Underbara helg!


Är det inte helt fantastiskt med helg? Att bara kunna få göra ingenting. Inga planer. Bara njuta av familjen och vårt underbara hem! I LOVE IT!

I natt sov min bror+ sambo och barn här. Natten blev alltså pajas-artad för Alice del.
Hon är inte alls van att det kommer "folk" mitt i natten (dom var inte här förrän runt 21) och hon hade väldigt svårt att komma till ro. Dessutom var hon varm (dagis-feber?) och vägrade ta Alvedon. Så det blev pannkaka av allt. Men vid 00.45 somnade hon och sen sov hon tills Wille var uppe och pratade vid 7.30. Hon missade alltså mååånga timmars sömn i natt, och det har vi märkt idag. Hon är van att sova 13-14 timmar i sträck vanligtvis. Så hon har vart suuuupergnällig och gråter för allt.
Nu sover hon middag sen några timmar tillbaka och jag hämtar krafter. Jag tycker det är jobbigt när hon skriker och ingenting hjälper. Är så glad att P tar så väl hand om henne för ibland blir jag såå trött. Det är skönt att kunna bytas av lite :)

Vi har hunnit med en fotbollsmatch och storhandling idag. Det känns skönt att ha det avklarat. Det ekade tomt i kylskåpet imorse när vi skulle bjuda på frukost, men vi fick ihop ganska goda mackor ändå! :) Jag hann inte handla igår då jag var tvungen att åka en sväng till Nyköping med V! Stress stress! :)

Nu ska jag fortsätta med mina köttbullar. Idag blir det potatis, köttbullar och brunsås. Mums!I vardagarna står P för det mesta av matlagningen men på helgen gör jag det sååå gärna. Jag tycker det är såå kul att laga mat och baka, men det går i perioder :)

Ciao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0