Hooked


Jag är hooked på nya avsnitten av The Hills...
Kan inte släppa det.... drömmer mig bort :)

Ciao

Mellandagsrea


Sitter och tittar på reprisen av Barnmorskorna Norge. Man kan ju inte låta bli att fälla tårar när man ser alla som föder. UNDERBART! På ett sätt känns det som att det var igår jag gjorde det själv, men å andra sidan så känns det som att jag känt Alice hur länge som helst. Snart blir hon 7 månader.
Känns så underligt att hon legat i min mage... för ett år sen. Men nu ligger hon i sin säng och sover middag. Sötnöten! :)

Milla och Jocke var här på lunchen och skulle försöka få ihop BT:n. Det gick sådär. Jag vet hur man ändrar läget på ryggstödet nu iaf, men sen hänger det en lång rem som vi inte alls vet vart den ska vara. Får helt enkelt ta och åka till Nkpg och ta hjälp av proffsen. Fast det får bli en annan dag. Jag har ju Emmaljungan som jag använder. Den är dessutom lite mer lättkörd i all snö, så jag väntar med BT:n ett tag till.

Igår åkte vi en sväng till Nkpg (dumt att vi inte tog med vagnen då!) igen. Rätt så mycket folk, men inte alls lika illa som dagen innan julafton ;P Peter hittade lite smått och gott, men jag spenderade bara pengarna på en bit mat. Duktiga jag! Fanns bara massa skit och rörigt är det överallt. Jag gillar ordning och reda så mellandagsrean är absolut inte min melodi, även om jag gillar att göra klipp!

Ska snart börja med maten. Idag blir det helgrillad kyckling i ugnen och något gott till det. Vad vet jag inte ännu :)

Ha en bra dag!


God fortsättning!


Julafton var okej för en gångs skull. Alice fick massor av fina julklappar! Det är ju helt otroligt! :) TACK ALLA!

Dock så slutade kvällen sämre. Men det var ju väntat efter min lilla utskällning vid matbordet. Jag känner honom sååå väl så det är skrämmande.

Vi gick och lade oss vid 21.30. Då trodde jag allvarligt att mitt huvud skulle sprängas i bitar. Hade såååå ont. Vaknade vid 01 igen, då mådde jag bra igen. Då ville Alice ha mat och sen kunde jag inte somna om. Låg vaken till 4-tiden och vid halv 7 var det matdags igen. Hon äter OFTA nu. Kanske för att hon är så aktiv när hon är vaken? Och så växer hon och utvecklas vääääldigt mycket nu. Det märks på en vecka hur stor skillnad det är. Såå spännande och jag älskar't!

Nu ska jag leka vidare på golvet, med alla nya leksaker som Alice fått. På återseende!
God fortsättning!


bra musik igen


Rihanna- Stupid in love

Lyssna o njut!

Gubbar och tanter


Vi var och handlade på Willys här om dagen. Ett äldre par stod och tokstirrade ner på Alice som satt i bilstolen i varuvagnen. Tanten såg glad ut och Alice charmade henne. Men gubben (70+) utbrister:
- Det är helt otroligt att ni vågar skaffa barn i dessa tider!!! Med miljön och allt!!!!

Jag stod där och bara gapade. Haha! Vad fan är det för fel på folk???

Så ja.. nu ska alla på jorden sluta "skaffa" barn... för jorden går snart under! Så det så!


Kyla!


Jag är trött och har huvudvärk som inte vill gå över... Igår kväll kändes det som att jag höll på att få feber igen, men imorse var det okej, men nu börjar det komma igen. Vad är problemet?

Vi kom nyss in från en promenad. Det biter verkligen i kinderna nu. Blåser lite lätt, vilket gör att det känns ännu kallare. Cessie är frusen som attans. Hittar inte hennes fleece-overall, så hon kissar och bajsar helst inne. NOT GOOD! Speciellt inte bra när man är hemma hos andra och hon bajsar i deras säng. Förbaskade kyla! Eller, förbaskade mig som inte hittar overallen!

Funderar på att åka till Nkpg imorgon. Jag lär ju inte vara ensam där, men det är ju lite av charmen. Att trängas bland alla galna sista-minuten-shoppare :P
Kanske köpa någon liten julklapp åt Alice och försöka hitta något att ha på mig på julafton.
Men bara KANSKE, om jag orkar. Har egentligen inte alls någon lust, med något. Det är en dålig dag idag. Men jag tar en dag i taget. Kanske känns det bättre imorgon. We'll see.

