Öroninflammation nr 2

Det förra inlägget skulle publicerats igår men pga något så kom det aldrig iväg. La in det nu istället.

Här gör vi inte många knop. Alice och jag ligger i sängen och tittar på Ice Age. Jag har hunnit med ett besök på akuten vid lunchtid. Det tog ungefär 3 minuter sen vart det klart. Hihi. Gillar när man slipper vänta och dessutom får en väldigt söt och rar läkare! Synd bara att man själv både känner sig och ser ut som sju svåra år! :S
Ja, 10 dagars antibiotika-kur IGEN. Mindre roligt. Detta betyder att mitt immunförsvar kommer gå tillbaka till 0 (eller det är nog redan där och lär stanna där!) och jag kommer säkerligen bli liggandes hemma i sängen ett bra tag till. Kul :( Jag är så himla less på alla sjukdomar nu så jag kräks!

Det är tur att jag har världens bästa Alice här som pussar och kramar mig hela tiden och säger "stackars mamma, du ska inte vara fuuk!" och smeker mig på kinden.
Hon har ett stort hjärta den lilla tösen! Jag hoppas att hon har ärvt sin pappas hälsa! :)
Alice är mycket piggare men hon hostar extremt mycket nattetid fortfarande. I natt fick hon och jag sitta och sova. Jag pga örat och Alice pga hostan. Jag KAN inte sitta och sova. Omöjligt! Vi gled längre och längre ner.. Men vi lyckades få några timmars sömn iaf :)

Dags att få i sig lite mat. Utan mat blir immunförsvaret ännu sämre säger dom som vet. Suck! Ingen aptit längre men det är väl bara att tugga och svälja och se glad ut!

Hoppas ni har en mysig helg tillsammans med dem som betyder något! Ta vara på varandra!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0