Bästa kvällen på länge!


Som jag visste redan innan så blev kvällen alldeles alldeles underbar. Vilka otroligt fina och ROLIGA vänner jag har. Jag skrattade så mycket att jag hade ont i kinderna när jag gick och la mig. Det här måste vi ABSOLUT göra om snaaart :)
Kvällen tog ju en lite konstig vändning. Helt plötsligt satt jag och drack en cider. Mums. Vart lullig på 2. På bion blev jag nog bakis för jag fick ont i huvudet ;) 
Efter bion dumpade Z & M av mig på torget. Där stod jag alldeles själv. Men jag fick ju snart sällskap. Vi gick hem till honom och satt och pratade till efter 03. Så jääävla skönt. Han har verkligen bra inverkan på mig. I need it right now! Han får mig att hitta tillbaka till stigen... Snart kanske jag till och med är ute på vägen och traskar. Hoppas det. Jag orkar inte villa bort mig något mer.
Klockan tickade iväg och han blev lite trött så jag fick låna cykeln o cykla hem. Hade blodsmak i munnen efter halva vägen. Undra när jag tränade sist? HUH. Ångest. Haha!

Dagen har vart helt okej. Slutar ju såklart sämre än vad den började. Vaknade med ett leende på läpparna. (vad hände egentligen? ;)) men ikväll fick jag ett samtal som jag gärna hade sluppit lyssna på. Man kan ju alltid lägga på men dum som jag är så satt jag där och lyssnade. FAN! Men det börjar rinna av mig nu. Jag lär mig :)

Imorgon är det första advent. Julstjärnorna/staken står i fönstren och det är såå himla mysigt!
Lite julklappar måste införskaffas. Dock inte många då ekonomin är på botten som vanligt. Men vad gör det. Vi är friska och mår bra. Det betyder allt ♥

Nu blir det till att se fortsättningen av Beck- Vita nätter

Godnatt


Äntligen fredag :)


Huh, somnade inte förrä 3-snåret i natt. Mycket funderingar. Alice vaknade vid 6 och var hungrig men somnade om och sedan vaknade vi vid 10.30. Mys! Slapp dessutom stressa ut med hundarna eftersom världens bästa Malin snodde med sig dom hem igår kväll. Vi fick en LYXmorgon alltså! :)

Nu har vi dammsugit, tvättat golven, duschat/badat och betalat räkningar. Det återstår att äta och göra sig lite snygg. Ikväll blir det middag på Olympos och sedan bio. Luftslottet som sprängdes. (ÄLSKAR BÖCKERNA!!)
En mysig tjejkväll och Alice ska vara hos mormor och morfar några timmar :)

Dags att sätta fart... Hejs!

Middag hos Z & M


Ikväll blev det middag med världens bästa lilla familj. Trodde först inte att jag skulle palla det efter eftermiddagens andra världskrig men jag hade absolut inte mått bättre om jag stanna hemma.
Vi tog vårt pick och pack och åkte till Mattias o Zarah, där även Maria och senare också Malin dök upp.
Vi mumsade i oss kyckling, ris och cyrrysås (SMASKENS!!) och glass till efterrätt.

Efter maten hjälpte Malin o Zarah mig att fixa mitt hår. Såg för anskrämlig ut, men nu är jag så fin så.
Mattias sa "Nu känner man ju igen dig igen". Haha! Bättre sent än aldrig :)

Ska ta hand om lilla tösabiten som ligger här o rullar runt (och juckar runt). Båda behöver sömn. Det svider som bara den i ögonen. Fast mest på mig tror jag... Alice har fullt upp med att suga på sin blöta strumpa. MUMS!

Godnatt

badhuset


Fredag fredag fredag! WIIE! Jag har lyckats få barnvakt för en gångs skull och det ska bli såååå kul att träffa flickorna! Ut o äta o så gå på bio! Oj vad glad jag är! SOM jag längtat! Älskar ju såklart att vara med Alice men ibland behövs lite egentid (inte bara egentid hemma i soffan) för att hämta nya krafter...

