Badhuset med lillsnörpan!


Idag åkte jag och Alice till badhuset på efm. Det var trevligt som tusan- trots att någon trasig själ STAL mitt shampo och balsam. Taskigt! Aldrig kan man få ha något ifred!
Alice var helt galen i vattnet. Hon plaskade, skvätte och charmade alla som vanligt. Rutchkanan var nog allra roligast. Hon sken upp som en sol när hon kom ner i vattnet! Det värmer ju extra mycket i hjärtat att se att hon tycker det är sååå skoj! Iofs så är hon nästan jämt glad annars också, men det är ju inte alltför ofta man tar sig till badhuset och röjer :)
Lillsnörpan somnade så fort jag hade spänt fast henne i bilstolen. Hon var helt slut och vaknade inte ens när jag la ned henne i sängen här hemma! Det var jobbigt att bada :)

I förrgår började gubbarna avverka skog runt omkring vårt hus. ÄNTLIGEN! Jag ringde och frågade dem i somras och dom sa att dom skulle komma innan våren och visst gjorde dom det. UNDERBART!
Dom fällde massa träd som vi ville bli av med på baksidan och kortsidan av huset så nu får vi in mycket mer ljus i vardagsrummet. Det gjorde jättestor skillnad trots att det inte ens var några blad på träden som dom tog ned. Perfekt ju!
Men mitt i allt röjande så fäller dom ett träd rakt över min (jag säger min, eftersom det bara är jag som pysslar med den) kompost. Den blev mos. Så idag kom det en gubbe från kommunen och bad om ursäkt och berättade att jag ska få en ny! Hihi! Snällt! Komposter är ju toppen att ha! Dessutom tyckte dom att det var jättetrevligt att jag gick ut och snackade skit med dom när dom dök upp här om dagen. Sånt uppskattar dom, och det var ju kul att jag kunde bidra med något. Jag är ju så nyfiken och pratglad själv + att jag ville visa vilka träd som jag vill ha bort :)

Sista inlämningsuppgiften i denna kurs är snart redo för att bli inskickad. Ikväll är jag så sanslöst trött så jag orkar knappt gå igenom arbetet. Tror faktiskt att jag gör det imorgon fm istället. Förhoppningsvis hinner jag skicka in det innan tiden går ut kl.12 :)
Det återstår att se... GODNATT!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0