Kottar

Gissa vem som ätit på den här kotten?! Inte ekorren iaf!





Skogsmusen! :)
Dagis är bra. Alice lär mig mycket! :)


Jultider

En bild säger mer än tusen ord


Godmorgon måndag!

Här hemma är det lugnt som bara den. Hela familjen ligger och sover!
Jag är uppe tidigt för att jag ska tillbaka till gulliga M och få lite nålar i mig! Uh :(

Skriver mer sen. Idag blir det omväg till stan då dom håller på att bygga bron precis vid vägen. Handlade bara om 3 timmar men såklart så är jag tvungen att åka till stan just den tiden! Haha! Tokigt det är!

Ha en underbar start på veckan (och på fortsättningen också såklart)!

KRAM till er!

Ps. Har köpt en bok med julpyssel-tips! Visar mer sen! :)


Julmarknad

Vi sitter och väntar på att mamma ska komma och hämta oss för vi ska åka på julmarknad i Julita! Mysigt värre! :)

P och B är i Linköping och köper delar till Volvon. Skitbil! Det blir en dyr historia, detta!

Jaha, dags och fara!


Skor!

Köpte bättre begagnade vinterskor till Alice igår på Sandbäcksgårdens försäljning av barnkläder, skor och leksaker!
Jag är emot att köpa begagnade skor då alla har så olika fötter och går olika, men jag kunde inte stå emot ett par jättefina McKinley skor för 40 kr!!! Helt galet! Det syns knappt att dom är använda förutom på det övre kardborrebandet som är lite nött. Och dom passade perfekt på Alice fötter! Skönt! Nu kan jag pusta ut ett tag till :)

Nu blir det fredagsmys med familjen + B!

Ha en lovely helg!


Fredag hela veckan!

Vad tokigt det blir med dagarna, när man är hemma så här. Och eftersom P's schema har vart lite hattigt dem senaste två veckorna så har det blivit ännu tokigare. Men men, så kan det vara. Snart är det antagligen som vanligt igen med jobb och vardagen.

Handen och armen känns kanonbra just nu. I morse var det värre. Det är alltid värst på förmiddagen. Jag undrar varför?
Akupunkturen var som sagt ingen höjdare. Det var väldigt tårfyllda ögon när hon satte nålarna. Undra om jag inte blir mer och mer nålrädd med tiden? Tanken på att ev behöva sticka mig själv igen får mig att kallsvettas. Neej tack. Och den där kortisonsprutan in i armen som Dr pratade om kommer aldrig på fråga! Huvvaligen!

På eftermiddagarna så känns det väldigt underligt. Vad gör jag hemma, liksom?! Jag mår ju som vanligt då och eftersom jag är tejpad igen så avlastas ju mitt muskelfäste och det hjälper verkligen! Skönt på ett sätt, men som sagt, konstigt att vara hemma när man mår bra ganska mycket av tiden. Däremot så avrådde Dr mig från att börja jobba för tidigt. Bättre att låta det läka ut, så jag litar på honom.

Nu är det snart heeelg. MYS! Alice har tjatat om att "åka till den lilla hästen". Vi var ju på Trolldal i lördags och hon fick prova att rida. Sist hon var med till stallet (mammas) så var hon så kaxig innan, men när vi kom dit så var hon livrädd. Så jag visste inte om hon skulle tordas rida i lördags. Men hon har ärvt mammas intresse! Hon ville INTE kliva av "den lilla hästen". Så sjukt söt! Hon travade till och med och jag behövde inte ens hålla i henne. Så himla duktig! *stolt mamma*
Så nu har jag lovat att hon ska få fortsätta rida. Ev åker vi ut till T & R igen och rider lite där också! Sötnöten! :)

Hittade förresten en ridhjälm på Sandbäcksgården igår, för 30:- men jag visste inte vad Alice behövde för storlek så jag hoppade den. Annars hade ju det var en perfekt julklapp :)

Snart ska hon väl ha en sån här också! :)




Dags att åka och hämta hem stjärnan! Saknar ihjäl mig efter henne! ♥


Position?

Varför står det att jag är på Andvägen?
Finns mycket konstiga appar, men jag börjar ana att det finns snäppet bättre till Android. Ett byte kanske?! :)

Nu mot Sandbäcksgården!


Akupunktur!

