Till Jultomten...


Detta är lite av vad jag önskar mig....

* Två-vånings-kakfat
* Portionsskålar (som klarar av att vara i ugnen)
* Ett förkläde
* En "lyxig" dagcreme till mitt torra vinter-ansikte (gärna Oriflames Aqua-Rhythm)
* Glas-skål med lock
* Guldörhängen och/eller guldring 



fortsättning följer... :))





Gjutgärnsgryta


Sitter ensam ikväll. P är iväg och roar sig och Alice slocknade direkt efter att vi kom hem från affären. Vi hann precis få på pyjamas + äta välling och borsta tänderna, sen tog det inte lång stund innan hon blundade. Sötnöten :)

Jag har roat mig med att äta macka och dricka o'boy. Efter en macka var jag inte sugen på det längre, så då tog jag fram ost och kex. Det var gott med några stycken. Men jag vart inte helt mätt... så då tog jag fram julmusten och Pringles... och sen avslutade jag den delikata lunchen/middagen/kvällsmaten med ett plommon som inte hade någon smak öht. MUMS! Det är vad jag ätit idag. Igår åt jag en tacos på hela dagen.
HMM.... Har ingen matlust och ingen ork att laga mat heller.
Trist är det, men det brukar vara såhär i perioder. Jag hoppas det snart går över!

Har faktiskt planer på att ta fram hjortsteken imorgon. Dock så behöver jag en gjutgärnsgryta för att tillagningen av steken ska bli så bra som möjligt. Kanske kan få låna mammas!

Det är förresten en sak som jag ska skriva upp på min önskelista. Gärna en Kokums Stekgryta! :))





Sitter och småtittar på Idol. Men det var en riktigt tråkig kväll. Jag gillar inte alls rock!! Ska släpa mig in till sängen och bädda ner mig och kolla på Arga Snickaren istället! Missade veckans avsnitt nämligen!

Ha en härlig helg!


Ledsen :(


Jag har en riktigt dålig dag idag. Det började dåligt när jag lämnade Alice på dagis. Jag blev så ledsen så jag gick därifrån med tårar på kinderna. Alice var dock glad, tack och lov...

Sen urartade det på jobbet, minst sagt... Känner mig så sviken! :(
Ser verkligen inte fram emot morgondagen. Men det är fredag och det är snart heeelg! Då får jag samla krafter med min underbara lilla älskling! ♥

 

 


Dålig vän


Jag är så himla dålig på att träffa mina vänner. Det blir väl lätt så när man jobbar + har barn, djur, sambo osv.
Det är ett HIMLA pussel för att få dagarna att gå runt som det är nu, och nu träffar jag sällan någon vän. Tråkigt :(
Men det är härligt med vänner som man vet var man har ♥

Idag tog jag en sväng till Flen. Ja, det händer ju inte alltför ofta. Jag hade bokat tid till att besiktiga bilen, men när jag kommer fram och trycker in mitt reg nr kommer det upp "Tidigaste tiden är 17.40". JO MEN VISST! Jag hade ju bokat 15.10 men den 8/11 och inte den 9/11 som det är idag. TYPISKT! Det var bara att traska in och smöra för herrarna. Men det gick ju såklart åt helvete. Jag skulle inte få komma in förrän efter 16 tidigast. Och så länge hade jag inte lust att vänta. Jag var rätt tidig till Flen så det hade blivit 1,5 timma... Jag måste helt enkelt boka en ny tid nu.
Jag åkte alltså i värsta tänkbara väglag till Flen- i ONÖDAN! Jippie. Måttligt glad på mig själv. Men det är inget att göra åt nu. Gjort är gjort! :S Jag måste bli bättre på att skriva upp allt. Jag har alldeles för mycket information i mitt huvud, så till slut blir det såhär...

Nu ska jag gosa ner mig i sängen med 3 härliga hundar. Får man inte sällskap av mannen i huset, får man ta reserverna :))

Godnatt!


Kvällspigg


Ikväller är jag pigg för en gångs skull. Men jag sitter uppe själv. Älsklingen gick och lade sig strax innan 8. Det är jobbigt med helgerna eftersom han jobbar natt. Han vill gärna sova på dagen men jag vill ju så gärna få lite tid med honom också! :)
Alice somnade strax efter honom. Blev en sen kväll för henne idag. Vet inte vad det var med henne men hon verkade ha myror i brallan! :))

Vi fick med oss en fullastad bil+ släpkärra hem från Lasstorp. Trevligt trevligt! Gjorde en heeeel del fynd kan man säga. Det som vi inte vill/kan/behöver behålla själva kan vi sälja, så vi får in lite extra pengar! Det behövs snart då vi går och sneglar efter en ny bil ;)

Föresten så bestämde jag mig här om veckan för vilken overall det blir till Alice i vinter.
Det slutade självklart med en Didrikson-overall! Den har fått bäst-i-test i flera år, så jag tror att den blir perfekt.

När den landade här hemma tyckte vi att den såg lite VÄL pojkaktig ut, men det får gå! Jag är ju en sån där mamma som vill att min dotter helst ska ha kläder som är rosa, röda eller lila, så att det syns vad hon har för kön (hon har inte så mkt hår ännu, så skulle jag sätta på henne en blå overall skulle folk tro att hon var en pojke, vilket iofs inte gör så värst mycket men det blir jobbigt för dagis-fröknarna att hålla reda på ännu en "pojke" Alice är ensam tjej av 1-1,5åringarna ;)).
MEN overallen får duga. Huvudsaken är att hon är varm ocn torr, som sagt! :)
Det var inte helt lätt att hitta en som passade. Hon är för liten för overaller i storlek 86, så jag fick spana efter "lekvänliga" overaller i storlek 80. Men dem flesta i storlek 80 var inte förstärkta i knän/rumpa osv, och dessutom var inte alls många av dem vattentäta öht. Det såg mest ut som en "sitta-i-vagn-overall", och det funkar ju absolut inte när hon ska vara på dagis osv.

