*ckingj*vla mardrömmarna. Jag tror o hoppas att det ska gå över av sig själv... Så dum man är ibland!

Ska lägga mig med min nya tidning. Bör ju vara liiite utvilad imorgon när stumpan vaknar. Blir ev en tripp till grann-stan.
Det suger i shopping-tarmen!

Natti

BB


Vilket jäkla tjat om BB-selen då. Nu tänker jag gå emot alla dumma påståenden om att den är dålig och oergonomisk.
Dom flesta vet att jag har haft problem med rygg och nacke, men jag får fasiken inte mer ont när jag bär Alice i min BB. Så det så. Jag älskar min sele. Tar typ två sekunder att ta på sig till skillnad mot sjalen. Alfons och Cessie har tyvärr inte tid att vänta på att jag ska böka på mig sjalen på morgonen. Då är det bråttom...
Dessutom så skulle väl inte affärerna få fortsätta sälja selen om den var dålig för barnen?

Hmm... Alice ÄLSKAR att hänga i sin sele. Hon har uppsikt över allt och ser nya saker hela tiden. Hon ser inte ut att lida.

Idag ska vi prova ersättning till kvällsmat. Får se hur det går...

Hejsvejs

Mysan hjärta Alice



Kärlek!!!!


www.skoor.se


Känner mig isolerad. Men det kanske är bra? Iaf för ekonomin. Man har ju inte chansen att spendera några pengar när man inte kan lämna hemmet (om man inte nätshoppar, men det är INTE min grej).
Men det kanske blir ett slut på detta snart. Man orkar ju bara till en viss gräns.

Fick positiva nyheter igår. Det behövdes. Nu kan jag slappna av lite. Penga-problem är inte roligt. Nu kan jag spara på mina mamma-dagar, vilket känns skönt.

Sitter o funderar på att ringa o boka tid. Jag vet att jag skulle behöva prata med någon. Jag tycker att jag mår helt okej, men nätterna är inte ett dugg roliga. Jag drömmer mardrömmar varje natt. Vaknar upp av att jag storgråter. Och det handlar alltid om samma sak. Jävlaskithelvete. Jag hatar det.
Som dom säger... dom skadar inte bara sig själva... dom skadar anhöriga också. EGOSITJAVISST!

Hittade skor till Alice förresten. Hon skulle vilja ha ett par balleringaskor ;)
http://www.skoor.se/

Ska passa på att städa nu när Alice sover. Följer med mycket björkfrön in nu när jag måste släpa in vagnen varje gång jag vart ute. (Idiotgrannar!)


Simba


Pappas födelsedag idag. Vet inte om det bjuds på tårta kanske? Mamma jobbar så det är nog osäkert. Men man vet ju aldrig.
Huvudvärken gick över igår kväll men den gör sig liiite påmind nu igen. Fattar inte. Det är säkert blodtrycket som spökar igen. Vore väl för bra för att vara sant om man slapp äta den där medicinen. Suck!

Igår hade vi myskväll med Matte o Zarah. Blev grillat o efterrätt. Puh. Va kräkmätt efter maten men man får ju skylla sig själv när man sitter o vräker i sig så mkt. Haha! Gott var det iaf.

Mamma kom med Simba igår kväll också. Så nu har Peter inte bara sig själv att ta hand om längre (o Alice då!), nu har han även en KATT! Jag vet, ni tror mig säkert inte, men det är sant. Och det var INTE mitt förslag. Han ville ha en katt själv. Hahah!
Simba var rymningsbenägen så P fick jaga honom över granntomten. Nu är han iaf instängd i huset ett par dagar så han inte försvinner iväg. Han verkade trivas bra. Han gosa ner sig i fåtöljen. Får väl se hur det funkar... :)

Nej nu måste jag skynda mig. Frukosttime o det ekar i min kyl.
Pusshej

skallebank


Somnade med huvudvärk och det var inte bättre när jag vaknade... Undra om det är vädret?
Olidligt är det iaf. Blir nog till att ta en alvedon iaf :S

I vanlig ordning sitter jag här o ruttnar framför datorn medans resten av gänget sover. Vad ska man göra idag då?
Shopping-väder men kontot säger no-no!

Måste börja med att åka ut till landet o hämta filmen vi hyrde igår. Den bör lämnas in innan 18. Såklart så glömde vi den "hemma" när vi åkte tillbaka till stan igår kväll. Evigt åkande. Fram o tillbaka. Börjar ledsna rejält.

Har inget vettigt att skriva så nu avslutar jag.
Puss



babyboom


Alla sover utom jag... What to do?

