en kääändiiiis


Idag har jag haft världens skönaste morgon. Det har bara vart Alice och jag hemma i natt, vilket betyder att jag inte behöver stressa ut varken på kvällen eller morgonen. Jag hade glömt hur skönt det kan vara. När man är mitt uppe i det så tänker man inte så mkt. Man bara gör allt som man måste.
Jag har njutit för fulla muggar. Jag saknar såklart vovvarna, men det blir väldigt tungt när man är ensam och bor i stan. Det är ju inte så lätt att jag bara kan släppa ut hundarna så dom kan kissa på kvällen/morgonen.
Nej, det måste kläs på barn, djur och mig själv... Stoppas ner i vagnen, UT med vagnen... bla bla bla...
Ja ni förstår säkert att man blir rätt trött. Men vi får ju mycket frisk luft iaf! :)

Igår hade vi en hel-dag i Göteborg. Så himla mysigt, men OJ så jobbigt det är. Jag förstår inte hur man kan vilja bo sådär. Det räcker gott och väl att åka bort över en dag. Jag var helt SLUT när vi kom hem.
Tågresan gick bra, förutom att jag mådde SÅÅÅ illa. Mamma fick ta Alice och jag satt med huvudet i händerna sista halvtimman hem. Kunde inte ens titta. Så fort jag såg lite ljus blev det värre. Precis som när jag var gravid med Alice.
Jag hade faktiskt glömt bort hur jobbigt det var att må illa. Det är HEMSKT!
Men det blev bättre när jag kom hem och fick slappna av lite...

Förresten så träffade vi Kevin Borg på tåget. Herregud vad söt han är :) Barnen blev alldeles tokiga när jag berättade vem han var. Vi gick och frågade efter autografer, och såklart så fick vi dom det. Dom tordes inte gå ensamma så modiga Mysan var tvungen att följa med. Haha! Och barnen gjorde (?) "give-me-five" med honom. Tror ni Alfred, Arvid och Nicolas var lyckliga? YES! Affe var iaf gladast! Det skreks o tjoades hejvilt både på tåget och på perrongen. Helt lyriska. "En käääääändiiiiss".
Tur att barn är rätt så lättroade :)

Alice var glad och lycklig hela dagen. Hon flirtade och skrattade med dom flesta. En kassa-personal i en butik sa att hon såg sååå nöjd ut. "Ja det är klart. Hon gillar att shoppa- som mamma" sa jag. Haha! Det ska börjas i tid vet ni :)
Det är rätt kul när man har ett glatt barn. Det är MÅNGA vuxna som skiner upp som solar själva när dom ser en glad bebis. Jag tycker det är kanon att leenden och skratt kan smitta så! Svenskar är så bittra, så det behövs mer sånt :)

Nu måste jag studsa in i duschen innan lillan vaknar igen. Sen ska vi ta en promenad till Lasstorp och hämta odjuren!


Kommentarer
Postat av: Milla

Jag tycker du förtjänar lite lugn och ro, precis som jag :D

Puss på dig och Alice

2009-10-28 @ 17:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0