Brännskadad


Blev en hemmadag idag. Vi tog sovmorgon till 12! Kan ni fatta? Jag trodde jag såg fel på klockan. Iofs så somnade jag inte förrän 02.30. Låg och läste och tiden bara rann iväg. Jag är en riktig nattuggla. Alice vaknade vid 01.30 och började prata och dona runt. Hon fick lite mat sen låg och och titta på när jag läste. Mys! Så himla skönt att bara kunna göra som man vill. Inga tider att passa osv. I love it!

Jag var tvungen att koka flaskor och nappar idag. Det slutade inte så bra. Jag skvätte ut kokande vatten (skulle fiska upp en flaska för att få ner en ny i kastrullen) och det var ju tvunget att landa rakt på min fot. FY 17! va det gjorde ont. Grannarna undrade nog vad som hände. Jag skrek rätt ut! Det gick inte att kontrollera. Slet av mig strumpan illa kvickt och ser att en stor skinnflisa har försvunnit från foten. AJ! Svider som bara den, fortfarande. Hade som tur var lite Aloe Vera-gel som jag smetade på, som hjälpte lite. Tack och lov.
Har plåstrat om foten, men det var inte skönt att ta på sig skon. Dock hade jag ju inget val. Typiskt. Hade gärna stannat kvar inomhus. 

Ikväll blev det kyckling, ris och currysås. Mums. Har laddat med en stooor påse godis. Dessutom råkar det ligga chips, popcorn OCH ostbågar i skåpet. Jag kommer rulla fram om jag ska vräka i mig allt det själv. 

Undrar om jag börjat tröstäta? Jag vet inte vilket som är bäst. Tröstäta eller tröstsvälta? Jag har blivit riktigt usel på det här med näring. Vissa dagar äter jag inget, andra vräker jag i mig. Blä.  Jag orkar inte ens tänka på det. Jag har jämt göra med att ta mig upp ur sängen på morgonen/fm/lunchen. Tappat livslusten big time. Det är tur att jag har Alice ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0