Imorgon ska jag till badhuset med grabbarna.. Ska bli skoj! Milla och jag ska göra ett byte. Ska bli spännande att se hur man ska klara av två killar i ett helt badhus, men det ska nog gå :D

Nu börjar det bli mkt på msn.... måste kila!


Halsbränna


skrev ett inlägg men det försvann när jag skickade det...

KUL!

Har halsbränna utan dess like. Hade glömt bort hur det känns, men nu är den här igen.
Underbart.... eller kanske inte! HUH!

Imorgon väntar doktorn samt yrkes-och studievägledaren. Spännande värre!

Förhoppningsvis hinner vi med en fika också... eller om jag ska sno med mig barnen till badhuset? Har inte kollat upp möjligheterna ännu..

Vi behöver varandra extra mycket nu! ♥

Ta hand om er och om varandra! Puss


språng nr 5!


Tiden rullar på.. Har en tuff period med Alice nu. Hon kräver ALL uppmärksamhet- heeela tiden. Hon är mitt inne i utvecklingssprång nr 5 och det är verkligen en utmaning för mig som mamma.
Jag hinner inte göra något annat. Hon gnäller/skriker så fort jag går utom synhåll. Jag har fått lite pikar om att hon är "bortskämd". Men hon vill bara vara med. Vet inte hur många ggr jag läst att man _inte_ kan skämma bort bebisar. Men det är lite påfrestande när man knappt hinner borsta tänderna, kissa, ta en frukt, bädda sängen osv osv.. Men som sagt, det är övergåeende och trots att det är jobbigt just nu, så varar det inte hela livet. Det blir snart som vanligt igen :)
Allt i utv.språng nr 5 stämmer in på Alice. Tänk att det kan vara så lika för dom flesta bebisar/barn?!
Helt makalöst...

SPRÅNG 5
Vid omkring 23 veckors ålder är det dags igen. Barnet blir missnöjt grinigt och lynnigt. Det beror, som tidigare, på att världen kommer i gungning därför att stora förändringar är på väg.

Det femte språnget, som inträffar vid omkring 6 månaders ålder, kan kallas relationssprånget. Barnet lär sig att omvärlden är stor och själv är han eller hon bara en liten prick. Den leksak barnet vill leka med ligger onåbar uppe på en hylla. Mamma och pappa kan försvinna till ett annat rum och då är de borta. Det kan förstås kännas mycket skrämmande.

Nu sover barnet ofta sämre. Kanske har det svårt att somna eller vaknar tidigare. Kanske verkar det ha mardrömmar. Barnet blir blygare och vill helst ha mamma eller pappa riktigt nära för att ha koll på att ingen försvinner. Snuttesaker är viktiga.


Så kan du hjälpa barnet:
Visa barnet att du inte överger det. Låt det vänja sig vid nya situationer i sin egen takt. Lek tittutlekar. Det är roligt att kasta saker och att rasa torn som pappa eller mamma bygger upp. Genomskinliga saker med något inuti är spännande. En plastflaska med lite vatten och skum till exempel. Nu är det hög tid att barnsäkra hemmet. Musik, dans och ramsor brukar uppskattas.


seg natt..



Det är tyst här hemma i stugan.. Alla sover.
Jag sov jättedåligt i natt. Vi gick och la oss vid 01, men jag låg mest och vred och vände mig i sängen. Grubblar sjukt mycket nu. Vet varken ut eller in. Jag skulle verkligen inte behöva grubbla då jag ändå inte kommer fram till någon lösning. Förut kunde jag liksom stoppa tankarna men nu rullar det bara på i en väldans fart.
Alice blev väckt kl. 6! Då hade jag halvsovit i några timmar, vi somnade om tillsammans, men jag sover uruselt när det är så trångt i sängen. Ska försöka hitta på en bättre lösning.
Iaf så gick vi upp vid 9.30. Det sved som tusan i ögonen men vi har lekt och stojjat mest hela dagen. Nu sover hon middag och jag har hunnit se nyaste avsnittet av AA.