Det kommer bli babyboom våren 2010. Sjukt tråkigt väder. Vet inte hur många som talat om att dom är gravida...? Säkert 4-5st iaf.. Haha! Finns tydligen inte mkt annat att göra när det regnar o blåser... om man inte redan har en bebis dvs, för då har man fullt upp med att gosa, mysa o njuta! :)

I torsdags vägde Alice 4400 och var 57cm lång. Hon har alltså gått upp 900g och växt 7 cm på 7 veckor! Duktiga flickan :)

Kanske en dusch i brist på annat o göra?
Puss

 

bullbak...


Sov på Lasstorp i natt... Vi kom "hem" runt midnatt så det blev en sen kväll för oss igår. Alice somnade vid 01 ungefär och mamma o jag var tvugna att väcka henne i morse vid 11. Då tyckte vi (speciellt mina bröst!) att hon sovit klart. Tröttmössa. Då hade hon sovit heeela natten... som vanligt... o lika glad är jag för det :)

Ikväll har jag bakat bullar... gamla hederliga kanelbullar. Mums. Det blev 90st o P har redan vart här o godkänt dom. Nu har jag NÅTT att bjuda på OM det kommer nån på torsdag. Bra! Hann göra en sockerkaka också. Lutar åt att det blir firande ute på landet. Orka sitta här inne o trängas om det går att vara ute... Slipper man dammsuga också! Haha :)

Min önskelista

* Ett (helst mitt eget) hus
* En kamera
* En ny bil 
* Några miljoner på kontot
* Kärlek

(jag begär inte mkt alls.....)




Snygg sovstil ;)

Alice 6 veckor och 4 dagar


Alice har ju vart världens snällaste bebis ända från dag 1. Alla säger att jag är bortskämd. Senaste veckan har jag dock fått känna på hur många andra småbarnsföräldrar har det. Har haft en gnällig o klängig bebis. Hon har haft en jobbig period mellan midnatt o 02 som inte alls har vart rolig. Inte extrem men liiite jobbig.
Jag har försökt ha lite kvällrutiner så hon ska kunna varva ner osv. Bad vid 20-21, sen äta o slappa sen är det natten. Går alldeles utmärkt men om jag lägger Alice så tidigt, så vaknar hon ännu tidigare (vilket inte jag gillar). Därför försöker jag byta blöja o mata henne senare, runt midnatt, då sover hon till 9 vilket passar mig bättre ;)

Så dom senaste dagarna har hon somnat strax innan 00, och vaknat vid 9. Duktiga lilla flicka! Har inte hört ett ljud från henne på hela natten. Va tvungen att känna å klämma på henne o se om hon levde framåt småtimmarna! Haha. Hönsmamma som man är :)

På tisdag blir hon 7! veckor. Usch vad tiden går fort :S
Hon vänder sig från rygg till mage och tvärt om. Hon sparkar massor. Igår när hon låg på skötbordet tog hon spjärn med fötterna mot den nedre kanten, o sköt sig upp säkert 5 cm. Såg rätt skoj ut! Svårt att ligga still!
Hon skrattar och nu har hon börjat prata med mig också. Jollrar för fullt. Ser ut som hon vill berätta massor för mig. Undra vad? :)
Hon har fått jättebra nackmuskler på bara en vecka. Nu kan hon hålla upp huvudet jättelänge utan stöd. Lite vingligt är det stundvid men det blir bättre o bättre för varje dag...

Helt otroligt vad fort det går. Även fast jag njuter hela tiden av varje sekund med henne så vill jag bara att tiden ska stanna upp. Jag hinner inte med ändå! :S

På återseende!

what life is all about


In my daughter's eyes I am a hero
I am strong and wise and I know no fear
But the truth is plain to see
She was sent to rescue me
I see who I wanna be
In my daughter's eyes

In my daughter's eyes everyone is equal
Darkness turns to light and the
world is at peace
This miracle God gave to me gives me
strength when I am weak
I find reason to believe
In my daughter's eyes

And when she wraps her hand
around my finger
Oh it puts a smile in my heart
Everything becomes a little clearer
I realize what life is all about

It's hangin' on when your heart
has had enough
It's giving more when you feel like giving up
I've seen the light
It's in my daughter's eyes