I efm var jag på första akupunktur-behandlingen. Det var en historia för sig. Aj aj aj vad ont det gjorde. Jag hoppas för allas skull att det hjälper. Men gulliga M sa att det Ska kännas, då brukar det göra nytta! Hoppas hon har rätt. Efter att jag kommit hem har jag nästan haft ondare än på flera dagar. Blä!

För övrigt har jag inte gjort många knop idag. Jag fick sovmorgon då P lämnade lilla stjärnan på dagis idag! Sååå himla skönt. Minns inte ens att dom gick upp, jag som annars är Väldigt lättväckt! Behövligt alltså! :)

Nu blir det sängen! Natti gott folk!


Nudist- javisst!

Jag var så frusen efter att jag kommit hem från dagis imorse så jag gjorde en brasa och hade en mysfrukost med mig själv i soffan framför VMTV! I love that show!!!
Nu är jag däremot Inte frusen längre. Jag har till och med klätt av mig både strumpor och byxor! Det blev så sjukt varmt så jag hade inget val. Men oj vad skönt det är att slippa frysa. Det är verkligen inte min grej. Senaste åren har jag nog frusit konstant och haft många plagg på mig hela dagarna. Så det här känns extra bra!

Ska se om jag får igång tv och internet nu. Jag "råkade" dra ur alla sladdar och kablar för ett par timmar sedan. Vilket råttbo det är där bakom tv-bänken. Hel galet. Jag vet en som kommer sucka och stöna när han kommer hem, Om jag inte lyckas sätta ihop allt igen! Haha! Stackarn! Men nu ska jag tro på mig själv! Klart jag fixar det här!

Kram till Er!


Mot stallet!

Jag sitter och väntar på mamma. Vi ska åka ut till stallet och jag ska se om jag kan ta mig upp på hästen den här gången. Sist gick det åt pipsvängen men jag hoppas A är hemma idag så att han kan hjälpa till! Inte alltid lätt med unghästar! :)

Handen gör extra ont idag. Kan bero på att jag mådde bra igår och envisades med att kratta löv i några minuter. Riktigt idiotiskt. Det blir en väldigt lugn ridstund alltså! Imorgon väntat akupunkturen. Hoppas hoppas att den hjälper!

Nehe, dags att ta på sig lite ridkläder. Har bara hittat ett par ridbyxor (vart är dom andra egentligen?) och dom är i storlek 42! När hade jag dom, undrar jag?! Jag kommer drunkna i dem. Ska jag fortsätta rida ibland behöver jag köpa ett par nya. Ullared kanske?! :))

KRAM till Er!


Magnus Betner

Gaaah, vad jag längtar till eftermiddagen/kvällen! Äntligen är det dags att få åka och spana in Magnus! Innan showen ska vi hitta någon bra restaurang att äta en bit mat på. Kanske slinker det ner något alkoholhaltigt också. Slurp :)

Igår var Z här och vi bakade bullar. Eller det var mest Z som gjorde det mesta. Jag stod o pekade och domderade! Haha! Bullarna blev så klart jättegoda! Z kunde det där alldeles utmärkt, trots att det var första (?) gången :)

Nehe, nu är det dags att plocka undan frukosten. Alice och jag har haft en lååång och mysig helgfrukost! Trist bara att vi sällan äter frukost alla 3 samtidigt. Ska framföra det. Dock är det jobbigt för P eftersom han jobbar som han gör i veckorna. Inte lätt att ställa om kroppen hela tiden!

Ha en lovely lördag fina ni!



Väntar på sotaren

Jag sitter och väntar på att Ps pappa och hans chef ska komma. Dom ska prov-trycka kaminen idag :)
Det är bra att ha en svärfar som är sotare! Blev några tusenlappar billigare att installera den fina kaminen!

I morse var jag hos läkaren igen. Jag fick vänta till idag då dem ville att jag skulle träffa samma läkare som sist. En helt fantastiskt bra man som är väldigt lätt att prata med och som förstår mitt problem. Han sjukskrev mig 3,5 vecka ytterligare och skrev dessutom på intyget att skadan troligtvis är arbetsrelaterad. Det är jättebra för mig i framtiden om det är något som ska krångla! Så nu har en sten lättat från mitt bröst. Jag har haft så dåligt samvete för att jag inte kunnat jobba, samtidigt som jag har haft ont och vetat att jag Borde vila armen och handen. Det blir inte roligare när chefen blir sur när man ringer och sjukanmäler sig. Ett "krya-på-dig" hade kanske inte suttit fel.


ny garderob





Jag önskar mig inte bara en ny stor och fin garderob, utan också en hel massa innehåll också. Jag skulle behöva ha en hel del nya baskläder. Det här skulle gärna kunna få hänga/ligga där inne tex :)

Drömma är gratis! :)



Snart lunchdags

Här sitter jag fortfarande i morgonrocken... Ensam och uttråkad! Finns ingen att prata med. Alice är på dagis och P jobbar dag onsdag-fredag.