Undra vad man ska hitta på? Snart är det mörkt ute så jag antar att det inte händer något alls.
Kanske ska åka och hämta Alfons? Han är ju i Valla och har det gott :)

Nej här gör jag ingen nytta... På återseende!



Tradera.se


Har inte så mkt att säga. Mitt liv är ganska så ointressant just nu.
Mäklaren kom ut till huset idag. Värderade det utan problem till det vi hade hoppats på. Ett bra och rimligt pris.
Vi får se hur vi går vidare.. Jag satsar ju fortfarande på trisslotter i hopp om att kunna ta över huset själv.
Ja man ska ju faktiskt inte sluta drömma...
Har gråtit titt som tätt hela dagen. Känns faktiskt överjävligt att sälja huset. JAG VILL IIIINTE!!
P har försökt trösta mig. Men jag blir bara så j-vla arg. Usch. Idioti helt enkelt...

Har gjort två klipp på Tradera idag också. Ett par helt nya skor till mig själv. Skorna ser ut att passa till alla mina långpromenader. Jag går ju väldigt mycket och jag behöver verkligen ett par bekväma skor. Så jag fick ett par toksnygga och förhoppningsvis sköna Puma/BMW-skor för 200kr (med frakt!). Det tyckte jag var lagom.

Dessutom har jag köpt en åkpåse till Alice nu. En rosa, såklart, som ser superduper mysig ut.
Nypris 1000:- och jag betalar 300:- (använd 2 ggr!). Behöver jag säga att jag gillar Tradera? Man kan göra riktiga klipp där.

Så nu är jag fattig. Fick två räkningar av P också så nu blir det till att leva på skorpor resten av året...
Hmm, näe riktigt så illa behöver det kanske inte bli hoppas jag :)

Dags att bädda ner sig.. Dom andra sover redan och jag behöver verkligen vända tillbaka dygnet NU!



klarvaken liten tös



Ikväll är det BLÄ och TVI. Vill bara sluta gråta. Känner mig som världens sämsta mamma.

Jag säger som någon annan sa nyss- När ska jag vakna upp ur denna mardröm?

Hoppas att morgondagen blir bättre. Då får vi sällskap hela kvällen så det blir inget grubbel iaf.

Alice somnade tidigt ikväll men vaknade vid 22.30 och låg och pratade. Försökte lura i henne nappen och sedan mat men det funkade inte. Hon fortsatte prata, lillstrumpan. Nu är hon klarvaken. Ligger bredvid mig och leker, rullar fram och tillbaka, ålar, gör armhävningar o försöker krypa. Det är nära nu... SNART kryper hon. Just nu ålar hon mest bakåt och i cirklar. Det ser kul ut :)
Förstår fortfarande inte hur man kan va så sjukt söt? Det är ju helt galet ♥

Borde verkligen sova nu... Ska kika runt lite först... Natti!


Alice 5 månader 2/11 (bättre sent än aldrig)


* Väger  6300gr och är 64cm lång
*Försöker sitta själv men tippar fortfarande åt sidorna och framåt
* Använder storlek 62 (lite i storlek 68) på kläder
* Är superglad hela dagarna
* Älskar att dra i mammas hår och nypas i ansiktet
* Greppar saker med båda händerna, byter hand, stoppar in allt i munnen!
* Ålar bakåt och i cirklar
* Äter sitt sista mål (i sömnen) vid 21 och sover sen till ca. 9.30
* Vaknar vid 9-10 tiden på morgonen och somnar kl 19-20 varje kväll.
* Älskar att suga och snutta på tvättrådslappar på diverse leksaker och mjukisdjur
* Sover 2-3 ggr på dagen, ca 30-120 min/gång
* Äter oftast 150ml per måltid ca. 5ggr per dygn.
* Skrattar massor! Och högt!
* "Pratar" ofta och gärna
* Äter smakisar, (ca en halv burk) om dagen en gång om dagen. Favoriterna är "potatis och majs" "kyckling och pasta" och Mango!
* Rullar mage -> rygg -> mage utan problem 
* Är väldigt aktiv, sparkas och viftas mycket med händer och ben hela tiden
* Har hittat sina fötter, håller hårt i dem när hon ligger på rygg eller sitter. Ligger gärna och suger på tårna.
* Lyfter på bröstkorgen och benen när hon ligger på mage på golvet, får någon form av flygplansställning! 
* Kräks fortfarande mycket :(
* "Sjunger" när jag sjunger.
* Har upptäckt hundarna och skrattar när hon ser dem och framförallt när dom pussar på henne!
* Gör tokiga ljud för att få mig att skratta! :)
* Studerar sina händer noga
* Testar rösten massor. Mycket höga toner!




