Dagis


Igår hade vi dagis-start för vår lilla skrutt. Det gick ju såklart hur bra som helst. Och jag trodde inget annat! Hon är ju bäst :)
Runt 15 månader ska tydligen vara den bästa åldern att skola in sina barn på dagis. Då är dom självständiga och inte så extremt mammiga/pappiga som dom kan vara i andra perioder. Alice lekte och kollade läget och hittade en kompis direkt. Underbart! ♥

Idag har jag inget planerat. Känns så himla skönt. För imorse skickade chefen sms, och vill ha tillbaka mig redan imorgon på heltid. Så så får det bli! Jag känner inte att jag gör så mycket nytta här hemma, så jag kan lika gärna jobba och tjäna pengar :)

Igår var Alice och jag i Vingåker och hämtade kläder. Det är sååå bra att kunna ärva kläder!! Det är nästan nya kläder, som dom bara kan ha i någon/några månader, sen ska det bytas ut. Varför lägga ner flera tusentals kronor på att köpa nytt då? Nej, jag tänker på miljön och min ekonomi. Det finns roligare saker att göra.

Jag fick med mig ett Bamse-regnställ. Ett fodrat regnställ. En regnoverall, en fodrad väst, och ett par överdragsbyxor. PERFEKT! Så nu har hon det mesta hon behöver till dagis. Nu ska jag bara fortsätta med att namn-märka lite mer kläder, så fort allt torkat klart!

Förresten, vet ni hur ni ska rösta i valet?

Jag har inte bestämt mig ännu. Är kluven. Jag gjorde det där testet på dn.se, men jag vet inte om slutresultatet blev så bra. Tydligen skulle jag vara vänsterpartist? Måste läsa på lite till innan val-dagen känner jag!

Varför är många så hemliga när det gäller vilket parti dom ska rösta på?
Tex på jobbet satt alla tysta som musar. Konstigt! Rädd för att bli påhoppad och övertalad? :)

Frukost för min del nu. Dom andra är på dagis igen :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Gjorde också testet och blev V jag med.. Uppvuxen i en S-släkt (pappa var ju kommunpolitiker).. det blir väl nåt åt det hållet men har ej bestämt. I familjefrågan tycker jag inte att de har helt rätt alla gånger dock.. Svårt!

2010-08-24 @ 19:42:06
URL: http://m4ri4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0