Banoffee à la Mysan


I dag är det nyårsafton och kvällen ska spenderas i stan hos världens bästa kompisar, Z och M! Vi står för efterrätten och jag hade verkligen svårt att bestämma mig! Det slutar med en egen komponerad rätt tror jag. Jag ska prova på det där med kondenserad mjölk. Jag har aldrig gjort det själv, men smakat- och det är himmelskt gott! Dock är jag lite orolig för det här med explosion. Man ska ju koka burken i vatten i 4 timmar och burken måste vara under vatten hela tiden annars kan den explodera. Huh! Läskigt! Jag är inne på min tredje timma nu så än så länge är det lugnt!

"tårtan" kommer bli med chokladbotten, täckt med kolasås (den kokade kondenserade mjölken), banan, grädde och ev hallon! Jag får se hur jag gör på slutet. Ev har jag i hallonen i grädden. Vill inte att det ska bli för torrt och sött utan gärna något som bryter av den söta kolasåsen! Hoppas den blir god! Lite vågat att experimentera när man ska bjuda massa människor, men så får det bli :)
Lovar att lägga ut en bild sen :)

Gott nytt år fina ni!
2011 har vart en helt okej år men jag hoppas 2012 slår det med hästlängder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0