Min fina vita jacka


Dagens uppgift blir att försöka få min vita jacka vit igen. Den har vart med om mycket.
Sist men absolut inte minst var när jag skulle tvätta bilen i tvättbåset på Norr i vintras/våras, och skulle ta av mig jacka och tappar den. Rakt ner bland all smuts och skit. Yeah. Bra jobbat. Tur att man kan skratta åt eländet ;)

Tror ni jag lyckas?



att ha en riktig vän



Det finns bara en person på den här jorden som är som jag och som tycker som jag i det mesta. Som jag inte behöver dölja något för. Som jag kan vara precis den jag är inför. Jag behöver inte fejka. Något som jag är bra på annars. 
Jag känner mig TRYGG med henne. Jag känner mig sedd och accepterad. Jag kan vara både stark och svag tillsammans med henne- och jag har viljan att vara likadan tillbaka.
Vi skrattar, gråter (mest jag) och vi vet att vi alltid ställer upp på varandra. Det kan gå veckor utan att vi hörs, men ändå så känns det helt naturligt när vi träffas. Som om vi aldrig vart ifrån varandra.
Jag är glad så himla glad att jag funnit min allra bästa vän ♥ och jag är alldeles säker på att våran vänskap kommer vara livet ut.
Vänskap som denna, växer inte på träd!



Date idag..


Trist att människor inte förstår bättre...
Vakna upp ur eran drömvärld.

Det är tyngre idag än någonsin. Men Alice och jag ska på date i efm.
Jag hoppas Danne kan ge mig lite extra energi. Jag behöver det. Han brukar vara bra på det, så jag tvivlar inte.


Jag är käääär!
Armin van Buuren & DJ Shah feat Chris Jones- Going wrong
Lyssna och njuuuuut!!


dålig på rubriker


Vilken service jag får... Nu för tiden behöver jag inte ens åka och handla själv. Som om jag har mycket att göra på dagarna?! Nej, men det var skönt att slippa. Billigt blev det också. Tack för det!!

Jag håller alla tummar och tår för att det löser sig med alla djuren nu.
Cessie kommer förhoppningsvis flytta till sin plastmamma på heltid. Vi ska prata mer imorgon.
Alfons kommer förhoppningsvis bli lantis. Det är han som oroar mig mest. Han är extremt mammig + att han har svårt för andra han-hundar men vi ska göra ett försök. E är inte så gammal och har aldrig visat några tendenser till att vara argsint så jag ber till gud (som om han finns!) att dom kommer överens. Att försöka skadar ju iaf inte.
Den tredje vet jag inte vad jag ska göra med. Tycker synd om honom. Han vill ut och jaga. Eventuellt åker jag ut med honom till Forssjö och lämnar honom där och hoppas på att P klarar av att ta hand om honom.
Törs man göra så?

Eller är det någon som vet någon som vill ha världens mysigaste lejon?
Renrasig norsk skogskatt i sina bästa år (något år eller två kanske?) som ÄLSKAR att jaga, mysa o busa!
Hojta isf!

Nu blir det sängen. Känner mig död.  
Gått-in-i-väggen-AB.



nya däck


Idag har jag vart på jobbet... Såååå himla mysigt men AJ vad dom klev på mina ömma tår. Rätt som det var satt jag där och kunde inte få stopp på tårarna. Som sagt, jag är verkligen labil nu, på alla sätt och vis.
Verkligheten börjar komma ikapp mig. Jag är tröttare än tröttast. Har tagit ut mig alldeles för mycket sedan Alice kom till världen. Psykisk stress tror jag man kan kalla det bl.a. Måste få rätsida på detta genast. Det är bara jag som kan få mig själv att må bra.