Igår jobbade jag alldeles för mycket och det får jag lida för nu och antagligen dem kommande dagarna. Ajaj! :(

Jag tog ut mig på jobbet (jag är avskyr att vikarier inte kan göra ett lika bra jobb som jag. Självgod, jag? Haha, nejdå inte alls) och när jag kom hem började jag tvätta och storstäda hela huset. Jag har inte tvättat golven på säkert en månad (URK!) och det var såå välbehövligt. Det blev så fint och luktar fortfarande gott här hemma!

Men nu känns det som att armen ska trilla av. Yey!
Fick en ny läkartid till samma läkare, imorgon bitti. Hoppas att han kan komma med något bra råd. Nästa veckan startar vi i alla fall upp akupunktur-behandlingen som ska göra så att muskelfästet återhämtar sig och vi kan börja bygga upp det från 0. HOPPAS att det hjälper! Orkar inte ha ont mer!

Snart är det lördag och det innebär en hel kväll med min fina och underbara Zarah! Vi ska till Norrköping och se och lyssna på Magnus Betnér (mitt frikort!). Åh vad jag ser fram emot det. Jag hoppas Z kommer gilla det, det är ju trots allt Hennes present! :)


Nu är det lunch-time sen blir det träning!



Så här ser min arm ut ikväll och en vecka ...

img_9189 (MMS)

Så här ser min arm ut ikväll och en vecka fram! Snyggt värre! :)


Nu struntar jag i appen, den är ju värdelö...

Nu struntar jag i appen, den är ju värdelös! Så sorgligt allt känns just nu i denna minut. Det gäller verkligen att ta vara på varje minut. Man vet aldrig vad som kommer ske! Önskar att jag kunde göra mer, men det finns inget att göra förutom att finnas där och stötta. Önskar att jag kunde trolla! Nu är det godnatt som gäller! Puss på er alla fina!


Jäkla blogg.se

Förstår om ni inte orkar läsa mina inlägg. Ska skicka till blogg.se och fråga vad det är som händer!

matvägran och trots!

Hej och hå vilka morgnar, dagar och kvällar vi har här hemma nu. Ena stunden är allt på topp med vår lilla fröken, för att i nästa sekund vända totalt. Börjar ana att hon ärvt mitt humör ;) Ett problem som vi har haft lääänge (minst ett år!) är hennes matvägran. Eller nej, inte vägran direkt, men hon gillar inte mat alls. Det spelar ingen roll vad jag hittar på. Jag är en sådan mamma som gillar att hon hjälper till i köket när jag lagar mat/bakar osv. Hon får gärna stå på stolen och hjälpa mig att skära, krydda, vispa osv. Det är bara kul. Jag försöker hitta på roliga, enkla, barnvänliga rätter, och jag vet att hon uppskattar det, MEN hon tar en eller två tuggor sen puttar hon bara bort tallriken och är nöjd. Vad gör man? Jag har aldrig gjort någon big deal av detta. Jag tänker att hon äter om hon är hungrig. Och det gör hon ju också, men bara välling (och fika och lördagsgodis). Hon kan lätt äta 2-3 flaskor välling på kvällen. Och ja, det är ju bättre än inget alls. Att ta bort vällingen leder till ett sjuhelveteshumör och DRAMA. En period åt hon bra på dagis, men nu är vi tillbaka på noll igen. Jag vet inte vad det är. Här om dagen satt vi och åt här hemma, och då såg det nästan ut som att hon skulle kräkas när jag hjälpte henne med en sked makaroner. Som att hon fick kväljningar av att bara se maten. Min mamma och jag satt och fikade här om dagen och då tackade jag nej till en bulle (hade precis ätit lunch så jag var proppmätt) och då sa hon "Ja, du ser, det är för att du inte äter något som inte Alice äter. Sånt där tar barn till sig. DU MÅSTE ÄTA annars äter inte hon." Haha! OJOJ, om hon bara visste hur mycket jag vräker i mig! :) Varför har jag gått upp 5 kg sen i somras? Konstant hungrig :) Regelbundna tider och inget småätande emellan måltiderna är a och o tror jag. Men sen då? Om det ändå inte fungerar? Lägger det på is ett tag. Inget gnäll och tjat, det gör bara saken värre... Nu är det dags att göra sig i ordning. Fröken ska hämtas på dagis och sen ska vi antagligen fara till Norrköping och handla. SUCK! Har ingen lust men det är ett måste. Vill få allt klart nuuuu!!! Ha en trevlig helg sötisar!

