Rullar...


Dagarna rullar på här hemma... Igår var första dagen på över en vecka som jag orkade göra mer än bara ligga ner. Det ekade i kylen så vi var in till stan en sväng och handlade. Men sen när vi var hemma igen så märkte jag ju hur dåligt jag mådde. Sådär är det väl alltid när man är sjuk?! Man tror att man mår ganska bra och sen känner man sig bara så sjukt svag när man kommer hem. Jaja, hörseln är inte tillbaka heller!

Peter jobbar dag idag, så det betyder att jag är ensam här hemma idag. Vet inte vad jag ska hitta på. Vill göra något men orkar inte speciellt mycket + att jag vill bli frisk NUUUUU!!

Har suttit och spanat runt efter julklappar. Det är så himla svårt. Jag har hittat en rolig grej till P, men jag måste avvakta ett par dagar. Alice har jag ingen aning om vad vi ska köpa till. Några pussel och någon ny film kanske. Så långt har jag kommit :)
Det roliga är att när vi har vart i någon affär och jag har hittat massa roliga saker som skulle passa perfekt som julklapp till henne så har hon informerat mig om att det faktiskt finns på dagis. Hmm... Jaha! Vad gör man då?

För ca 1 månad sedan när jag kom till dagis och skulle hämta henne hade dem fått en STOR leverans. M (en av förskolelärarna) berättade då att eftersom dem har en person från arbetsförmedlingen som arbetstränar (tror jag?) hos dem så har arbetsförmedlingen gått in med ett stort bidrag till förskolan. Dessa pengar har dem lagt på MASSVIS med nya leksaker osv. Det var som världens julafton när jag var där. Stooora kartonger med spel, pussel, memory, pärlor i alla former och färger, pysselgrejer, roliga speglar, dockor, vagnar, vattenleksaker, målarfärger... Ja, allt du kan tänka dig! Fröknarna var helt lyriska, och barnen slet i papper och kartongerna :)
Toppenbra tycker jag! Världens bästa förskola! Är så glad att vi bosatte oss just här ♥


Ha en lovely day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0