Förresten fick jag ett mail på FB idag, från en bekant... Så otroligt fint att "folk" man inte ens känner BRYR SIG.
Jag blev glad för stunden iaf. Det betyder mycket när man får sådana små meddelanden.
Dessutom gjorde jag detsamma här om veckan. Skickade ett ganska långt mail till en tjej som har det sjukt jobbigt nu (been there done that!). Jag känner henne inte men vi har en bekant vän, och jag läser hennes blogg ibland.
Hon blev chockad- men glad tror jag. Det kändes bra efteråt iaf.
Det är så lätt att skicka en tanke (mail, sms etc) även fast man inte känner varandra och visa att man bryr sig.
Sån är jag. Kanske slösar jag energi på fel saker? Vad vet jag.


Ska försöka hitta något att äta nu. Magen kurrar...

Ciao






soffmys


Hmm, va nyfikna alla blev. Det var ju inte riktigt meningen. Min "glada överraskning" är faktiskt inget som intresserar er öht, så jag ska bespara er den. Låt mig få vara glad åt den så räcker det gott och väl :)

Huvudvärk så det heter duga. Jag vill bli frisk NU!!!

Finfint kalas hemma hos Wille idag. MYS att träffa alla. Speciellt Milla. Men jag vill gärna ha lite ensamtid med den tjejen snart! :)

Nu ska jag skutta över till soffan igen...
Ha en UNDERBAR HELG!!!

Pusshej

trött, ont i kroppen.. :S


Jaha, mycket riktigt... Idag sitter jag hemma med feber och har ont i hela kroppen. It sux. P låg och hostade hela natten och sen var han på väg till jobbet kl. 4? Hmm. Allt blev knas. Trodde klockan var 6 iaf..
Jag var mest irriterad. Varje gång han hostade hoppade Alice flera centimeter i sängen och hon var supertrött och blev jättegnällig. Jag med. Fast jag vet ju att han inte kan rå för det, men jag hatar när jag blir väckt för jag har så svårt att somna! Förlåt P :)

Ska försöka orka ta en sväng med dammsugaren och moppen nu. Alice var nästan svart på pyjamasen igår efter att hon krypit runt. Det blir lätt så när man inte mår bra. Först matförgiftning, magsjuka och nu feber och förkyld. Bläk!

Förresten så är jag INTE gravid. Konstigt vore väl det???? Den där myten om att "folk som inte kan bli gravid och gör IVF/ICSI/adopterar, sedan helt plötsligt blir gravida naturligt" är som sagt en myt. Man hör ofta solskenshistorierna, men det är dags för er alla att vakna upp till verkligheten. Det händer YTTERST sällan :)
Det finns några andra skäl till att vara glad, faktiskt ;P
För ER kanske det inte är en big deal. Men för MIG är det STORT! Jag är fortfarande ganska glad :)

Ha en trevlig helg!

Kram!!

Alice 6 månader 2/12 2009


Hinner inte riktigt med längre... :P

6 månader:

* Väger 7055 och är 66 cm lång
* Vänder sig till mage när hon sover (älskar att sova på mage precis som sin mor)
* Skrattar mycket och högt :)
* Kryper runt i hela lägenheten
* Reser sig gärna med hjälp av kökslådor, bord, stolar, ben...
* Älskar att dra ut sladdar ur kontakterna (hög tid att barnsäkra hemmet!!)
* Pratar och skriker hela dagarna (skriker som i prata högt)
* Äter 1 portion gröt till frukost
* Står gärna på alla fyra och gungar
* Äter oftast ½ burk med burkmat (pasta är favoriten)
*  Har börjat med välling (havre) men det är inte populärt
* Får ersättning 3-4 ggr om dagen
* Kan sitta själv
* Älskar alla tvättrådslappar på sina mjukisdjur, leksaker, kläder och gymmet.
* Använder 62/68 i kläder.
* Använder fortfarande liggdelen på båda vagnarna
* Använder storlek 3 på Pampers blöjor
* Sover 21-09
* Äter sista målet i sömnen vid 23
* Är en väldigt glad liten tös!
* Är lite blyg inför andra människor
* Nyps och rivs och drar i håret
* Sover 30-120 min per sovstund (2 ggr per dag)
* Befinner sig mitt i 26- veckorsfasen och är svårsövd på dagar och kvällar. Vaknar orolig flera gånger under kvällarna efter nattning, och sover därför mellan oss igen. Vägrar sin egen säng. 
* Älskar katter ich hundar!
* Växlar saker mellan händerna
* Kommer krypandes och drar i byxbenen på mig när hon är mammig och vill vara i famnen :)
* Älskar att vara ute och åka vagn
* Har fått en alldeles egen cross (hjäälp)


Tror inte det är sant!


Lätt 2009's bästa låt!!
Erik Grönwall- Higher

Det har hänt något helt underbart och knasigt. Jag är överlycklig. Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?
Just nu tänker jag iallafall vara glad. Fick en rolig julklapp i förskott helt enkelt! Yeeey! :)
Kanske kan det komma något bra ur detta? Framtiden ser inte riktigt lika nattsvart ut längre and I love it! :)

Låt det förbli såhär nu. Jag orkar inte en motgång till. Då kommer jag klappa ihop som ett korthus. Det behövs så lite, känner jag.

