Träning eller ej?


Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt här om dagen när jag var på väg hem från stan.
Jag åker förbi en träningslokal och ut kommer en tjej 30-35 år, ställer sig vid övergångsstället och tänder en cigarett. HUR F*N TÄNKTE HON DÄR?
Hon har alltså vart jätteduktig, och vart och tränat. So far, so good. Sen det första hon gör när hon kommer ut är att tända en cigg. Hmm.... Hon kan inte ha tänk öht. Stackars människa. Varför skulle hon ens gå dit undrar jag?

Jag är verkligen supertaggad att börja träna. Men än så länge så suger jag på karamellen. Jag är inte en sån människa som tycker att det är speciellt kul att gå till en träningslokal. Har aldrig gjort. Helst av allt skulle jag vilja ha en häst, på deltid kanske?! Ja, det vore skoj som tusan! Rida och träna 2-3 ggr i veckan.

Saknade av hästar, och speciellt Trolldal är enorm just nu! Jisses så kul jag har haft där! Mitt andra hem skulle man kunna säga, under en stor del av mina tonår. Gemenskapen! Jag känner fortfarande igen många av dem som har häst där, men dem flesta har sina medryttare redan (dem som vill/behöver ha det). Däremot så tog A mitt nr, och hon skulle kolla runt lite mer och ringa. Ev kunde hennes häst behöva lite mer motion. Hoppas! Jag är så sanslöst dressyr-sugen! :)

Jag har iaf gått/sprungit spåret varje dag dem senaste 2 veckorna. Alltid något! :)

Idag är handleden/armen BRA. Kanske att akupunkturen har hjälpt ändå? Men jag ropar inte hej ännu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0