Förresten... vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Min bil har sedan ett par veckor vobblat någon så in i norden. Jag har undrat vad det har vart. Första tanken är såklart PUNKA. Nej då.. Har tittat och inte har jag sett något punka. Pratade med Peter och han körde bilen i helgen. Man höll på och vibrera sönder i sidled. Vi kom fram till att det måste iaf vara något fel på däcken.

I måndags kom Peter hit efter jobbet. Han parkerade bakom min bil och upptäckte att det VAR punka på ena bakdäcket. Inte undra på att det vobblat i flera veckor. Hahaaa! Jag har nämligen lågprofilsdäck så det är näst intill omöjligt att se! Nu har jag iaf nya allround-däck på bilen. Känns som jag fått en helt ny bil :)

Nu- mat!

bra början på dagen

Jag visste att det skulle bli en mindre bra dag idag, men att jag skulle börja dagen med att bli arg o besviken hade jag inte räknat med.
Det känns faktiskt överjävligt att Alice pappa hellre umgås med andras barn än sitt eget.
MEN men.. what 2 do?!

Alla är vi olika som tur är.

Apropå konstigheter.. ska man berätta eller inte?
Börjar få magont av allt skit som tycks förfölja mig.
Alla vet ju att jag har svårt för att ljuga, och jag vill inte göra det heller...
Ska fundera ett tag till! Försöker undvika situationen tills dess.



Hundbajspåsar för barn


Vad ska jag göra?
Behålla Emmaljungan och BT:n och strunta i Buggan.... Eller ska jag satsa å hoppas att den håller för ALL slags terräng?
Jag kan verkligen inte bestämma mig... :S

Alice har fått en egen mobiltelefon. Det ska börjas i tid vet ni, precis som shoppingen! :)

Förresten.. Om någon har (eller vet någon som har) en hoppgunga till salu så finns det en köpare här!! :)
Tror Alice skulle ÄLSKA att sitta i en sån. Hon börjar bli svårroad nu. Men hundpajspåsar funkar alltid, än så länge. Prassel prassel! :)




underbar helg..


Bloggtorka pga att jag åter igen ställt upp på fadern. Han håller på å "tänder av"... IGEN!

Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det, men jag är sjuk. Riktigt j*kla sjuk. Jag vet att jag verkligen behöver hjälp, lika mycket som han behöver hjälp, men jag skjuter upp det. Jag orkar inte nu.. Dessutom vet jag inte Vart jag ska vända mig. Känns inte som det finns några alternativ.
Jag kan fortfarande inte prata/berätta om "det" utan att gråta. Det är tungt, och ibland önskar jag att jag valt en annan väg i livet.

Och ännu en gång har jag tröttnat på alla människor runt omkring mig. Jag är en dålig människa. Egoist. I know. Men jag orkar inte höra på hur missnöjda alla (okej, inte alla :)) är med sina liv. Om dom bara visste hur bra dom hade det... Det får mig iaf att må fysiskt illa. Det är också rätt sjukt. Att jag hakar upp mig på alla andra. Jag måste sluta med det.

En rolig sak som hänt är iaf att jag igår fick höra att P har kastat ut Knorrhane från sin lägenhet. Behöver jag säga "Vad var det jag sa?"? Sa jag inte att det skulle hålla max 2 månader, eller tänkte jag bara det? K hade iaf betett sig som ett svin (ovanligt?) mot henne, och hon tröttnade. Yeah!

