Sjuk :(

Igår morse kräktes Alice strax innan dagis. Kom upp lite välling. Men hon var hur pigg som helst. Som vanligt! Hon blev vansinnig när vi pratade om att hon skulle vara hemma från dagis. Jag var 100% säker på att det inte var magsjuka. Andra hade garanterat inte skickat sitt barn till dagis, men det gjorde vi! Anade att det bara var för mkt välling i lilla magen. Dagen gick, ingen ringde från dagis. Alice var pigg och glad och skuttade runt här hemma på eftermiddagen. MEN då fick jag en konstig känsla i magen. Sånt där som bara vi kvinnor får antar jag. Det är något som inte stämmer med lilla fröken! När vi sitter i soffan så börjar Alice gråta och tar sig på halsen och jag hinner knappt fråga om hon har ont innan hon kaskad-kräks över hela sig själv och pappas knä. Det tog aldrig slut heller. Det sprutade ur både mun och näsa! Stackars lilla gumman! Det var bara att börja skura soffan, kasta in kläder i tvättmaskinen och ställa in pappa och dotter i duschen ganska sent på kvällen! Då kom våran vanliga flicka tillbaka! Efter det har hon inte kräkts mer, däremot så har hon vart väldigt trött idag. Hon har legat och slumrat till flera gånger och jag var riktigt orolig ett tag. Hon har inte alls vart sig själv trots att hon fått I sig mat och dryck! Men nu sover hon för natten, bredvid pappa.
Vi andra har inte känt något alls, så jag har ingen aning om vad det där var?!

Själv så vaknade jag upp med en TJOCK hals. FAN rent ut sagt! Nu sitter jag med feber och ont i hela kroppen. Huvudet bultar! Är det inte typiskt, jag som ska börja jobba på tisdag efter ett par månaders sjukskrivning?! Minns inte när jag mådde så här sist! Förhoppningsvis mår jag bra på måndag kväll!!! :S

Nu ska jag proppa i mig några alvedon och krypa till kojs. Eller jag ska försöka, om det finns någon plats kvar i sängen åt mamman i huset :)

Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0