miss independent

Blev sovmorgon idag.. Ända till 10 sov vi.. Alice hade nog gärna sovit en stund till men hundarna ville ut.
Dessutom var katten inne o härjade så jag kände att det var dags att gå upp o rasta alla djur o ge dom mat.

Simba måste haft med sig matsäck in imorse för när jag gick förbi datarummet så såg jag fjädrar på hela mattan. När jag tittade lite mer noggrant så såg jag en liten fågel. Den låg på tomten igår, men jag glömde ta bort den, så den hamnade visst inomhus. Så snart har jag väl fågelsjukan också :P
Simba hade röjt i hela huset när jag kom upp. Toarullen hade han rullat upp så den var ju bara att kasta. Papper överallt i badrummet. Jag fick nog igen för att jag stängde till Alice rum OCH vårt sovrum (han gillar att sova i Alice spjälsäng men efter att jag hittade två döda fästingar där igår så vill jag inte ha honom där mer)

Igår var P o hämtade nya soffan. Det var en resa för sig. Till slut kom han iaf hem. Det tog ett tag att sätta ihop åbäket. Den är ju rätt stor o det var ett par (läs många) delar. Det värsta var att få in den i huset. Jag är ju inte starkast i stan direkt. Men det gick bra! När vi fått ihop den blev det filmkväll. Kan säga att det blev sent o stackars P var trött imorse när klockan ringde. Stackarn!

Nu väntar vi på några andra leveranser. Spännande värre! Vi är som små barn här hemma. Ivriga som aldrig förr. Eftersom julen blev katastrofal så tar vi igen det nu. Det här är bättre än julafton! :)

Satt o kollade runt på nätet. Jag har hittat världens bästa present till min kära vän Z som fyller år snart (ja, tiden går fort så snart är vi där!) Jag gillar ju när det är personliga saker. Nått som betyder nått, och som kan komma till användning. Det är min melodi. Det ska inte ligga o skräpa. Jag hoppas hon kommer uppskatta det :)

Nu ska jag göra oss iordning. Alice o jag ska till stan. Måste handla lite stuff. Däribland Nässpray till lillan. Hon är täppt o det irriterar henne. Bäst att se upp för alla poliser. Mycket kontroller nu tydligen!

Ne-Yo- Miss Independent <--- Världens bästa låt just nu! Lyssna o njut!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0