Frozen river & I skuggan av värmen


Vi har precis kollat klart på Frozen river. Ett kriminaldrama med "stark realism och hjärtskärande berättelse", som dom skrev i recensionen. Hjärtskärande var den absolut. Jag hade ont i magen genom ungefär halva filmen. Tyckte så synd om barnen! Och att veta att den är verklighetsbaserad, även om detaljerna, personerna och händerlserna inte är på riktigt, är extra jobbigt.
Jag brukar gilla att titta på fakta-program men det är ju oftast sorgligt. Urk! Man ska verkligen vara glad åt det man har! Så ja, sluta klaga på allt!!! Om ni bara visste hur bra ni har det!


När jag ändå sitter och bloggar om film så kan jag tipsa om en annan bra film jag såg för ett antal veckor sedan.
I skuggan av värmen heter filmen och den är också väldigt gripande! Jag kanske tyckte den var extra jobbig att se då det handlar om "min" verklighet. Världen jag levde i förut. Jag och Erik har liksom levt lite av samma liv. Eller rätt så mycket. Svårt att förklara. Hoppar över den biten. Jag tyckte iaf att filmen är sevärd, trots att slutet är RUTTET! Men men, smaken är som baken- delad. Kanske gillar Du slutet mer än vad jag gjorde :)

Kan förresten meddela alla Joel Kinnaman-älskare att det är just han som spelar "Erik" i filmen. Grymt bra skådis, men all denna hysteri förstår jag inte riktigt? Jag lägger mitt frikort på någon annan snyggare! Kan berätta en annan dag om just honom.. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0