bättre miljö



Vaknade av att solen lyste in genom rullgardinen. UNDERBART! Fåglarna kvittrar och temperaturen är precis LAGOM! Jag vill inte ha varmare och inte kallare! Längtar inte efter något plask och inte mer snö heller. Jag är nöjd för en gångs skull :)

Lagom till jag hade pluggat klart uppgift 2 i natt fick jag svar ang uppgift 1. Jag fick VG på den också, men fick lite kommentarer som jag behövde fnula på. Jag tycker det var dumt att hon svarade sista kvällen innan nästa uppgift skulle vara inlämnad. Jag hann nämligen inte göra om sista uppgiften som jag kanske skulle behövt, men det är inte mycket att göra åt nu. Förhoppningsvis är hon lite snabbare den kommande veckan, annars får jag maila och kolla hur hon vill ha det!

Förresten, jag är ju en såndär miljönisse. Jag tänker ofta på vad JAG kan göra för att bidra till en bättre miljö. 
Jag sopsorterar det mesta, använder lågenergilampor, åker sällan bil i onödan (har dragit ner mycket på resor), tvättar alltid fulla maskiner (tvätt och disk),  duschar snabbt och stänger alltid av vattnet när jag shamponerar håret, borstar tänderna osv. Ja, det finns mycket man kan göra!
För ett tag sedan beställde jag en SKITBRA grej från nätet. Jag var trött på att köpa dyrt skydd varje månad. Så himla onödigt och osunt för kroppen dessutom. På www.m-kopp.se kan ni läsa mer om detta! Det finns olika modeller. MoonCup och LadyCup. Kanske fler? Jag minns inte! Men jag rekommenderar det varmt! Det är det absolut bästa köp jag gjort på LÄNGE! Jag tog ett prova-på-erbjudande och kommer givetvis inte skicka tillbaka den då jag är såå nöjd. Man får med en liten tygpåse som man förvarar den i, och kan på så sätt ta med sig den överallt. Superbra! Köp och bidra till en bättre och renare miljö :)

Nu ska jag kolla om lillan vaknat upp efter fm-napen! Hon har vaknat 8.30 hela veckan! PERFEKT!
Igår spanade vi in ÖF, berättar mer om det en annan dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0