Vad vill jag bli när jag blir stor?


Sitter och funderar på hur jag ska ta det där steget in i framtiden. Jag behöver komma vidare. Skaffa ett nyy jobb vore trevligt. Men hur lätt är det? Jag vill ha ett fritt jobb, eller ett kontorsjobb, eller i stort sett vad som helst. Älskar att träffa människor så det vore ett plus. Eller ska jag plugga? Till vad? Jag vet ju inte vad jag vill göra.
Administratör av något slag? Stå i en affär? arbeta inom vården? Eller något annat som jag tycker är skoj, bagare/konditor kanske?

Nej jag har ingen aning. Lönen känns iaf inte avgörande någonstans. Just nu känns det som att jag skulle kunna gå på praktik bara för att komma ut och vidga vyerna lite och "skaffa lite kontakter" och lära mig något nytt.
Hur gör man? Har ingen lust att läsa upp massa betyg på komvux! :(

Ska sova på saken....


Söndag eftermiddag


Veckorna bara springer iväg... Hur har alla tid att blogga? Finns ju så mycket annat att göra istället. Fast å andra sidan, jag har ju tid att läsa bloggar så egentligen skulle jag kunna skriva några rader också.

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Fick sovmorgon och sedan har jag suttit i soffan och häckat. Hur skönt som helst. Imorgon börjar man jobba igen. Har vart låååångledig skulle man kunna säga. Gick hem från jobbet den 9 december. Sen blev Alice sjuk på lucia fram till 23:e december, och efter det var det min tur. Jag hann jobba i måndags sen var jag hemma tisdag-onsdag, och jobbade fredag. Så jag borde vara utvilad nu.

Har faktiskt hunnit maila studievägledaren nyss. Det är väl dags att ta tag i livet, på ett eller annat sätt!

Sitter och kollar på blocket efter en EL Scooter. Alla säger ju att dom är så bra. Våran BTJ är absolut ingen vintervagn. Att gå promenader nu är bara att glömma. Studsar som fan. Pulka är det enda som fungerar i det här vädret. Eller kanske en scooter? Fast jag vet inte om jag vill lägga ut 1500-2000 på en vagn som jag kanske bara använder några månader? Hmm, måste nog fnula ett tag till!

Har förresten vart hund-fri sedan i onsdags. Känns heeeelt sjukt. Minns inte när jag var det sist. Jag brukar alltid ha någon hemma, men inte nu. Dom följde med Malin hem! Men imorgon tror jag att dom kommer hem igen, och då är det vi som ska ta en låååång promenad! Känner mig som värsta slöhögen som inte är ute och går något.

Igår åkte jag och Alice och hälsade på mamma och R hemma hos familjen Berndes i Björkvik-skogarna. Det var så sjukt halt så jag höll knappt på att komma hem. Fick backa halvvägs ned till bron i Nyköping/Björkviks-korset, för att kunna ta mig ut på Nyköpingsvägen. Helt galet! Slask är det värsta jag vet. Nu kommer vi få slita ihjäl oss på jobbet vill jag lova!

Nu vaknar nog fröken snart och jag ska försöka koka ihop lite mat!


Ensam


Känner mig väldigt ensam :S

Drömmer just nu om att få packa väskan och ta med Alice till ett varmare land och hämta krafter inför det nya året som precis satt igång. Jag skulle verkligen behöva hämta andan någon annanstans än hemma.
Men min bästa vän, min mamma, har nyligen bokat resa och drar iväg till Sri Lanka i början på februari, så jag har inget sällskap. Trist, men inte mycket att göra åt saken..

Pulka-dags nu. Ett barn, en pulka och tre hundar i koppel. Galet!



RSS 2.0