Lagom tills jag trodde att alla var friska så kom nästa omgång. Peter är superförkyld, Alice är förkyld och snorig. Hon hostar och är inte lika pigg som vanligt. Pluss att magen inte är ok.
Jag har klarat mig än så länge. Dock sticker det i halsen idag och det är något på g. FAN! Jag känner min kropp utan och innan.

Britney Spears- Out from under

... behöver jag säga att jag är beroende av musik?

Ska försöka ta oss ut.. Ciao

Luciafirande


Det har vart ett par minst sagt jobbiga dagar. Psykiskt och fysiskt.
Min älskade lilla docka fick magsjuka igår natt. Jag hann inte somna innan jag hörde hur hon vände sig i sängen (från rygg till mage) och efter några sekunder hörde jag hur hon inte fick någon luft. Jag tog tag i henne och satte henne upp medans jag fumlade efter lampknappen och till slut när jag äntligen fått lampan tänd ser jag att hela ansiktet är fullt med spyor. Hon krälade runt i sina egna spyor. Hon fick ingen luft och jag fick panik. Försökte smeta av det värsta med en handduk (alltid redo!!) och dunkade henne i ryggen ett antal ggr innan hon tårögt började gallskrika.
Stackars, stackars lilla gumman! Det gjorde sååå ont i hjärtat. Urk!
Tänkte först att det bara var en "vanlig" spya så jag bäddade ner henne bredvid mig igen och låg nära henne och bara myste. Tills nästa vända kom, efter en kort stund. Hörde hur hon shippade efter luft igen. HJÄLP! Jag kastade mig upp med henne i högsta hugg och började dunka henne i ryggen igen... och så kom det upp mera kräks. Och ungefär sådär höll det på fram tills 8 på morgonen! Jag vågade inte släcka lampan, och jag vågade absolut inte somna om. Låg på helspänn. Ville inte se lilla ängeln kvävas till döds i sina egna spyor. Hemska tanke!

Vid 11 vaknade hon. Eller, jag vet inte hur man ska säga? Hon låg och bara stirrade ut i luften. Gjorde inget ljud ifrån sig. Rörde inte en fena. Tittade på mig en stund, sen i luften. Nästan som att hon var helt apatisk. Skitäckligt. Jag kände inte igen henne. Då ringde jag sjukvårsrådgivningen som sa att jag genast skulle gå till apoteket och köpa vätskeersättning. Ssk berättade också att hon hade haft närmare 10 samtal samma morgon från fler oroliga föräldrar till småbarn (0-6månader) som troligtvis hade maginfluensa.
Vi försökte få i henne så mycket vätskeersättning vi kunde under dagen och hon blev bara piggare och piggare, tack och lov. Så himla skönt att få tillbaka den riktiga Alice! ♥
Hon kräktes sista gången strax efter lunch igår och sen dess har det inte kommit något mer, och det är vi glada för. Nu har hela "familjen" vart sjuka, så jag hoppas att vi slipper det här på ett BRA TAG nu.


Jag är nyss hemkommen från Trolldal. Mamma och jag har vart på Lucia-firande där i efm. Hur mysigt som helst och vi var verkligen inte ensamma. Det var FULLT med folk. Alfons och Elsa fick följa med också. Alfons behövde verkligen lite ensamtid med matte. Nu trivs han med livet igen. Han fick span på en chihuahua-tik som var med i lucia-tåget. Hon hade en röd jul-kjol med volanger på sig. Fast hon kasta av sig den mitt under showen. Haha! Så rätt så skoj ut. Tjejer asså!! Kortkort och sen helt kjol-lös. Kan det bli bättre för en hanhund som Alfons? :P 

Dessutom så har jag nu bestämt mig för att börja rida igen. Var ju ett par år sen sist, men jag har känt ett tag nu att det börjar suga i rid-tarmen! Yeeey! Ska ringa och kolla imorgon om det finns någon plats kvar i Dressyr-gruppen. Vore sjuuuukt kul!!! HOPPAS OCH LÄNGTAR!!!

Nu är jag trött. Mår fortfarande inte hundra. Är trött, mår illa och har ingen matlust än. När får man tillbaka den? Det var ju i torsdags jag var sjuk!?
Jaja, det som inte dödar det härdar! :)

Nu ska jag återgå till min kvällsaktivitet-Tv'n! :)

Ciao


vinterkräksjukan


Har magsjuka. Fy faaaan!!! Det är nu man får flashbacks från graviditeten. Hatar att må illa o kräkas :(
Om inte vågen visar nått på 40 nu så skulle jag bli chockad. Känner mig som en riktig tunnis. Vill inte må såhär. Urk!