Nej, nu är jag nöjd!



Lördag och sovmorgon!


Vilken underbar sovmorgon jag fick idag. Härligt och välbehövligt med tanke på alla missade sovtimmar i veckan!
Jag har världens bästa sambo ♥

Idag har vi inte mycket planerat. Vi ska åka till stan och hämta och fylla upp släpkärran med grejer som ska köras hem. Mina föräldrar har sålt huset och snart är det dags för flytt för dem båda, och därmed ska också (nästan) alla grejer säljas/ges bort/kastas. Så idag ska vi dit och hämta det som vi vill ha!

Framåt kvällen blir det nog en tur till skogskyrkogården för att tända lite ljus och gå runt och bara titta! Det är en så fin känsla och så himla vackert med alla ljus som lyser upp mörkret...

Trevlig alla helgons dag gott folk!



Uschanimig!


FY vilken hemsk dag det har vart. Eller, det beror helt på hur man ser det, men vår jättesöta och underbara dotter har vart på sitt allra värsta humör ever.
Från att hon vaknade tills dess att hon somnade har hon gnällt/skrikit/gråtit/slagits etc. Först tänkte jag att hon inte mådde bra ännu (massa slem-hosta) samt hängig, sen tänkte jag att det var för att hon var så sjukligt uttråkad, stackarn! Men nu vet jag inte längre. Imorgon blir det iaf dagis, så får vi se om dom ringer eller ej.

När vi var och handlade ville hon bli buren av pappa genom hela affären (storhandling som tar sin lilla tid). Till slut fick vi muta henne med en smoothie vid kassan, för att hinna med att betala och packa allt. OMG! Jag är slut som människa. Har knappt sovit något i natt heller pga att hon hostat och gråtit om vart annat... Jag gnäller inte!
Det är UNDERBART med barn ♥

Hon somnade tidigt idag, och har redan hunnit vakna ett par ggr och gråtit. Hoppas hon sover gott resten av natten. Jag behöver verkligen mina timmar i natt om jag ska orka jobba!

NU- GODNATT!!


VAB igen..


Nackdelen med att ha barn på dagis är ju alla dessa sjukdomar som sprider sig som gud vet vad!

Idag är jag återigen hemma och vabbar. Himla kul, NOT. Jag vill ju jobba! Har vabbat någon/några dagar varje vecka sedan P började jobba. Börjar känna att jobbet får ta mycket stryk nu. Chefen älskar mig nog inte så mycket nu. Men men, jag kan inte trolla. Jag vill ju självklart att Alice ska få vara frisk och kry, men det är såhär det är för dem flesta föräldrar som har barn på dagis/dagmamma. Det är bara att vänja sig helt enkelt!

Jag tror att vi blir hemma imorgon också. Alice är rätt så pigg och glad idag, men hon hostade väldigt mycket i natt och imorse. Får se vad pappan i huset tycker! Jag har som vanligt beslutsångest när det gäller allt!

Pga dessa förkylningar osv så har vi vart hemma (och inomhus) sedan i lördags. Jag kan säga att det märktes i morse. Alice har börjat trotsa rejääält när hon är uttråkad. Jag kan förstå henne. Det är inte kul att vara sjuk och inte få göra något kul, men hon blir ju aldrig frisk om vi hittar på saker. (Det är ju en anledning till varför alla blir sjuka- föräldrar har svårt att hålla sig hemma och göra ingenting. Det märks tydligt i min omgivning. Det måste tydligen alltid hända massor. Träningar hit och dit, shopping, träffa vänner osv osv. Är barnet sjukt ska man vara HEMMA och kurera tills dess att barnet är friskt. PUNKT SLUT!).... Ja, så idag har hon haft bus för sig. Det började med att hon jagade hundarna. Sedan tog hon Anti-skäll-halsbandet och stoppade ned i toaletten. Sen stod hon där och spolade tills jag nästan fick ett utbrott. Då gick hon och ställde sig utanför sovrumsdörren (världens snällaste pappa låg och sov) och gallskriker/gråter och hoppas på att han ska komma och rädda henne från den elaka mamman. HMM. Till slut insåg hon att hon var tvungen att dras med mig trots allt ;)
Hon är väldigt väldigt lik mig. Det finns otroligt mycket humör i den där lilla kroppen! ♥




Så här glad blev hon när hon fick se sig själv i spegeln (jag måste verkligen rengöra den!!!)




Jag kunde ju inte låta bli att småfnittra åt henne när hon stod där framför spegeln. Lilla gumman!

Jag trodde att kärleken till henne skulle förbli så enorm som jag tyckte att den var när hon föddes, och veckan efter det, och veckan efter det... Men den växer sig bara större och starkare för var dag som går.
Hur mycket kan man älska en annan människa? Det är helt ofattbart!!
Kärleken till sitt barn överträffar allt!
Det finns inga ord och jag lider med dem som aldrig får chansen att uppleva det jag upplever just nu ♥


RSS 2.0