Dessutom så vill Alice farmor och farfar träffa Alice nu. Helt plötsligt! Hur gör jag nu?
Det gick ju inte att komma på hennes dop, men NU vill dom träffa henne. Dom kände sig inte välkomna. Men varför skulle jag då skicka inbjudningskort till folk jag inte vill ha på dopet?
Jag kanske är långsint, men en ursäkt tycker jag skulle sitta fint först?! Eller är jag ute och cyklar? Jag har aldrig fått en ursäkt, trots att dom betett sig SÅ j-vla illa mot mig/oss flera gånger. Sen låtsas dom som att inget hänt när vi ses.
Jag har iaf INGEN lust att hälsa på dom. JAG känner mig inte välkommen.
Och jag vet inte om jag vill släppa iväg Alice och pappan ensamma.
Råd, tips någon?

Helgen var iaf helt underbar. Jag har blivit galet bortskämd. Mer behöver jag inte säga... :)

Jag ska ta och göra lite nytta här hemma. Bädda rent i sängen är prio ett.

Njut av det ni har och ta hand om er! ♥

Ps. Jag har fått en ny inneboende. Världens gosigaste lejon :)




tjuv och polis


Pratade med min urgulliga granne V idag. Hon bor på samma våning (1:a) som mig. Mitt emot mig, och vägg i vägg med en äldre dam. Vi har alla sovrum och köksfönter ut mot gården och det är en bit upp. Vi bor ju inte på markplan utan en trappa upp.
Den lilla damen berättade att hon satt i köket i lördags, mitt på ljusa dagen, när hon trodde att hon hörde någon som knackade på dörren. Men gammal och gaggig som hon är, så tänkte hon inte mer på det. Hon hörde bara ljudet en gång och tänkte att hon hörde fel. Efter en kort stund, några sekunder möjligtvis, ser hon en man småspringa genom hennes hall. Han får syn på henne och springer ut i hennes vardagsrum och öppnar balkongdörren och hoppar över räcket. Det är flera meter ner till asfalten och JAG skulle ALDRIG ens tänka tanken att hoppa. Inte ens klättra med en stege faktiskt. Möjligtvis om det brann.
Den lilla tanten hade haft sovrumsfönstret öppet lite grann för vädring. Vi har ju fönster som åker i en hasp och man måste ju mecka lite för att få ur den ur den ur den där plasthaspen.

HUH! Den där killen/mannen hade alltså öppnat hennes fönster på något vis, och tagit sig in. Troligtvis hade han fått hjälp av någon. Han trodde väl att hon inte var hemma.

Polisen var här sent på kvällen och förhörde henne osv. Jag var ute med hundarna när jag såg att polisbilen stod här utanför. Jag blev jätteorolig med tanke på det som hände i somras.

När V berättade detta för mig förut tog det en stund innan jag la ihop 1+1.

Jag berättade väl (guldfiskminne!) att fastighetsskötaren var här, härom dagen och bytte duschslang i min dusch?! När han gick sa han "Lås dörren nu!". Jag stod länge och funderade på varför han sa så. Hur kunde han veta att jag typ aldrig låser dörren? Inte ens när jag går långpromenad med hundarna. Det är en sån där lantis-ovana jag har. Dumt, jag vet. Men nu förstår jag ju vad han menade. Och NU låser jag ALLTID dörren.
 
Och nu har ju Alfons blivit något av en kamphund. Han har börjat visa tendenser på att hugga folk när dom kommer hit. Vaktar oss väldigt mycket. Inte så bra direkt, men kommer det tjuvar får han gäääärna hugga dom! Mycket och länge.. Jävla snåljåpar. Dom får väl f-n köpa sina egna grejer...

Jag borde sova nu. Men det spelar ingen roll hur tidigt jag går upp. Jag är iaf inte trött på kvällen. Fattar inte vad felet är. Men på morgonen är jag SJUKT trött. Vill bara dra täcket över huvudet då... Ja, tills jag ser Alice perfekt lilla leende bredvid mig. Då kvicknar jag till rätt fort faktiskt :)

Nä, en kvällsmacka o sen krypa till kojs.. Godnatt!


sprutor


Alice har vart hos sin morfar en stund idag medans jag storhandlade. Det är så himla bökigt att ha med henne när man ska handla mycket. Får liksom inte plats med henne (i bilstolen) i varuvagnen då. Har ingen lust att ta ur henne ur den heller. Hon och morfar låg på soffan och sov en stund. Jag tror hon hade mysigare där faktiskt :)
Träffade min farbror inne i affären och blev ståendes och prata med honom alldeles för länge. Trevligt värre! Klockan tickade fort och jag hade en tid att passa så det blev stressigt på slutet. Men det gick!

