Hej, det är jag som är subban..


Jag är en psykopat. En subba. En fitta. You name it.

Psykisk misshandel skulle jag vilja påstå.

"Jag älskar dig, men du har psykiska problem. Jag kommer få ha Alice när soc ser vilket psykfall du är".

Ja, det är jag som suttit på behandling. Det är jag som nyss vart på rättegång och erkänt allt möjligt skit.
Det är jag som skiter i allt vad ANSVAR är...... Eller inte.

Visst, jag kanske inte är en ängel. Jag kläcker ur mig saker innan jag tänker ibland. Men i det här fallet gjorde jag det för att beskydda min dotter. Det är min uppgift som mamma. Jag ångrar inte mitt beslut, såhär efteråt. Jag är INTE egoistisk. Jag tänker på Alice (och mig själv och min familj!) Alltid, hela tiden, jämt och ständigt. Hon är mitt allt. Och är det så att dom hellre väljer alkohol, droger och kriminalitet före henne, så fine. Hon ska inte behöva stå ut med sånt skit. När hon är äldre kommer hon få göra sitt val, tills dess bestämmer jag.
Det är JÄVLIGT tragiskt och ledsamt, men vad ska JAG göra åt saken? Jag gör det som är bäst för Alice, såklart.

Dessutom har jag vid ett flertal tillfällen sagt högt och tydligt vad jag anser om det där livet. Med tanke på det, borde alla ha förstått att det inte var okej. Ska jag behöva vara rädd och orolig? Nej, faktiskt inte.

Det är trist att andra människor ska kunna förstöra något som kunde vart bra. Nu blir allt förstört. Hela den dagen känns förstörd. Den som skulle bli alldeles alldeles speciell. Fast jag är ganska så säker på att min familj och mina UNDERBARA vänner kommer ordna upp allt, så jag tänker inte tjura om det här då.

Le och var glad- ty det kunde vara värre (och jag log och var glad- och det blev värre)

Nu kommer jag väl få hotfulla sms resten av livet. Det är aldrig någon som törs ringa eller säga något ansikte mot ansikte. Allt ska sms:as. Herregud. Tur att jag ska byta telefonnr imorgon. 

Det var skönt att skriva av sig. Ventilera. Så fort jag skickar iväg det här går djungeltrumman, as usual.
Jag väntar med spänning.  

...the old me is dead and gone...

Jag älskar er (ni vet vilka ni är!)

Ps. Förresten, hur kan man kalla sitt egna barns mor för dessa fula ord? Vart på vägen gick det SÅ FEL? Varför såg jag inte detta tidigare för? Jag kommer aldrig ångra A, men nästan 5 år har jag kastat i sjön! :(

Kommentarer
Postat av: M

Egentligen tycker jag inte du ska se det som att du förlorat dem fem åren, du har vunnit en fantastisk erfarenhet, du har blivit vuxen och mogen och fått en djupare förståelse för vad som är rätt för dig. Och för Alice. Och vad som är helt åt h-e fel! Det är dem som är dem allra största förlorarna, dem förlorade fem år och er. Något dem aldrig kan göra ogjort. Dem kommer ångra sig resten av livet. Du har inte gjort något fel, det är i stort sett det enda som dem gjort. Grattis till dem. Tjo vad lyckat. Skål eller botten upp vad säger dem när dem firar eller sörjer?? Hmm?!;) Puss på er flickor!

2009-10-05 @ 09:08:30
Postat av: Mysan

Antar att dom firar, med ganska många flaskor- som vanligt :) Tack för att du är du (=världsbäst!)! PUSS!

2009-10-05 @ 09:42:14
Postat av: L

Fy. Hemskt. Värd nått bättre

2009-10-05 @ 12:13:56
Postat av: Petta

Fan vilket ljug.. Skriv ist att du förbjuder mig träffa Alice bara för att jag har bytt lås i huset som DU valt att flytta ifrån! Just de!

2009-10-07 @ 18:30:30
Postat av: Anonym

Sök hjälp

2009-10-07 @ 18:32:42
Postat av: Petta

varför raderar du mina kommentarer? vill du inte att alla vill höra sanningen?

2009-10-07 @ 19:29:30
Postat av: Petta

varför raderar du mina kommentarer? vill du inte att alla ska höra sanningen?

2009-10-07 @ 19:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0