Vad heter osten?


Hushållsost tror jag bestämt är lillfrökens favorit. Igår morse var hon så hungrig att hon inte orkade vänta på gröten som jag höll på att göra i ordning, så hon högg in i osten.







Förresten så premiär-fikade vi på altanen idag. P jobbar som en tok med det där. Han till och med nästan hoppar upp ur sängen när klockan ringer (HAN STÄLLER KLOCKAN!!). Jag har aldrig vart med om maken. Han har liksom knappt inte ens tid att fika och äta. Men men, det är ju kul att han har något att göra. Måste passa på nu när vi är hemma samtidigt :) Den är inte helt klar ännu. Det tar ju sin lilla tid när man är perfektionist. Det gillar vi ju iofs. Golvet är lagt och nu håller han på och bygger trappan på ena kortsidan. Sen ska väggen upp på långsidan innan vi kan beställa glas dit. Det blir sååååååå himla fint, och SKÖNT! Verkligen värt varenda krona!



Såhär såg det ut igår! Cessie hjälper självklart till. Hon skäller ut grannarna som också håller på och bygger. Vad det nu ska vara nödvändigt för. HMM!

Dags att laga mat. Är lite efter i tidsschemat idag då Alice och jag har haft en mamma-dotter-mys-dag på stan. Lyssnat på indianer som spelat musik i alkisringen (vad heter stället på riktigt?) och sen har vi shoppat lite och ätit glass. Alice var glad hela tiden, tills jag parkerade henne i bilen. Då började gnället igen. BLÄÄ! Vill att hon ska bli frisk NU! Börjar tro att hon är allergisk mot något... Det går ju aldrig över :(

Som sagt, mattime nu...



Kommentarer
Postat av: Zuzzi

Begravningsplatsen (pga högarna utanför gallerix) eller strömplan... tror jag om ja inte är helt ute o cyklar..=)

2010-04-20 @ 20:48:26
Postat av: jenny - tävla om ett barnklädpaket hos mig ♥

Hej! Är du inte med ännu så passar jag på att tipsa om en ny SUPER tävling på min blogg http://jennyn.blogg.se/2010/april/tavlavinn-presentkort-hos-butik-stylish.html

2010-04-20 @ 22:09:53
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Mysan

Sussi- Där sa du det! Strömplan är nog det enda jag hört dock :D Kärt barn har många namn :)

2010-04-21 @ 09:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0