Presenter


Lördagen började ganska lugnt. Vi hade sagt till alla att dem var välkomna tidigast klockan 13. Så här i efterhand skulle vi nog sagt 14! Haha! Det var sjukt stressigt ett tag- men vi hann preeecis bli klara i tid tills de första gästerna dök upp. Puh!
Det var fullt hus ända fram till klockan 19.30. Så det var en rätt intensiv dag kan jag meddela. Alice var helt slut och både jag och P var dödshungriga när vi hade städat upp det värsta och satt oss i soffan. Vi hade inte hunnit äta någon mat. Det blev en bulle och en liten tårtbit för min del men jag mådde mesta illa. Så blir det alltid när jag lagar mat/bakar själv. Jag tror jag blir mätt av oset och alla lukter för efter en stund står det mig upp i halsen! Det slutade faktiskt med hämtmat, vilket inte händer alls ofta (någon gång i kvartalet!! duktigt va!) och det var faktiskt SJUKT gott. Vi blev mätta och belåtna och somnade gott sen :)


 
En av tårtorna! (hade en jordgubbstårta också såklart men den fick inte vara med på bild) Det var lite svårt att färga marsipanen själv men skam den som ger sig. Den blev rätt så härligt batik-färgad. Rätt coolt och jag är nöjd :)



Alice tyckte det var supersmaskigt med tårta. Och extra kul när hon fick kladda runt bäst hon ville med den också :) Mums!



Det som ligger på golvet och i lära-gå-vagnen är en liten del av alla presenter Alice fick i födelsedagspresent!
Kan säga att det var galet mycket grejer! Bortskämd tös!



En av favvo-presenterna (Alice tackar äldsta morbror med familj såklart!)



Bordet och stolarna är nya i Alice rum. Det är möbler som jag hade som liten som jag nu har slipat, spacklat och målat (hejdå äckliga furu!) och SE SÅ FINT DET BLEV!
Alice har inte riktigt "vuxit i det" ännu men Luwa och Agnes satt och lekte där en stund med den underbart söta teservisen (som Alice fick i doppresent i oktober.) Den finns att köpa hos Systerlycklig.se och är helt bedårande!
Tekoppar, dukar, tabletter, kakor, tekanna, skedar, tepåsar och lite annat medföljer!



En hel hög med kläder fick hon av bästaste Milla med familj- TACK!
En film av farbror Steffe
Badringar (eller vad heter det?) till armarna. Perfekt i sommar!



En jättesöt liten resväska var en av presenterna från farmor och farfar. Supersöt! :)

Hon fick massa fler presenter, men jag orkar inte lägga upp bilder här på allt.
Tusen tack till er som var här och firade Alice första födelsedag, som läser min blogg ♥



Satte Alice i fotöljen i hennes rum en stund igår. Jag plockade och fixade i huset och jag trodde att hon lekte, men sedan blev det TYST.... När jag kom tillbaka till rummet hade hon slocknat och dessutom gosat in sig i nya morgonrocken/badrocken som hon fick i present av mormor & morfar :)
Hur gulligt är inte det då? Tröttistjejen! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0