Finns inga ord längre..


Har ingen lust att göra något, allra minst skriva i bloggen.
Cessie är sjuk. Legat m dropp torsdag-fredag och är fortfarande inte bra. Måste ringa vet. imorgon igen. Men dom hittar inget fel på henne?!
Sambon har dragit igen. Fattar inte varför jag stannar här. Men jag vill att Cessie ska ha lugn o ro när hon inte mår bra. Det finns inte lugn o ro nån annanstans än här. Och dessutom tycker inte jag att det är Jag som ska packa väskorna när det inte är Jag som gjort fel. Han tror att han bor på ett hotell, ensam... Jag måste ta tag i det här snarast.

Ensam var ordet. Jag måste försöka ändra min attityd. Hur ska jag kunna bli lycklig här?
Det är dags att gå vidare. Vi klarar oss bra, utan honom....

Stackars liten flicka!

Sitter och väntar på att få bege mig till veterinären m Cessie. Hon mår skit rent ut sagt. Har aldrig sett henne så nere. Sist jag såg henne kissa en liten liten skvätt var igår morse, och innan det var det nog flera dygn tidigare. Inget bajs.. Ingen mat får hon i sig. Imorse lyckades jag faktiskt få i henne en liten korvbit (Pytteliten!!) o den kräktes hon upp efter nån timma. Usch! Det gör såååå ont i mammasjälen. Vill inte se henne så här! :( Vi fick iaf en akut-tid idag så snart ska vi iväg.. Hoppas dom hittar felet! Senaste dagarna har jag fått dras med en jäkla halsbränna som inte är av dess like. Spelar ingen roll vad jag äter. Och Novalucol hjälper inte. Ska nog titta in på Apoteket o se om det finns nått annat! Han åkte iväg igår vid 19- han skulle träna. Kom hem 5 imorse. OJ vad jag älskar honom. Vet inte hur jag ska stå ut längre. Har kollat lite på lägenheter på nätet, men fy fan säger jag bara. Vill verkligen inte!! :( Dags för lite lunch nu! Ciao

mkt bebisprat blir det...


Jag måste verkligen bättra mig m bloggen. Jag sitter ju ändå framför datorn i stort sett varje dag så varför kan jag inte bara skriva lite?! =)

I onsdags var jag hos BM. Blodtrycket var bra. Ska sänka till en tablett om dagen (som jag redan gjort själv på eget bevåg!) Sen blev jag fortsatt sjukskriven, men "bara" 50% till sista december. Det känns så jäääkla skönt. Nu kan jag jobba lite lagom vad jag känner att jag klarar av just nu o sen fokusera på mig själv o vår bebis.
Sen frågade BM om jag hade börjat få nån mage - o ja.. det var ju länge sen! Hade ju mage redan i v6! Då tyckte hon att vi skulle leta efter lilla hjärtljudet. Vem tackar nej till det?? :D Inte jag! Tog bara några sekunder så hördes ett galopperande dunkande. Åhhh vilken känsla. Kändes så skönt att få ett bevis på att det finns någon som lever där inne. Helt fantastiskt!  Det slog så fort, så fort.

Idag gick vi in i v. 15. Förstår inte vad tiden går fort. 14 hela veckor har h*n bott i min mage =)

Igår köpte jag första lilla dressen. Kommer snart en bild. Lovar! Kunde inte låta bli. Zarah tvingade mig- eller?! Hade kunnat köpa massor mer men det kommer. Nu har jag ju börjat så jag lovar att det kommer rulla på från o med nu.
På kvällen beställde vi hem tapeten som ska vara i the baby room. Nu behöver jag bara leta reda på en annan tapet som passar bra till. Oj vad jag längtar tills rummet är färdigtapetserat o jag kan börja boa. Åhhh! =)

Ska försöka ta tag i det där med bilder. Vet själv hur kul jag tycker det är att se bilder i andras bloggar. Det gör mycket!

Ciao

Back on track!


Nu kände jag att det var dags att starta upp bloggen igen efter lite mer än ett halvårs uppehåll.
Det är skönt att skriva av sig, speciellt nu när man har så mkt i huvudet :)

I onsdags var vi på inskrivning på MVC. Det gick fint. Jag gillar min BM starkt!
Jag är sjukskriven i två veckor pga att jag kräks hela dagarna. Äter Lergigan mot det och det hjälper, men då sover jag som en stock hela dagarna istället. Det känns skönt att inte behöva tänka på jobbet. Nu fokuserar jag på att få i mig näring!
BV va dåligt. Det låg på 108! Det är dags att börja äta Niferex, men jag har ingeeeen lust. Blää!!
BT låg på 117/76 vilket är toppen för mig. Hoppas att det kan stanna där!

Imorgon ska jag träffa BM igen så då får vi se hur det ser ut. Förresten har jag redan gått upp 4 kg (!). Helt otroligt med tanke på att jag kräks, men men!

Om några dagar ska jag börja boa lite. Eftersom allt går i slowmotionen för mig nu så kan jag behöva tid på mig. Är livrädd att vi ska stå där i  v 40 o inte ha nått klart. Bättre att va ute i god tid :)

Ciao

RSS 2.0