Problemhund!


I natt sov jag på soffan. I förra veckan hände det en incident så nu mera sover hundarna i stora buren i vårat sovrum. Det är värdelöst för jag tror Alfons har någon slags form av klaustrofobi. Han får panik när man ber honom gå in där (å nej, han går ej in frivilligt) sedan ligger han och flåsar som om det vore 45 grader varmt eller något. Efter en stund börjar han gny och gnälla konstant. Spelar ingen roll om man säger till honom. Han har världens separationsångest!
Cessie däremot är sååå duktig. Hon bäddar ner sig och försöker i alla fall sova. Tvivlar dock på att hon får någon sömn när Alfons håller på som han gör!
Jag höll på att bli tokig i natt i alla fall. Orkade helt enkelt inte höra hans flåsande och pipande, så jag tog mitt pick och pack och la mig på soffan. Tack och lov så har vi världens skönaste soffa! Jag led inte direkt av att sova där-snarare tvärt om :) Dock blev det inte så många timmars sömn pga andra orsaker men det får man leva med!

Måste nu försöka hitta på något som gör att han inte tycker det är så jobbigt att vistas i buren. Någon som har tips? Jag är öppen för förslag.

Idag fyller min älskade mamma år! Vi ska snart göra oss i ordning för att bege oss till Lasstorp. Innan dess ska vi till affären och köpa blodmjöl. Vi måste rädda det som räddas kan. Dom stackars rådjuren äter upp allt i trädgården. Jag försöker mata dom med det lilla vi har, men det räcker inte tydligen. Så nu måste vi preparea hela trädgården! Trodde vi hade klarat oss då våra thuja-plantor har växt MYCKET sen dom planterades, men icke. Hoppas verkligen inte dom förstört dom helt nu. Då blir jag riktigt ledsen! :(

Nej dags att fixa!

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har en lösning på problemet. Han kan sova med mig. :-)

2010-02-10 @ 17:33:19
Postat av: Mysan

Jag kan komma med honom NU? :) Haha!

2010-02-10 @ 23:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0