Idag hoppade jag över lunchen och det känner jag av nu. Måste nog ta en kvällsmacka innan jag skuttar till kojs.

Imorgon väntar Bvc och 5månaders-koll inkl. sprutor för Alice. Stackars min lilla tjej. Jag hatar sånt, men det är ett måste. Jag hoppas det går lika bra som förra gången!

Dagen fråga: Ska ni vaccinera er?

Berätta gärna varför/varför inte...

Nu ska jag ut i stormen en sväng.. Natti natti!


badkar, ja tack!


Sitter här och väntar på att fastighetsskötaren ska komma. Igår kväll fick jag nog av den DUMMA duschslangen. Den har retat gallfeber på mig. Jag skulle egentligen ringt direkt när jag hade flyttat in, men tiden bara rinner iväg och jag har glömt bort. Har kommit på det varje gång jag ställt mig i duschen (vilket oftast är kvällstid) och då är det för sent att ringa. Nu ska han iaf komma idag.
Då ska jag också passa på att fråga om badkar. Dom sura tanterna på kontoret går ju inte att prata med. Det händer INGENTING! Hur svårt kan det vara att sätta in badkar?! Jag tror det bara handlar om lathet faktiskt. Jag betalar en hel förmögenhet för att bo i den här tråkiga lägenheten och inte ens ett badkar kan dom ordna åt mig o Alice. Jag hoppas fastighetsskötaren är trevligare!

Jag är lite kär. La Roux- Bulletproof
Den gillar jag skarpt. Inte alls min typ av musik annars men den där låten sätter sig i mitt huvud.

Håller på att planera en borta-vistelse. Jag behöver komma bort härifrån och ANDAS. Helst i några dagar eller en vecka. Bara jag och Alice. Vi ska bara njuta av livet och varandra. Kommer bli kanoners! ♥

Nu kallar barnet. Vi ska åka och storhandla. Nu för tiden har vi ju veckomatsedel och då måste all mat inhandlas på måndagen. Veckans höjdpunkt, typ... Jippie.

Puss å hej!


1:a november


AJ. Natten var HEMSK. Har fått sådana problem med magen. Det är kanske inte så konstigt att jag skulle få problem med tanke på allt jag gått igenom och dessutom är jag som sagt inte så duktig med maten alltid. 

Jag kunde inte somna. Sprang och kissade stup i kvarten (dåligt tecken?) och till slut var kl. 03!  Då började det. Världens värk. Högt upp. Jag har sällan ont i magen annars och jag ska faktiskt säga att jag brukar inte klaga i första taget, men vid 04 var jag på väg att åka till akuten. Dock ville jag inte väcka Alice (eller någon annan heller för den delen) så jag pinade mig själv och låg kvar i sängen. Så fort jag rörde mig så höll jag på och gå ihjäl. Jag hoppas verkligen inte att jag behöver genomlida en sådan natt igen. Usch!


Igår eftermiddag var jag och mamma vid kyrkogården en sväng. Det är helt otroligt fint att gå där när det börjar skymma. Vi var inte ensamma. Massa folk och det lyste överallt. Jag försökte leta efter Jockes grav men jag hittade den inte nu heller. Måste ta mig i kragen och gå dit dagtid och försöka leta rätt på den. Han och jag hade våran tid. Jag var inte ens på begravningen.. Jag är en dålig människa :S

Det är tur att jag har barnvagn att hålla i mig i nu för tiden. Vi var ute och gick tidigare idag. Löv och blött på marken är ingen bra kombination. Det var som rena isbanan. Helt livsfarligt! Jag vet inte hur många gånger jag höll på att trilla. Och snart är snön och isen här så då ska man sura om det också.

Tur att man är så positiv. Haha! :)


RSS 2.0