Vinteroutfit från PoP


Har hunnit med mycket nu på morgonen fram till lunch. Det är på ett sätt mycket lättare att göra allt när jag VET att jag är själv om det. Då slipper jag bli besviken också. Jag gillar att vara själv. Lugnt och skönt och jag slipper irritera mig på allt.
Senaste månaden har jag vart en riktigt pms-kossa. Hackat på allt och inget. Varför kan inte bara kroppen ta och lugna ner sig lite? Jag gillar inte alls att vara såhär, och jag skäms så jag håller på. Men det är inget som går att rås för. Det är bara att gilla läget- eller lämna mig ifred. Och så fick det bli.

Vi tog en lång promenad på fm, efter frukosten. Jag kan gå i timmar, men just nu är det sååå mycket modd så det är sjukt jobbigt att köra (läs dra) vagnen. Fattar inte hur folk som har små hjul på barnvagnarna gör. Jag är så glad att jag har min EL. Funderade ett tag på att binda fast Alfons koppel längst fram i vagnen så kunde han få dra. Men då hade vi väl studsat fram. Tror inte Alice hade uppskattat det :P

Alice somnade såklart under promenaden. Hon ÄLSKAR att åka vagn. Jag använder fortfarande liggdelen (varför är folk så ivriga med att byta till sittdelen?) och på den här vagnen finns det ju en platta i huvudändan som man kan ställa upp så barnet kan sitta. I LOVE IT! Först sitter hon en stund och vill spana på allt. Mest på Simba som alltid följer med på våra promenader, men sen ser man hur ögonenlocken börjar bli tunga och då är det bara att fälla ner plattan och då somnar hon direkt! Myyys!

Läste precis på familjeliv, IGEN. Haha! Vilket tjat. En tråd om för och nackdelar med att skaffa barn tidigt. Någon intelligent människa påstod att man tydligen är mindre överbeskyddande och ängslig som mamma när man är ung? Hmm, undrar hur hon tänkte då och vad hon baserar det på?
Jag kanske inte räknas som en ung mamma men nog fasiken är jag en riktig höns-mamma! Kanske kan bero på att jag uppskattar mitt barn extra mycket eftersom vi fick kämpa så mycket för att få henne till oss. Vad vet jag.

Vi fiick jättefina vinterkläder till Alice av min kusin. Från Polarn och Pyret. Dock i storlek 74, om jag minns rätt, och dom är ALLDELES för stora. Det är så synd för det är supersnyggt, och DYRT! Hela outfiten kostar runt 1200:- tror jag. Det är synd att den inte kommer till användning :( Kanske till nästa vinter? Hon är ju så lite så man vet aldrig. Kanske har man tur! Om inte annat så kan vi använda  fleecejackan som man så fiffigt kan ta av :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0