Födelsedagar


Om ett par veckor fyller en väldigt fin tjej år, och som vanligt har jag problem i jakten på present! Jag AVSKYR att köpa presenter och jag undviker det så gott det går. Kommer aldrig på något bra ändå, men den här gången började jag leta i tid. Tjejen fyller ju halvjämt så det Måste ju firas!
Först tänkte jag köpa något vanligt, opersonligt, men varför? Jag tycker inte själv att det är jättekul att få. Hellre vill jag ha något som det verkligen finns en tanke bakom. Kanske ett egengjort konstverk eller en burk med blåbärssylt (som jag själv fick när jag fyllde). SÅNT uppskattas från min sida. Då vet man att det är gjort med kärlek :)
Nu vet jag ju inte hur/om det uppskattas av det här födelsedagsbarnet, men vad ger man till någon som har allt? Sjukt svårt att komma på! Men nu har jag hittat en sak som jag själv skulle vilja ha! Jag hoppas att det kommer uppskattas. Allt är inte klart ännu, jag måste fundera ut lite stuff, men jag tror det kan bli fint!

Förresten så ser det ut som en enda stor röra här i vardagsrummet nu. Vi har ju sålt både matbordet (som stod här) och tv-bänken! Än så länge har bara en oinstallerad kamin fått flytta in! MEN SHIT vad snygg den är! Eller hur?!



Igår var vi och beställde klinkers till golvet där kaminen ska stå. Det blev ett svart skiiitsnyggt stengolv, och såklart blir det svart fog på det. Inget annat är tillåtet i mitt hus. P har fått bestämma allt som har med kaminen att göra, men jag har flikat in lite små ändringar som han först nekat till, men till slut har det ändå blivit som jag vill. Ja, det är inte alltid vi har samma smak men ofta, och det är bra :)

Väggen bakom tv:n ska målas vit (tror jag?) och någon dag framöver ska jag tillbaka till Ikea och köpa ny tv-bänk! Jag vet precis vad jag vill ha men har svårt att hitta över hemsidan! Måste dividera med P först också innan jag beger mig dit! Sen fattas bara ett nytt soffbord. Men det avvaktar vi med!

Kanske kommer det bilder på vardagsrummet när det är färdigt :)

Nu ska jag väcka lilla damen som sover middag alldeles för sent idag. Men vad gör väl det! Då kan vi ha myskväll ikväll. Hon pratade om popcorn förut. Hon har smakat det en gång tidigare och tyckte inte om det, så jag vet inte vart hon fick det ifrån? Kan ju prova igen :)

Ha en härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0