Klippkort!

Jag halvligger i soffan och slösurfar. Låter inte som att jag gör så mycket annat, men den senaste tiden har ju vart lite upp och nedvänd med tanke på armen, och nu febern/influensan. Idag mår jag i alla fall bättre. Har ingen feber men däremot en betonghatt och ont i framför allt huvud, nacke och hals. Antar att det är alla körtlar (kanske?) som är svullna.
Eftersom jag aldrig hann börja jobba efter sjukskrivningen med armen (skulle börjat idag), så måste jag ta mig iväg till Dr idag IGEN. Så larvigt, när man vet att man snart är på benen igen, och man "bara" har någon influensa eller förkylning. Men vill man ha sjuklön/ersättning så måste man göra det. Min Dr undrar väl vad det är för fel på mig. Haha!
Jag vet inte hur ofta jag vart på VC dem senaste två månaderna, men det är mer än 10 iaf. Tur att jag har frikort!!!

Hahaha, förresten måste jag berätta om en rolig sak. Jag höll på att skratta ihjäl mig imorse när T skickades sms till mig. T är Cessies nya stormatte/ägare.
Det började med att T skickade sms till mig igår morse. Jag läste något i stil med "Hej Vad hette antibiotikan som Cessie fick nu sist mot noskvalster, minns du? Misstänker att hon fått det igen tyvärr :("
Jag som låg och sov, med feber, ska tilläggas, svarade vad den hette.
Imorse skickade T ett sms igen.
"Hihi, veterinären asgarvade när jag frågade om han kunde skriva ut Interceptor till Cessie mot hennes urinvägsinfektion. Han sa att den medicinen var mot noskvalster, och jag hade precis dragit en vit lögn om att den första kuren inte tog och att Cessie behövde en till. Snacka om bortgjord! Haha! Men han skrattade bara och sa att han skulle skriva ut något som han trodde skulle passa bättre"

Haha, tänk vad fel det kan bli ibland. Jag förstår inte hur jag läste det första sms:et, men jag måste haft någon feberdipp och vart lite borta! Det stod ju inte alls noskvalster utan såklart urinvägsinfektion. Tur att det löste sig iaf! :)

I söndags kom mamma och skulle hämta Elsa, och med sig hade hon en tidig julklapp till Alice. Gissa vad?
En dundersöt liten ridhjälm! Rosa var den också! Sååå fin! Hon köpte den på Sthlm Horse show, men TYVÄRR var den för liten :((
Gissa om Alice blev ledsen? Hon ville ju gå runt med ridhjälmen på sig hela tiden. Sötnöten!




Apropå ridsaker. För ett par veckor sedan skulle jag leta reda på mina ridkläder, men allt är spårlöst borta! Jag har letat överallt! Förstår inte vart det har tagit vägen!! Det enda jag hittade var ett par ridbyxor som är för stora som låg i garderoben, men ridstövlar, hjälm, jackor/väst, tröjor har fått fötter! :( Jag som hade säkert 5-6 ridbyxor till. Jag måste alltså ta och investera i lite nya prylar. Eller bättre begagnade iaf. Sen är jag redo att rida!
Bra utrustning gör skillnad, det har jag lärt mig. Eller vad säger ni?

Ett par helskodda ridbyxor och ett par ridstövlar/ridskor+shaps står på önskelistan!

Samma sak som när man åker hoj. Ett bra skinnställ gör MYCKET. (ohh, killar i skinnställ! Finns det något snyggare?! I LOVE!)

Nu ska jag försöka ta mig ut med Alfons en kort sväng, sen bär det av till VC.

KRAM!

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med om att ett par bra stövelskaft gör skillnad, men jag har alltid föredragit tygskodda ridbyxor, så tunna som möjligt! Bättre känsla så har jag tyckt!

2011-11-29 @ 13:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0