Klokhet


Jag blir helt chockad. Jag visste inte att ettåringar var så lättlärda och kloka! Iaf min ettåring! Hon förstår i stort sett allt som jag säger till henne, och allt som jag ber henne göra.
Idag frågade jag henne om hon hade bajsat. Då skakade hon på huvudet. Och sen tittade jag efter och hon hade såklart inte bajsat. Annars, när hon har bajsat, brukar hon lägga handen på blöjan och visa! Visst är hon bara bäst?
Dessutom har hon börjat klättra nu också. Eller, det har hon gjort ett tag, men nu börjar hon ta sig upp på högre höjder. Det är jättejobbigt för oss föräldrar. Hon kartar upp på stolar och ja... allt som går att klättra på helt enkelt. Plaststolen som vi har utomhus stod hon och vinglade på här om dagen. LÄSKIGT!!! Och vi ska inte tala om matstolen. Jösses. Skulle behöva skaffa en sele.

Om några dagar är det min födelsedag. Som alla andra tidigare år, så vill jag inte fira den, men det slutar ändå alltid med att jag står där vid ugnen och bakar dagen innan och med all rätt, för det brukar komma ganska många (stor familj och släkt). Så lär det säkert bli i år också till min stora fasa. Jag har verkligen ingen lust.
Helst av allt skulle jag vilja spendera dagen på Liseberg med någon/några åksugna vänner, eller varför inte en utekväll med lite drinkar och bra musik. Hmm, mja... Drömma kan man ju göra. En hemmamyskväll duger bra det också. Jag är inte så kräsen faktiskt :)

Igår tog jag tag i mitt nya liv. Nu har jag skjutit på det i typ...3 år? (sen vi flyttade hit) men nu var det dags. Jag sprang spåret! Hahaha! Kan ni tänka er? JAG sprang!!! Jag trodde inte min fot skulle klara det, men det gjorde den visst, och det var riktigt skönt- iaf efteråt. Haha! Nu är tanken att jag ska springa 2 ggr i veckan till att börja med. Jag känner mig sugen på att springa redan idag men jag tänker låta bli. Jag vill inte köra på för hårt, och sedan ledsna! Löpning får duga tills mamma har köpt häst igen. Hon är nog på g och jag röstar på Islandshästen som hon kikat på. Görtrevligt ju!

Nu ska jag fixa med kycklingen. Dagens middag. Ungsgrillad kyckling med ris och currysås.. 
Jag ÄLSKAR kycklig och igår gjorde jag riktiga klipp i affären. 10:-/kg för färsk kyckling!!! Perfekt. Jag älskar att handla billigt :)

Hejsvejs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0