In my daughter's eyes I can see the future
A reflection of who I am and what will be
Though she'll grow and someday leave
Maybe raise a family
When I'm gone I hope you see how happy
she made me
For I'll be there
In my daughter's eyes






ny vagn


Har nästan nyss kommit hem. Har hunnit med mycket idag. Så skönt så.
Mamma, Alice o jag var i Västerås på efm/kvällen. Köpte en ny (en till) vagn till Alice.
Jag har ju ångrat mig lite att jag inte köpte en tre-hjuling. Jag går så pass mkt och lyfter ofta in och ut ur bilen så det blir riktigt jäkla tungt med en EL. Så nu jag hittade en Babytravel jogger -07 på blocket som vi åkte o köpte. Svart liggdel o ROSA sittdel. Hur snyggt är inte det då? :D
Det väger väl 10 kg mindre än min EL vilket är toppen. Dock så märks det ju såklart att det är en "billighetsvagn". Det saknas mkt finesser som EL har skämt bort mig med! Tyvärr :S
Jag kommer självklart spara min EL o kommer använda båda två. "Lite" lyxigt med två vagnar.. Hmm... Jaja, man lever bara en gång. O Alice kanske blir mitt enda barn så jag ska inte hålla på å snåla..

Pizza o grillat har det ätits idag. Känner mig inte alls fet... typ! Imorgon ska vi grilla hel gris (vildsvin?) ute på landet. Blir massa folk o massa mys. Det ser jag fram emot! Vet inte om jag gillar vildsvin men man måste ju prova. Det är säkert kanongott :D

Fan va trött jag blir. Får sprängande huvudvärk varje kväll.. Har hållt på såhär i en vecka nu. Undra om det är blodtrycket?
En månad kvar till EK så jag får stå ut tills dess. Orkar inte fixa en tidigare tid. Dom har väl fullt upp ändå i semestertider o allt. Nu ska jag göra annat.

Pusshej


Leo



Han kommer inte få svårt att hitat en tjej... Riktig tjejtjusare:)

Happy





Älskad från första stund


Vart tog mitt inlägg vägen som jag skrev tidigare idag? borta...

Skulle berätta att min sötaste lilla tös sov som en ängel i natt. Jag bäddade ner henne i spjälisen (första gången) vid midnatt. Jag skuttade till kojs samtidigt o låg o lyssnade på henne när hon låg o tuttade på nappen. Mys!
Efter en stund somnade båda två, o jag vaknar sen upp kl. 05.30 av två bomber som vill bli tömda. Men lillskruttan sov så sött i sin säng så jag kröp tillbaka o somnade om jag med. Sen vaknar jag 08.15 av Alice som ligger o gnyr lite tyst...  Tar över henne till min säng o matar o myser... Hon skrattade åt allt jag sa. Utvilad tös!
VILKEN TJEJ!! Hon sov över 8 timmar i streck! Jag trodde inte mina ögon när jag tittade på klockan. Nog för att hon är bra på att sova... men sååå länge! :) Det var skönt!
Däremot blir nog inte den här natten lika bra, för Alice har sovit heeela kvällen. Ska försöka väcka henne snart så jag får sova några timmar iaf..

Haft en underbar dag i underbart sällskap! Mycket kärlek <3

Nu ska vi mysa framför en film. Får väl se hur lång tid det tar innan jag somnar ;)
Tur att jag har någon här som kan hålla mig vid liv! Haha!!

Puss från oss




Ice age 3


Jag vill gå på bio! Ice Age 3 hade premiär idag...
Jag får gott vänta tills den kommer på dvd... Den som väntar på nått gott!

Nej, sällskapet väntar på mig.. Hejsvejs!


FK


Alla pratar om att FK är jobbiga att ha o göra med men jag har alltid fått bra bemötande från personalen där när jag behövt hjälp. Känns skönt.
Nu var det krångel med min FP som inte hade trillat in på kontot. Ringde idag för att se vad som hänt och det var ju såklart jag (eller vi kanske jag ska säga;)) som hade strulat till det lite. Men tjejen i luren fixade det i ett nafs, så jag får ändå mina pengar utbetalda, fast på fredag. Trodde jag skulle bli utan pengar helt den här månaden! Huh!

Undra vad man ska hitta på idag? Jag o Alice tog sovmorgon. Första gången vi var helt ensamma, så vi passade på att ligga o dra oss i sängen. Hon sov från 23- 06 sen åt hon lite i tio minuter o sen sov hon vidare till 09. Helt underbart! Min duktiga lilla flicka :) När hon vaknade låg hon och skrattade åt allt jag sa till henne. Hur söt kan man bli?!
Hennes far missar mycket. Hon utvecklas mycket för varje dag.. !

Fruktost nu kanske vore nått!


RSS 2.0