Nätshopping


Jag har aldrig vart mycket för nätshopping, då jag jag vill kunna känna och klämma på det jag köper (utan att behöva skicka tillbaka grejerna förstås!). Jag är en sån där som vill stå och vela i affären lääänge.
Nätshopping betyder oftast krångel och besvikelse för mig. TYVÄRR måste jag säga, för det är ju ändå rätt simpelt att bara "klicka" hem en grej som man vill ha.

För två veckor sedan hittade jag en snygg tröja och ett par snygga skor på Nelly som jag klickade hem. Jag fick hem tröjan efter två dagar, vilket ju var toppen, men den var ju såklart inte lika snygg på mig som på modellen, men jag behåller den (orka skicka tillbaka!!) och skorna har jag inte sett röken av. Jag har mailat osv och det har vart ett jäkla krångel, och så här i efterhand önskar jag att jag hade struntat i att lägga den där beställningen. Varför liksom? Jag hade kunnat vara utan den där tröjan, och skorna också för den delen.

Nu sitter jag åter igen och spanar in lite härliga grejer, men denna gång från en utländsk sida! 
Jag har faktiskt till och med lagt in en liten beställning, då jag såg att det var halva priset mot vad det skulle kostat här i Sverige. Jihu! Ser fram emot leveransen! :)



En gammal bild på Alice. Tagen i början på juni! :)

Här om dagen var vi ute i skogen och letade svamp hela familjen, och OJ så kul det är! Jag hade glömt bort!
När jag var liten var jag ofta med pappa ut i skogen och letade kantareller. Vi kunde vara borta i timtal och vi hittade ofta massor. Vi hade våra "egna" ställen :)
Nu för tiden är ju folk helt galna både i bär och svamp, så man hinner sällan se några svampar i skogen då dom tar med sig ALLT, även dom pyttesmå som behöver växa till sig, men skam den som ger sig. Vi hittade ett par liter med kantareller, så P var nöjd på kvällen när han gjorde några mackor med smörstekta kantareller på.
Jag själv är inte så förtjust i svamp så jag plockar bara och han får stå för resten ;)




Ha en fortsätt härlig eftermiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0