Att ringa

Drar lite kortfattat vad som skedde igår.

Först ska jag tillägga att jag Sällan använder min telefon till att ringa, oavsett om jag är hemma eller på jobbet. Jag har lite av telefonskräck (eg inte tycker bara det är jobbigt, dyrt och onödigt oftast). Sms funkar snabbt och smidigt. På en vecka kanske jag ringer 2 ggr i genomsnitt. Vissa veckor mer om vi är sjuka eller man måste ringa någon myndighet osv.

Igår jobbade jag som vanligt. Efter lunch ringde jag upp en fd kollega för att prata lite ang att säga upp sig och vad det är för regler och karensdagar. Hon sa upp sig för 8 månader sen och var även vårt skyddsombud så hon har koll på sådant som jag ville veta. Vi pratade på om allt mellan himmel och jord och det blev en lååång stund, 53 minuter för att vara exakt. Tilläggas bör att jag hade headset och jobbade på i samma fart som vanligt och gjorde precis som jag brukar!
Efter typ 50 minuter kommer min kollega halvspringandes och ser uppriven ut. Då har hon fått ett telefonsamtal från vår chef som försökt ringa mig i 15 minuter (shit jorden går under) och påpekar att det tutar upptaget och frågar om jag pratar i telefonen. T svarar att jag gör det, men att jag pratar i headset. "PÅ ARBETSTID!? Riktigt ILLA!!!!" hävde hon ur sig då. Osv osv. Det hon undrade var om jag skulle arbeta idag eller om jag skulle vabba. Så himla viktigt! Det fick liksom min bägare att rinna över. Jag blev vansinnig och har inte kunnat släppa det riktigt!
Jag kan tycka att det är helt befogat att skälla ut MIG (inte T) OM folk klagar på att jag pratar i telefon ofta eller mycket. Men när jag Aldrig (förutom när hon eller dagis ringer) pratar så är det bara bisarrt! Jäkla kossa!
Det roligaste av allt var att hon inte sa ett knyst till mig när vi träffades en timma efteråt! Idiot rent ut sagt. Svårt att prata med mig direkt?!

Nu är det bara en tidsfråga innan jag säger upp mig! Tyvärr är det det hon vill så egentligen borde jag sätta henne på pottan på något annat sätt, men jag har inte listat ut hur ännu...

Nu ska jag vrida o vända mig i sängen ett par timmar till innan jag kan sova.. Klockan ringer kl.05.00!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0