bvc-besök


Den här veckan var studierna desto mer intressanta. Förra veckan gick käpprätt åt skogen. Dels pga att det var så sjukt ointressant, men också för att både Alice och P var sjuka. Nu är det ju dock min tur att vara sjuk (plus att en ny omgång har kommit till A och P, men utan feber denna gång=mindre gnäll) men jag har ändå lyckats få ihop 7 av 10 frågor, så det artar sig! Tack och lov!

Idag var det dags för Bvc igen! Det var ju hela två månader sen vi var där sist. P följde med idag också. Utan att jag bad eller frågade! Han har ju lite att ta igen. Tycker det är så himla kul att se hans roll som pappa- världens bästa pappa!!!! (och sambo!) Jag hoppas det håller i sig för jag inser nu att jag aldrig skulle orka med en kris igen. Jag har en hel del att ta tag i när jag orkar. Eller så borde jag ta tag i det redan NU så att jag KAN orka med resten av livet. Ska inte gå in på några detaljer här!

Alice vägde 8315g och var 72 cm lång! Stora lilla tjejen! Hon visade Anette (vår sköterska) att hon kan gå, klappa händerna, vinka och gripa saker med pekfinger och tumme. Anette sa att barn "ska" kunna resa sig i den här åldern. Haha! Hmm... Minns inte exakt men jag tror Alice var 5 månader när hon reste sig!
Kurvorna var perfekta- som alltid! Känns prima! :)

Läste lite ur min blogg från förra året.
Idag för ett år sen var jag hos BM. Jag var då i v.34!! ÅHHHH! Fick sån där superdupersaknad av graviditeten igen, och magen! Inte för att jag vill ha Alice på insidan av kroppen. Hon är ju alldeles underbar här ute, också, men ändå! Det var ju så sanslöst mysigt. Speciellt dom sista 20 veckorna! :)

Nehe, nu kallar sängen och senaste avsnittet av Arga Snickaren! Jag är hemligt förälskad i Anders! Tycker att han är störtskön och en kille helt i min smak! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0