Söndagsångest!


Jaha, helgen har gått i rasande fart. I fredags var det julbord på kvällen. Det var över förväntan jättegod mat! Sen hade jag väl klarat mig utan resten av tiden på Safiren, men jag stannade kvar tillsammans med T & V och satt och lyssnade på alla överförfriskade arbetskollegor. Mycket intressant att vara nykter på en sådan där tillställning. Jag var nog den enda som inte drack. Jag åt pencillin och känner mig fortfarande dålig så jag ville inte förvärra det, och det var nog smart. För igår var jag jättehängig hela dagen. Kändes som att jag hade festat rejält kvällen innan. Usch! Helt slut var jag. Sjukdomarna vägrar släppa min kropp!

Igår åkte P och Alice till badhuset. P hade lovat henne några dagar innan, så han hade inget val ;)
Själv låg jag hemma på soffan och försökte kurera mig. Jag hann kolla färdigt på serien "Bron"! Gooosh, det var verkligen en Mysan-serie! Sååå himla bra!!! Se den om ni har möjlighet/hinner! Den försvinner från svtplay.se den 23:e så ni får snabba er isf :)

Imorgon är det dags att jobba igen! Ska bli kul, men vi får väl se hur det går. Känner mig som sagt var inte ok ännu. Jag ska nog faktiskt ringa och höra med VC imorgon om inte öronen och kroppen borde vara bra nu efter 10 dagars pencillin-kur? Är orolig att det satt sig i bihålorna. Är fortfarande illröd i halsen och det svider på morgonen, natten och kvällen med under dagen känns det ingenting. Däremot är jag sååå trött i kroppen och har ont i huvudet dagligen, lock för öronen och ena örat hugger lite fortfarande. Ja, som sagt, ska ringa och höra med dom. Men det ska bli skönt att komma ut och jobba och träffa alla människor. SOM jag sakat det! :)

Idag är det tredje advent och nu är det bara två veckor kvar till julafton. Mysigt! Hörde dessutom att det skulle komma snö till lucia. Kan det bli bättre isf? Vore ju det optimala!
Jag har massvis att fixa inför jul. Även om det blir lite av en knytis så är det ändå HÄR vi ska vara hela tjocka släkten (i vårat lilla hus!!). Men jag tycker det ska bli såå mysigt! Förra julen var en av mina bästa och den spenderades också här!
Alla tomtar är uppe redan och nu längtar jag efter att få ställa in granen så man får känna den underbara doften! Hyacinterna och amaryllisen får också gärna börja dofta. Mmm!
 
Dessutom måste jag hitta på några julklappar till lilla fröken. Någon som har några bra förslag?

Dags att laga mat till lilla fröken och mig! ♥

 

Våga vara dig själv, för livet är för kort för att vara någon som redan finns!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0