Alice håller på röjjer för fullt.. Låter henne hålla på å får städa i ordning imorgon. Ser ut som ett bombnedslag!

Tack Anders för att du hjälpt mig idag. GULD VÄRT!!!! Vet inte vad jag hade gjort utan din hjälp!
Och såklart älskade mamma å pappa som också ställer upp i vått o torrt!

Nu ska jag försöka dricka en klunk vatten. Håller på att torka ut...

Ciao

Black Jack


Jag vill gå på Safiren på fredag. Black Jack. Har aldrig vart där och nu lockar det faktiskt lite. Men jag får stanna hemma. Kanske får jag gå nästa år? Om jag har tur (eller otur?)

Alice ålar sig fram sen ett par veckor tillbaka. Sedan ställer hon sig upp på alla fyra. Som när man ska göra armhävningar, fast hon har rumpan högt högt upp i vädret. Och så skjuter hon iväg sig själv. Så sjukt gulligt :)
Jag håller på och pussar sönder henne. Inte bara jag. Hennes far är också rätt bra på att pussa henne. Undra om man kommer hålla på så hela hennes liv? Skapligt pinsam mamma man kommer vara om en sisådär 13-14 år! Haha! :)

Idag har jag fått tillbaka min kära EL så imorgon ska vi ta en lååång promenad. Underbart!

Sussi- TACK för alla fina kläder! Guld värt! Jag har ju fortfarande inte fått arslet ur vagnen och gått hela den långa vägen till dig för att hämta och lämna alla grejer :)

Lat.... det är jag det!

Natti!

Size zero!


Vad säger man?


http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12885832


trött...


Jag vet precis vad hon går igenom nu. Nästan. Tycker så synd om henne. Eller egentligen inte. Hon valde fel, precis som jag. Vi är väl kanske lika dumma? Hon är förhoppningsvis lika stark som mig så hon klarar av att spatsera vidare. Han är inte värd henne. Han är ett svin. Jag hoppas verkligen han har en bra ursäkt. Men troligtvis inte. Det finns många idioter. Det är ju tydligt det.

Har hänt sjukt mycket senaste veckan. För mycket för att berätta om. Eller, vi kan ju skippa vissa detaljer iaf. Haha! PINSAMT.AB

"Du ser lika pigg och fräsh ut som vanligt" har jag hört 2 ggr på 3 dagar. Hmm. Är jag bra på att fejka eller?
Jag känner mig tröttare än tröttast. Vet inte vad det kan vara! Framåt eftermiddagen vill jag bara SOOOVA, trots att vi tagit sovmorgon till 10-11 varje dag. Jobbigt är det iaf. Jag vill vara pigg.

Nu skriker lillan... Dags att dra!


det är jag som är ekorren


Jag spelar ett spel, MEN jag kan inte spelreglerna själv...
Skulle behöva en instruktionsbok. En livscoach kanske? Eller vad fanns som helst.
Jag orkar inte höra på alla som säger "Gör det som känns bäst. Bara du vet."
NEEEJ jag vet fan inte. Jag vet inget alls. Allt är bara en enda stor soppa. Tiden går och jag är fortfarande fast i det här jobbiga ekorrhjulet. Vad är problemet liksom?



Bloggtorka igen


Är tom, så det blir bloggtorka..
Jag är säkert snart back on track o berättar om all misär! :P

Ciao

ett stycke sideboard rikare...


I efm ska vi åka och ta sprutan. Alice vet jag inte hur det blir med. Vi ska till Bvc nästa vecka och jag tänkte att jag ska rådfråga dom då först innan jag tar det beslutet. Hon blir ju hela 6 månader imorgon så då får ju hon också vaccinera sig antar jag?

Helt otroligt vad tiden går fort. Nyss var jag gravid... eller näe. Känns som en hel evighet sedan! Hade jag haft ett "normalt" förhållande, så hade jag lätt skaffat en nr2 för flera månader sen. Både min kropp och min hjärna har vart redo i flera månader. Jag som först inte ville ha barn alls, och sen max 1. Hmm... Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken :P Just nu är det iaf inte akutellt, men jag hoppas att jag får uppleva en till graviditet, förlossning och allt efter det :)

Alice sitter o sover i baby-sittern. Jag ska nog passa på att duscha.
Har massa saker på "att-göra-listan". Vet dock inte vart jag ska börja men det brukar reda ut sig till slut.

Igår gjorde jag förresten ännu ett KLIPP. Ett snyggt sideboard för 300:- (ca 500:- med bensin). Nypris 2495:-
Jag är nöööjd :)

Skriver mer senare... Hejs

RSS 2.0