Kärlek!

Ny pryds köksbordet med 20 st röda rosor! Hur vackert är inte det?! Kärleeek!!!!


Horoskop

Det är alltid kul att läsa horoskop. Ibland stämmer det och ibland inte :)

Tycker för övrigt att den här blogg-appen är oduglig. Vem orkar läsa en helt sammansatt text? Spelar ingen roll hur många stycken och radbrytningar man gör!


Ett stöd

I tisdags skulle min kära mamma ta bort gipset från handen/armen efter olyckan med Elsa. Min mamma är ingen mes direkt. Hon är uska, och har jobbat inom vården i måååånga år och på många olika ställen och avdelningar. Det betyder att hon sett ganska mycket. Men i måndags sa hon att hon va orolig inför att ta bort gipset. Att hon gärna ville ha någon med, för hon brukar bli yr och svimfärdig när det handlar om leder, och när det ska böjas hit och dit. Ja men visst sa jag, klart att jag följer med och är ett stöd! Vi hann knappt komma in till avdelningen där dem skulle ta bort gipset innan mamma kände sig svag. Hon fick en säng så hon kunde ligga ned medans dom började klippa. Det var gjort på 1 minut, men mamma fick ligga kvar en stund och ta in allt. Handen var bara ytterst lite svullen, annars såg den ut som vanligt. Sköterskan frågade om jag mådde bra och jag svarar "Jadå, mig är det inget fel på" och jag skrattade till lite. En halv minut efter jag sagt dem orden känner jag hur jag börjar svettas, känner mig illamående och yr. Jag sitter ner på en stol (som tur är) och börjar klä av mig jacka och halsduk. Känner att jag bara måååste ha frisk luft. Tänker att det här måste gå över- fort! Jag ska ju stötta mamma! Jag försöker andas och låtsas som att allt är normalt, och snart nog ska vi gå därifrån. Bra tänker jag! Vi går ut i korridoren och då känner jag hur alla röster bara försvinner och mina ben inte orkar bära mig. Jag kallsvettas och kastar mig mot väggen (mamma får ännu inte använda sin hand så hon kan inte ta emot mig) och tar stöd där, men benen klarar inte av att hålla mig uppe. På något konstigt vis tar vi oss ut ur korridoren och jag hittar en stol strax utanför (i entréen!!!!) som jag sätter mig på och hänger ner huvudet mellan benen. Det var säkert 3-4 personer som kom fram och ville hjälpa mig/oss. En ville till och med skjutsa mig till akuten. Haha! Så sjukt pinsamt! Det tog iaf bara någon minut sen mådde jag hyffsat bra och kunde gå ut, men fyyy vad jag skämdes. Hela entrén var full med folk och alla bara stirrade! Jag har verkligen ingen sjukhus-skräck öht! Jag förstår inte varför det blev såhär!? Det var inte alls så att jag gick runt och var orolig inför något och handen och armen var jättefina (som vanligt) så det var inte några konstigheter. Jag har vart på sjukhus mååånga gånger med både mig själv och andra, och har aldrig haft några problem förr. Dock var jag med om en liknande händelse (hann inte gå så långt då däremot) när jag följde med min vän på deras UL. Det är ju inte heller någon läskig händelse direkt (Hahaha!) men då blev jag också jätteyr och mådde illa som fasen och hade jag inte gått ut från rummet i tid hade jag nog tuppat av då också! Visst är det konstigt? Jag blir inte klok på detta! Mamma och jag bara skrattade åt det efteråt. Vilken stöd jag var åt henne! Hahaha! Det var hon som fick ta hand om mig mest! Vad tokigt det kan bli ibland!

