Lateral epikondylit

Ojoj, det var verkligen länge sen jag satt vid datorn och bloggade. Det finns flera anledningar till detta...


* Orka starta datorn!?
* Kan tyvärr inte skriva allt som jag vill här pga olika orsaker (dags att lösenordsskydda igen kanske?)
* Sjukdomar Jag har vart hemma en tid nu pga allt möjligt skit.

I förrgår lyckades jag i alla fall tjata till mig en läkartid, efter 3 samtal till VC. Konstigt att man ska behöva tjata?! Läkaren tittade, klämde och frågade lite och sen vart det konstaterat- det jag redan hade konstaterat själv för en vecka sedan. Jag har fått något som kallas "tennisarmbåge". Jag som spelar så oerhört mycket tennis ;) Igår var jag hos sjukgymnasten och hon berättade att jag dessutom har en kraftig inflammation+ överansträngning i muskelfästena i armbågen och underarmen. Fast min värsta värk sitter inte i armbågen utan i handleden och underarmen. Jag äter anti-inflammatoriskt nu igen, i hopp om att det ska hjälpa lite, och sen ska jag VILA och träna (på rätt sätt). Ja, jag blev alltså sjukskriven. Jippie. Sjukgymnasten berättade dessutom att jag har överrörliga leder i den högra armen. Hmm, säger mig inte så mycket, men hon tyckte i alla fall att jag skulle börja gymma för att bygga upp muskler. Jag har tydligen mycket sämre muskler i den högra armen än i den vänstra. Konstigt med tanke på att jag är högerhänt. Men det beror nog mycket på att jag har ont. Det kunde ta flera månader innan jag blir helt bra.

Jag hoppas det går MYCKET fortare än så! :S Usch, jag vantrivs att sitta hemma just nu. Det är RÖRIGT, smutsigt, tråkigt och ensamt!

Rörigt- för att Peter håller på att installera våran underbart fina kamin. Det är otroligt mycket jobb! Vi måste bygga om uppe på vinden för att skorstenen ska få plats, dessutom ska det sågas upp golv, läggas skiva, lim och klinkers, fogas (allt det är klart), köpas lister och sen ska åbäket på och efter det börjar pusslet med skorstenen. Det ska göras imorgon och jag ser verkligen fram emot när det är färdigt. Då blir det en storstädning här hemma. Jag har varken orkat eller velat städa eftersom P springer ut och in med alla möjliga verktyg och grejer hela tiden.

Bättre sambo än P får man leta efter! Han är så otroligt duktig på sååå mycket. Jag önskar att jag kunde hälften av det han kan. Vad kul det skulle vara! Och vad mycket pengar man sparar in på att kunna saker själv. Speciellt när det kommer till bygge! Ni ska få se bilder på klinkersen, kaminen och inte minst vår superfina inbyggda altan som P har byggt! Jag är sååå stolt (och NÖJD!)

I brist på annat och göra ska jag faktiskt ta och åka till stan och köpa något fint till P. Det är han värd! :) Alice är såklart på dagis och roar sig. Nu när jag är sjukskriven går hon kortare dagar. Jag är ju inte helt handikappad, så hon skulle kunna få vara hemma med mig, men P vill gärna sova i lugn och ro, och dessutom så skulle Alice bli VANSINNIG om hon inte skulle få gå till dagis ;) Jag tycker ju såklart att det är jätteskönt att hon trivs så grymt bra där, men ibland är det liiite jobbigt när man blir kvar i 40-45 minuter för att hon inte vill åka därifrån. Jag blir sjukt stressad men jag provar med alla möjliga knep. Oftast så fungerar det med lite avledning osv, men ibland blir det väldigt mycket gråt och skrik för att hon måste hem. Så roliga är vi här hemma ;)

Idag är det iaf gympa på dagis. Dem har något nästan varje dag och det märks hur mycket Alice utvecklas av att vara där. Varje onsdag går dom till skogen och leker, tittar i lupp, letar djur osv. Torsdagar har dom sång tillsammans med andra avdelningen och fredagar är det gymnastik i gympahallen.

Nej, dags för en lång och skön dusch!

Kommentarer
Postat av: M

Jaa, gymma med mig. Jag behöver en gym- och simpolare! :-)

Puss!

2011-10-10 @ 19:07:41
URL: http://mjular.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0