Alice

Alice kom idag hem med första figuren. Det har blivit många teckningar med idag var det något alldeles extra! Såå himla fint och den är döpt till "gubben" :)


Lateral epikondylit

Ojoj, det var verkligen länge sen jag satt vid datorn och bloggade. Det finns flera anledningar till detta...


* Orka starta datorn!?
* Kan tyvärr inte skriva allt som jag vill här pga olika orsaker (dags att lösenordsskydda igen kanske?)
* Sjukdomar Jag har vart hemma en tid nu pga allt möjligt skit.

I förrgår lyckades jag i alla fall tjata till mig en läkartid, efter 3 samtal till VC. Konstigt att man ska behöva tjata?! Läkaren tittade, klämde och frågade lite och sen vart det konstaterat- det jag redan hade konstaterat själv för en vecka sedan. Jag har fått något som kallas "tennisarmbåge". Jag som spelar så oerhört mycket tennis ;) Igår var jag hos sjukgymnasten och hon berättade att jag dessutom har en kraftig inflammation+ överansträngning i muskelfästena i armbågen och underarmen. Fast min värsta värk sitter inte i armbågen utan i handleden och underarmen. Jag äter anti-inflammatoriskt nu igen, i hopp om att det ska hjälpa lite, och sen ska jag VILA och träna (på rätt sätt). Ja, jag blev alltså sjukskriven. Jippie. Sjukgymnasten berättade dessutom att jag har överrörliga leder i den högra armen. Hmm, säger mig inte så mycket, men hon tyckte i alla fall att jag skulle börja gymma för att bygga upp muskler. Jag har tydligen mycket sämre muskler i den högra armen än i den vänstra. Konstigt med tanke på att jag är högerhänt. Men det beror nog mycket på att jag har ont. Det kunde ta flera månader innan jag blir helt bra.

Jag hoppas det går MYCKET fortare än så! :S Usch, jag vantrivs att sitta hemma just nu. Det är RÖRIGT, smutsigt, tråkigt och ensamt!

Rörigt- för att Peter håller på att installera våran underbart fina kamin. Det är otroligt mycket jobb! Vi måste bygga om uppe på vinden för att skorstenen ska få plats, dessutom ska det sågas upp golv, läggas skiva, lim och klinkers, fogas (allt det är klart), köpas lister och sen ska åbäket på och efter det börjar pusslet med skorstenen. Det ska göras imorgon och jag ser verkligen fram emot när det är färdigt. Då blir det en storstädning här hemma. Jag har varken orkat eller velat städa eftersom P springer ut och in med alla möjliga verktyg och grejer hela tiden.

Bättre sambo än P får man leta efter! Han är så otroligt duktig på sååå mycket. Jag önskar att jag kunde hälften av det han kan. Vad kul det skulle vara! Och vad mycket pengar man sparar in på att kunna saker själv. Speciellt när det kommer till bygge! Ni ska få se bilder på klinkersen, kaminen och inte minst vår superfina inbyggda altan som P har byggt! Jag är sååå stolt (och NÖJD!)

I brist på annat och göra ska jag faktiskt ta och åka till stan och köpa något fint till P. Det är han värd! :) Alice är såklart på dagis och roar sig. Nu när jag är sjukskriven går hon kortare dagar. Jag är ju inte helt handikappad, så hon skulle kunna få vara hemma med mig, men P vill gärna sova i lugn och ro, och dessutom så skulle Alice bli VANSINNIG om hon inte skulle få gå till dagis ;) Jag tycker ju såklart att det är jätteskönt att hon trivs så grymt bra där, men ibland är det liiite jobbigt när man blir kvar i 40-45 minuter för att hon inte vill åka därifrån. Jag blir sjukt stressad men jag provar med alla möjliga knep. Oftast så fungerar det med lite avledning osv, men ibland blir det väldigt mycket gråt och skrik för att hon måste hem. Så roliga är vi här hemma ;)

Idag är det iaf gympa på dagis. Dem har något nästan varje dag och det märks hur mycket Alice utvecklas av att vara där. Varje onsdag går dom till skogen och leker, tittar i lupp, letar djur osv. Torsdagar har dom sång tillsammans med andra avdelningen och fredagar är det gymnastik i gympahallen.

Nej, dags för en lång och skön dusch!

Timberland

Åh jag skulle nästan kunna döda för att få ha ett par sådana här på mig i vinter!!! Men priset var lite väl saftigt! 1800 kr för ett par vinterstövlar! Huj :(
Måste fnula på det!


RSS 2.0